
awesome. introduceert AI-presentator Bram voor BOVAG
BOVAG zet een digitale stap met de introductie van Bram, een AI-gegenereerde presentator ontwikkeld door social & content agency awesome. Bram is vanaf nu te zien op de social kanalen van BOVAG en geeft een herkenbaar gezicht aan de kennis en expertise van de organisatie. Met Bram kan BOVAG op efficiënte wijze uiteenlopende contentformats inzetten, van uitlegvideo’s tot verdieping en social formats.
AI als antwoord op contentdruk
Merken staan onder druk om continu zichtbaar te zijn op social media. Met Bram kan BOVAG vaste formats produceren zonder telkens opnieuw een video-opname te organiseren.
Ward van den Bosch, Managing Director & Co-founder awesome.: "We maken meer dan 100 short-form video’s per jaar voor BOVAG. Over alles wat rolt, van fietsen tot rijlessen. De thema’s zijn enorm divers, en niet elk onderwerp leent zich voor een volledige draaidag. Om tóch consistentie en frequentie te waarborgen, hebben we naar nieuwe manieren van produceren gezocht en die ontwikkeld."
Dankzij de inzet van AI kan BOVAG snel inspelen op trends en vragen uit de community, zonder concessies te doen aan kwaliteit of merkidentiteit.
Stijn Oosterhoff, woordvoering & PR BOVAG: "Bij BOVAG zijn we continu op zoek naar manieren om onze content fris en relevant te houden. awesome. begeleidt ons daarbij, van concept tot content en de campagnes eromheen. Toen zij het idee voor een AI-gegenereerde expert aandroegen, waren we logischerwijs wat sceptisch, maar het resultaat mag er zijn. Deze nieuwe vorm van content is een kostenefficiënte aanvulling op onze mix. Tegelijkertijd is het een doorlopend proces dat we blijven ontwikkelen en verfijnen."
AI-innovatie in social content
awesome. experimenteert sinds de eerste AI-tools actief met nieuwe vormen van contentcreatie.
Vanja Mlinar, Creative Director & Co-founder: "Ik maakte meer dan twee jaar geleden een digitale kloon van mezelf. Toen wist ik: het is een kwestie van tijd voordat AI-personages een rol gaan spelen in marketing. We hebben sindsdien talloze tools en workflows getest tot we zelf de formule voor Bram hebben ontwikkeld."
Herkenbaarheid en continuïteit op alle kanalen
Bram brengt structuur en herkenbaarheid in de social content van BOVAG. Met een vaste tone of voice en een consistent uiterlijk zorgt hij voor continuïteit. De inzet van AI-personages is daarmee een volgende stap in de digitalisering van content.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Barracuda ontwikkelt Chiquita-activatie op Freshtival
David Snellenberg: De Waarheid ligt in het Midden
Fitzroy ontwikkelt Campina Br(e)akfast Barn op Lowlands 2025
Koen van Loon: De keerzijde van automatische URL-optimalisatie
LifeHunters versterkt team met drie ervaren specialisten
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen