awesome. introduceert AI-presentator Bram voor BOVAG

BOVAG zet een digitale stap met de introductie van Bram, een AI-gegenereerde presentator ontwikkeld door social & content agency awesome. Bram is vanaf nu te zien op de social kanalen van BOVAG en geeft een herkenbaar gezicht aan de kennis en expertise van de organisatie. Met Bram kan BOVAG op efficiënte wijze uiteenlopende contentformats inzetten, van uitlegvideo’s tot verdieping en social formats.

AI als antwoord op contentdruk

Merken staan onder druk om continu zichtbaar te zijn op social media. Met Bram kan BOVAG vaste formats produceren zonder telkens opnieuw een video-opname te organiseren.

Ward van den Bosch, Managing Director & Co-founder awesome.: "We maken meer dan 100 short-form video’s per jaar voor BOVAG. Over alles wat rolt, van fietsen tot rijlessen. De thema’s zijn enorm divers, en niet elk onderwerp leent zich voor een volledige draaidag. Om tóch consistentie en frequentie te waarborgen, hebben we naar nieuwe manieren van produceren gezocht en die ontwikkeld."

Dankzij de inzet van AI kan BOVAG snel inspelen op trends en vragen uit de community, zonder concessies te doen aan kwaliteit of merkidentiteit.

Stijn Oosterhoff, woordvoering & PR BOVAG: "Bij BOVAG zijn we continu op zoek naar manieren om onze content fris en relevant te houden. awesome. begeleidt ons daarbij, van concept tot content en de campagnes eromheen. Toen zij het idee voor een AI-gegenereerde expert aandroegen, waren we logischerwijs wat sceptisch, maar het resultaat mag er zijn. Deze nieuwe vorm van content is een kostenefficiënte aanvulling op onze mix. Tegelijkertijd is het een doorlopend proces dat we blijven ontwikkelen en verfijnen."

AI-innovatie in social content

awesome. experimenteert sinds de eerste AI-tools actief met nieuwe vormen van contentcreatie.

Vanja Mlinar, Creative Director & Co-founder: "Ik maakte meer dan twee jaar geleden een digitale kloon van mezelf. Toen wist ik: het is een kwestie van tijd voordat AI-personages een rol gaan spelen in marketing. We hebben sindsdien talloze tools en workflows getest tot we zelf de formule voor Bram hebben ontwikkeld."

Herkenbaarheid en continuïteit op alle kanalen

Bram brengt structuur en herkenbaarheid in de social content van BOVAG. Met een vaste tone of voice en een consistent uiterlijk zorgt hij voor continuïteit. De inzet van AI-personages is daarmee een volgende stap in de digitalisering van content.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dentsu voorspelt mensgerichte koers voor media en merk

03-11-2025 | 12:14:00
De centrale boodschap: hoe snel technologie ook verandert, menselijk gedrag blijft het startpunt voor effectieve media- en marketingkeuzes.

Peter van Wijnaerde: Budgetproblemen? Daar heb ik iemand voor

03-11-2025 | 11:20:00
Wie mij een beetje kent, weet het. Ik geniet van budgetteren. Niet omdat ik goed ben in cijfertjes, maar omdat het dromen is in getallentaal.

Koen van Rijn sluit zich aan bij met melk

03-11-2025 | 11:12:38
Met melk, het creatieve bureau uit Rotterdam, verwelkomt Koen van Rijn als nieuwste lid van het team. Van Rijn is artdirector, fotograaf en zinemaker

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Social Media Manager

03-11-2025 | 08:03:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Social Media Manager - Full-time / Part-time · Amsterdam

[Vacatures] Brand Builders zoekt een Projectmanager

03-11-2025 | 07:39:00
Brand Builders is per direct op zoek naar Projectmanager

NCTV en Havas Lemz lanceren campagne Denk vooruit

03-11-2025 | 06:00:00
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.