Artemis Academie komt in handen van Danielle Robben en Martijn Feringa

Artemis, het particuliere opleidingsinstituut voor Trend Forecasting, Styling en Art Direction, is in handen gekomen van Danielle Robben en Martijn Feringa. Beiden waren de afgelopen jaren betrokken bij de academie. Martijn Feringa als Managing Director en Danielle Robben als Business Consultant. Samen hebben zij de koers van Artemis ontwikkeld en het plan opgevat om dit tot uitvoer te brengen.

Martijn Feringa: "We willen de komende jaren toewerken naar een ecosysteem waarbij Artemis Academie in verbinding staat met de maatschappij en het bedrijfsleven. Door nieuwe, actieve samenwerkingen aan te gaan komen we tot co-creatie die het onderwijs beter laat aansluiten op maatschappelijke en zakelijke behoeften zonder onze positieve impact en idealen uit het oog te verliezen. Wij nodigen alle organisaties uit ons te benaderen om samen de creatieve concept developers van morgen op te leiden."

Danielle Robben: "In de afgelopen jaren heb ik me vooral beziggehouden met business concepten waarbij technologie een belangrijke rol speelde. Zo was ik betrokken bij Techleap, DPG Media en een groot lifestyle platform dat in mei live gaat. In een tijdperk waarin technologie een integraal onderdeel is geworden van alle aspecten van het leven is het van groot belang dat we technologie op een mensgerichte manier integreren binnen creatieve processen. Ons voordeel is dat we als particuliere opleiding veel sneller kunnen schakelen dan de huidige norm in het onderwijs. Met de juiste mensen uit de praktijk kunnen we studenten direct injecteren met de mogelijkheden die bijvoorbeeld Artificial Intelligence nu schept en de impact daarvan op het creatieve proces."

Artemis Academie biedt op dit moment de voltijd BA Creative Concept Development aan. Vanaf september wordt Artemis Professionals gelanceerd, een modulair programma met cursussen op het gebied van Trend Forecasting, Styling en Art Direction. Centraal hierin staat de samenwerking met experts uit het vakgebied. Het programma is bedoeld voor professionals die hun creatieve skills willen verbeteren.

www.artemisacademie.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Jet de Ranitz per 1 januari 2026 bestuursvoorzitter NPO

02-10-2025 | 16:25:00
Jet de Ranitz is per 1 januari 2026 benoemd tot bestuursvoorzitter van de NPO. Lucien Brouwer die thans interim bestuursvoorzitter is, blijft lid van de NPO-Raad van Bestuur

Ben Williams Global Chief Creative Officer DEPT

02-10-2025 | 15:50:00
Hij krijgt de taak om de creatieve en marketingcapaciteiten van het bureau wereldwijd te integreren in een gezamenlijke aanpak die merken helpt transformeren en bedrijfsgroei stimuleert.

Denise Noordermeer commercieel directeur Dentsu Media

02-10-2025 | 15:35:23
Zij start op 1 december 2025. Denise Noordermeer maakt de overstap vanuit haar functie als head of media bij Odido

Seeders benoemt Chris de Vries tot CTO

02-10-2025 | 09:20:54
Hij start per direct en gaat leidinggeven aan de technologische koers van het internationale marketingbureau.

Job alarm! Springbok zoekt tal van nieuwe medewerkers

01-10-2025 | 22:45:00
Ja, het staat er echt: Job alarm! In de creatieve industrie wordt er volop geklaagd over gebrek aan carrièremogelijkheden voor vooral jonge mensen.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.