ADsterdam Creativity Festival maakt programma bekend

De volledige line-up van het ADsterdam Creativity Festival is bekendgemaakt. Het evenement vindt op 27 juni plaats bij LIEF in Sloterdijk Amsterdam en wordt georganiseerd door Publicis Groupe, in samenwerking met ADCN en Soundsright. De derde editie biedt een programma met talks, panels en muziek voor professionals uit de creatieve industrie.

Sprekers uit sport, technologie en mode

Op het programma staan onder anderen Dinesh Sonak van Creative Gym en Edson Sabajo, oprichter van kledingmerk Patta. Zij bespreken hoe muziek en sport kunnen bijdragen aan creatieve ontwikkeling. Tim Slot van AFC Ajax deelt zijn visie op merkstrategie en publieksbetrokkenheid.

Ook het gebruik van kunstmatige intelligentie binnen de creatieve sector krijgt aandacht. Medusa Medusa presenteert hun werk als AI-kunstenaars, terwijl Selim Ünlüsoy van LePub Milaan de impact van AI-technologieën bespreekt. Jérémie Amram van TikTok leidt een panel over community building op het platform, samen met jong creatief talent.

Digitalisering en inclusie

Borre Akkersdijk van BYBORRE gaat in op digitalisering binnen de textielsector. Omek organiseert een panel over inclusie in de creatieve industrie, met diverse sprekers die hun ervaringen delen.

In samenwerking met YoungDogs en Baskèts is er een sessie voor jong creatief talent, waarin wordt besproken hoe merken een springplank kunnen vormen voor creatieve carrières.

Muziek op het programma

Het muziekprogramma wordt mede mogelijk gemaakt door Soundsright. Producer en performer Jack Shore verzorgt een optreden. Zijn muziek is bekend van festivals als Paaspop en Hullabaloo.

Nusantara Beat, een band met wortels in de Indonesische muziekcultuur, brengt een mix van traditionele klanken en moderne invloeden. Ze traden eerder op bij onder andere Dekmantel en Lowlands.

Anouk Facee Schaeffer, initiatiefnemer van Publicis Groupe NL: "Na twee vette edities kijken we heel erg uit naar de derde editie. We hebben nu sprekers staan die al 2 jaar op de wishlist stonden en qua muzikaal programma belooft het naast inspirerend ook een hele gezellige dag te worden voor de industrie. We hopen met het brede programma een grote groep aan te kunnen spreken uit de media, creatieve of evenementenindustrie doordat we op fashion, sports, AI., diversity & inclusion, sustainability, new media het gesprek aangaan. Doordat de ticketprijzen ten opzichte van veel andere events bijzonder laag zijn, hopen we ook de nieuwe generaties te ontvangen op ons festival. Er is ook veel liefde gestoken in het randprogramma met een curated market, Yusu coffee, 3D printing en meer."

Meer informatie en tickets zijn beschikbaar via de website van het festival.

www.ADsterdamFestival.com

www.publicisgroupe.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Flemming in campagne met LiGA: Muziek verbindt jong en oud

09-09-2025 | 10:44:00
We spraken met Maud Heemskerk en Lennard Freij over de totstandkoming, de uitdagingen en de bredere merkstrategie achter ChatDuets.

Publicis Groupe ontwikkelt ChatDuets voor LiGA en Flemming

19-08-2025 | 09:33:26
Met ChatDuets kunnen families Flemming toevoegen aan hun groepsgesprek, een nummer meezingen en vervolgens een persoonlijk duet terugkrijgen

Eva Holtkamp krijgt leiding over Publicis Media

12-08-2025 | 08:57:00
Ze volgt Marc Verschoor op, voormalig CEO Publicis Netherlands, die de organisatie verlaat.

Marc Verschoor CEO Serviceplan Group Netherlands

12-08-2025 | 08:00:00
Marc Verschoor is per 1 september 2025 benoemd tot CEO en Managing Partner van de Serviceplan Group Netherlands. Hij neemt de functie over van de huidige CEO en Managing Partner Christiaan van Betuw die na 16 jaar de organisatie (tijdelijk) verlaat

Maynards Bassetts brengt utensils tot leven in OOH

06-08-2025 | 11:14:00
Maynards Bassetts lanceert een editie van de campagne Set the Juice Loose, in samenwerking met creatief bureau VCCP


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Salsa Shop kiest Buutvrij als creatief bureau

09-09-2025 | 18:12:09
Het Mexicaanse fastcasualconcept werkt samen met het bureau aan een merkcampagne die moet bijdragen aan landelijke en Europese groei.

Intratuin kiest Persuade als Lead Agency

09-09-2025 | 15:20:00
Persuade gaat zich richten op merkstrategie, creatieve concepten en campagnes. De eerste gezamenlijke campagnes staan begin 2026 gepland.

DEPT en Mammut lanceren campagne Mountainwear Rescue

09-09-2025 | 15:06:59
De campagne borduurt voort op de eerdere actie Not a Streetwear Brand, waarin Mammut zich afzette tegen concurrenten die hun outdoorproducten inzetten als mode-item binnen de gorpcore-trend.

Suite Rouge ontwikkelt beautycampagne Kruidvat

09-09-2025 | 14:56:54
Met deze campagne wil de drogisterijketen haar positie versterken als beautybestemming waar consumenten zowel vertrouwde merken als actuele trends vinden

Flemming in campagne met LiGA: Muziek verbindt jong en oud

09-09-2025 | 10:44:00
We spraken met Maud Heemskerk en Lennard Freij over de totstandkoming, de uitdagingen en de bredere merkstrategie achter ChatDuets.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.