AD en DPG Media verhuizen naar de Coolsingel

De centrale redactie van het AD verhuist begin 2027 naar de Coolsingel in Rotterdam. Ook de redacties van AD Rotterdams Dagblad en indebuurt, evenals de ICT-, sales-, marketing- en finance-afdelingen van DPG Media, krijgen daar hun werkplek.

Het pand is in aanbouw tegenover het stadhuis en het voormalige postkantoor. De betrokken afdelingen worden gevestigd op de zevende en achtste verdieping en krijgen de beschikking over een dakterras. De oplevering is gepland voor 2026. Het huurcontract is deze week ondertekend. Het gebouw is ontwikkeld door Edge.

Redactie blijft in het centrum van Rotterdam

Rennie Rijpma, hoofdredacteur AD: "Heel Nederland kent de Coolsingel. Als finishplaats van de marathon van Rotterdam, als huldigingsplek van Feyenoord, als die dure Monopolystraat. En straks van het AD. We willen altijd dicht bij ons publiek staan en kijken er enorm naar uit dat vanuit hartje Rotterdam te gaan doen."

Paul van den Bosch, hoofdredacteur AD Regio: "Wij zijn ontzettend blij dat ook onze regionale en lokale redacties midden in Rotterdam blijven. De Coolsingel is een bijna heilige plek, ook voor de journalistiek. Zo waren de redactie en drukkerij van het voormalige Rotterdamsch Nieuwsblad, één van de voorlopers van het Rotterdams Dagblad, ooit op de Coolsingel gevestigd."

Duurzaamheid speelt belangrijke rol

De huidige locatie van het AD in het voormalige postsorteercentrum naast Rotterdam Centraal wordt eind 2026 verlaten. Bereikbaarheid, werkplezier en duurzaamheid waren leidende factoren bij het kiezen van de nieuwe locatie.

DPG Media wil dat al haar kantoren binnen vijf jaar energiezuinig zijn. De organisatie stelt strengere eisen aan haar vastgoed dan voorheen. Gebouwen moeten onder andere goed bereikbaar zijn met het openbaar vervoer, beschikken over energielabel A+ en gebruikmaken van lokale groene stroom.

Vastgoedbeleid sluit aan bij nieuwe eisen

Stijn Van den Acker, bij DPG Media verantwoordelijk voor de vergroening van het vastgoed: "Kantoren moeten goed zijn voor mens en planeet. Zo moeten ze dicht bij openbaar vervoer liggen, een minimaal energielabel A+ hebben, lokale groene stroom gebruiken en nog een tal van andere eisen. Zonder deze eigenschappen komen locaties niet in aanmerking. Dit pand op de Coolsingel past helemaal in deze visie."

De overige regionale redacties van het AD blijven gevestigd in Den Haag, Utrecht, Dordrecht en Alphen aan den Rijn.

 

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Gezamenlijke nieuwsmediasector en NDP Nieuwsmedia sturen brandbrieven aan informateur Buma

20-11-2025 | 11:36:00
Zowel NDP Nieuwsmedia als 22 nieuwsmediaorganisaties gezamenlijk hebben brieven gestuurd aan informateur Sybrand Buma om hem op te roepen dat een volgende regering werk maakt van mediabeleid

Lokaal verhaal vergroot merkvoorkeur PLUS

20-11-2025 | 11:10:00
Branded content-campagne van PLUS en DPG Media verdubbelt merkvoorkeur

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Brand Manager

20-11-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Brand Manager - Maastricht

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Social Media Coördinator bij SPIL NEWS

20-11-2025 | 08:50:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Social Media Coördinator bij SPIL NEWS - Amsterdam

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Redacteur Uitservice

20-11-2025 | 08:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Redacteur Uitservice - Groningen
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.