AdsAdvisor lanceert tool voor mobiele businessplanning

AdsAdvisor, het marketingplatform van MY.GAMES, introduceert Business Modeling: een scenariogebaseerde planningsmodule waarmee mobiele studio’s hun omzet kunnen voorspellen, kosten beheren en strategische doelen kunnen koppelen aan concrete resultaten.

De tool is specifiek ontwikkeld voor mobiele bedrijven en vertaalt doelstellingen zoals omzetgroei of EBITA naar datagedreven plannen. Teams kunnen simulaties uitvoeren over verschillende platforms zoals iOS, Android, Samsung en Huawei, waarbij direct zichtbaar wordt hoe keuzes uitpakken op maand-, kwartaal- of jaarniveau.

Eugene Chernysh, Chief Operating Officer bij AdsAdvisor: "Nu datagedreven werken steeds belangrijker wordt voor mobiele appbedrijven, hebben we Business Modeling ontwikkeld om marketeers een duidelijke en praktische manier te geven om strategie aan resultaten te koppelen. De lancering in de tweede helft van 2025 komt op het perfecte moment – het helpt teams zich voor te bereiden op de eindejaarsresultaten én met vertrouwen vooruit te plannen. Of je nu focust op groei, marge of langetermijnefficiëntie: Business Modeling maakt van financiële planning een echte groeimotor, waarbij alle teams gericht blijven op gezamenlijke doelen.”

Realtime planning en prestatieanalyse

Business Modeling ondersteunt zowel cohortgebaseerde als streaming omzetmodellen en rekent automatisch door wat strategieën betekenen voor winstgevendheid, inclusief kosten zoals storecommissies, btw, UA-budgetten, productiekosten en royalty’s.

Eenmaal vastgesteld fungeert het model als dashboard voor de maandelijkse operatie. Teams kunnen KPI’s instellen, ROI’s bewaken en direct zien hoe resultaten zich verhouden tot de forecast. Elke maand worden prestaties automatisch geanalyseerd en prognoses bijgesteld op basis van factoranalyse, inclusief verklaringen voor afwijkingen en bijsturingsadvies.

Flexibel model voor iteratie en optimalisatie

De tool biedt extra functies zoals versievergelijkingen, seizoensinvloeden, historische data en top-up webbetalingen. Hierdoor kunnen bedrijven iteratief werken aan hun lanceringen en monetisatiestrategieën, zonder afhankelijk te zijn van spreadsheets.

AdsAdvisor is ontwikkeld door MY.GAMES voor eigen mobiele titels, maar wordt inmiddels wereldwijd gebruikt. Het platform combineert marketinganalyse, assetmanagement en campagne-automatisering in één oplossing, waarmee bedrijven hun marketingcyclus kunnen stroomlijnen en productgroei kunnen versnellen.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Happy Horizon wint pitch van Tricorp Workwear

30-10-2025 | 15:38:12
De samenwerking is gericht op het realiseren van de internationale groeidoelstellingen van het merk.

Mike Hendrixen: AI neemt je baan niet, nog niet

05-09-2025 | 09:37:00
Ik ben niet op zoek naar een andere baan, maar ik zag dat er meer dan 315 vacatures openstaan op de website van OpenAI

Happy Horizon kiest Ubbo Maagdenberg als topman

01-09-2025 | 07:00:00
Per 1 september 2025 is Ubbo Maagdenberg benoemd tot CEO van bureaugroep Happy Horizon. Hij volgt hiermee oprichter Walter van de Wege op

Happy Horizon kansrijk bij Digital Impact Awards

30-07-2025 | 11:19:00
Happy Horizon is genomineerd voor twaalf Digital Impact Awards. De bureaugroep viel vorig jaar al vier keer in de prijzen.

Mike Hendrixen: Oasis, een masterclass in merk, branding en PR

13-07-2025 | 06:47:00
[Column] Mike Hendrixen: Oasis, een masterclass in merk, branding en PR. AI kan muziek faken maar niet de magie. Niet het verhaal. Niet het kippenvel


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.