WE Fashion en ACE lanceren AI-tool voor stylingcontent

Lookgen.ai transformeert fashion contentcreatie

ACE en WE Fashion hebben vandaag Lookgen.ai gelanceerd, een innovatieve AI-tool die de manier waarop modemerken hun collecties presenteren en vermarkten radicaal verandert. Met Lookgen.ai kunnen fashionmerken moeiteloos bestaande productfoto’s omzetten in een eindeloze reeks outfitcombinaties. Dit sluit perfect aan op de toenemende vraag naar snelheid, flexibiliteit en efficiëntie in contentcreatie en e-commerce.

Slimme automatisering van fashion content

Lookgen.ai stelt WE® in staat om haar merkbelofte ‘Wear the moment’ waar te maken met behulp van fotorealistische AI-beelden die automatisch gegenereerd worden op basis van losse productfoto’s. De tool visualiseert talloze outfit- en stylingopties op AI-gegeneerde modellen. Dit versnelt het productieproces, verlicht de werkdruk voor contentteams en opent nieuwe, creatieve toepassingen voor mode- en marketingafdelingen.

De technologie is ontwikkeld door ACE Ai.Studio in nauwe samenwerking met WE® en de afgelopen maanden succesvol getest en geïntegreerd binnen de e-commerceplatformen van het modebedrijf.

Van samenwerking naar joint venture

Lookgen.ai is zodanig opgebouwd dat het nu als zelfstandige joint venture beschikbaar komt voor andere modemerken. Hiermee onderstreept ACE haar positie als innovatiepartner voor zakelijke groei en laat het bureau zien hoe AI zowel bureaus als merken concrete meerwaarde kan bieden.

Joris Aperghis, CEO van WE: “De realisatie van Lookgen.ai betekent voor ons een strategische verschuiving. Door creatieve automatisering te verfijnen én echt te implementeren, zetten we een nieuwe standaard voor moderne modemerken. We kunnen onze klanten nu bij elk product een breed scala aan toepassingen laten zien, met aanzienlijk minder tijd en middelen dan voorheen. Lookgen.ai wordt ingezet in al onze creatieve, marketing- en e-commercekanalen.”

Sjors van Hoof, Head of ACE Ai Studio: “Lookgen.ai stelt modemerken in staat om geautomatiseerde contentcreatie te omarmen. Met één druk op de knop worden complete collecties gecombineerd en gepresenteerd met modellen die kunnen worden afgestemd op land, cultuur en doelgroep. De schaalbaarheid en snelheid zijn ongeëvenaard en tonen aan hoe AI een directe bijdrage kan leveren aan het businessmodel van organisaties. Dit is precies waarom we de ACE Ai Studio zijn gestart, en we verwachten de komende periode veel meer van dit soort samenwerkingen binnen de sector.”

www.lookgen.ai

www.ace.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Big Mac-saus tijdelijk verkrijgbaar in fles bij McDonald’s

06-05-2025 | 06:00:00
McDonald’s verkoopt een gelimiteerde flesvariant van de bekende Big Mac saus. De saus is exclusief beschikbaar in restaurants in Nederland

DJ Paul Elstak frontman in campagne Vegetarische Slager

01-05-2025 | 09:44:00
In samenwerking met De Vegetarische Slager lanceert hij een remake van Rainbow in the Sky.

Martijn Jaartsveld Strategy Director ACE Media

24-04-2025 | 16:33:00
In zijn functie richt hij zich op de strategische ontwikkeling van het bureau. Samen met Rutger Schouten vormt hij de dagelijkse leiding van ACE Media.

CZ kiest ACE als strategisch en creatief bureau

23-04-2025 | 08:44:00
Zorgverzekeraar CZ heeft ACE aangesteld als strategisch en creatief bureau na afloop van een pitchtraject.

AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards

18-04-2025 | 12:41:00
Tijdens de 59e editie van de ADCN Awards zijn in Theater Amsterdam de meest opvallende campagnes en concepten uit het afgelopen jaar bekroond

Gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.