ACE en CZ benadrukken zorginstinct in positionering

ACE heeft de merkpositionering ontwikkeld voor zorgverzekeraar CZ. De koers is gebaseerd op het uitgangspunt Alle mensen zorgen en brengt het merk dichter bij de mens. De campagne Zorgen zit in onze natuur vormt de aftrap van deze koers en laat zien dat zorgen iets is wat iedereen instinctief doet. Het is het eerste werk dat ACE als strategisch en creatief partner voor CZ ontwikkelde.

Zorg voelt ver weg, zorgen komt dichtbij

Jennis Jongerius, strategy director ACE: “Zorg klinkt vaak als iets afstandelijks: een systeem, een instituut of een getal op een premie. Maar zorgen zelf komt heel dichtbij. Eén op de zes Nederlanders werkt in de zorg en één op de drie volwassenen is mantelzorger. Uiteindelijk zorgt iedereen wel voor iemand – voor je kind, je buurvrouw, jezelf of je ouders.”

Cynthia Tulp, bestuurder Klant & Markt CZ: “Zorgen is veel meer dan een dienst. Het is de menselijke drijfveer om voor een ander klaar te staan. In Nederland spreken we vaak over zorgplicht, maar wij geloven juist ook in het zorginstinct van mensen. Met deze positionering zetten we de stap van een functionele naar een emotionele en maatschappelijke belofte. We vergoeden niet alleen wat noodzakelijk is, maar versterken ook wat echt belangrijk is: samen voor elkaar zorgen. Hoe meer we dat doen, hoe beter we de zorg toegankelijk houden voor wie het echt nodig heeft.”

Langetermijnvisie op het zorginstinct

Barbara Bijlard, managing director ACE: “Dit is de eerste stap in een langetermijnpositionering die verder gaat dan communicatie. In de toekomst gaan we samen met CZ het zorginstinct van Nederlanders verder ondersteunen en versterken. Met deze koers blijft CZ trouw aan het zorg-DNA van het merk, maar met een eigentijdse invulling die past bij de wereld van vandaag.”

Credits:
Klant CZ: Cynthia Tulp, René van Gerwen, Denise van der Veeke, Petra Spooren, Job Lambregts | Bureau: ACE | Strategie: Jennis Jongerius, Harm Balvers | Account: Louise Mathlener | ECD: Rogier de Bruin | Creatie: Ewoudt Boonstra | Producer: Joze Rikken | Productiemaatschappij: Bonkers | Regisseur: Sharif Abdel Mawla | Producers: Saskia Kok, Jan Jinek | D.O.P.: Daan Bukman | Edit: Lyon Pol, Joppo,degrot | Geluid en muziek: Quincy/Sauvage

www.ace.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Monks ontwikkelt Veerkracht-campagne voor Pink Ribbon

28-10-2025 | 17:25:00
Kleine gebaren zijn nooit echt klein. Een berichtje, een knuffel, een herinnering of een cadeautje: ze brengen steun, hoop en bouwen veerkracht, in de ander en in onszelf.

ACE lead agency Hersenstichting

21-10-2025 | 11:32:00
Het bureau wordt strategisch en creatief partner om het merk te versterken en hersengezondheid breder onder de aandacht te brengen

Schiphol introduceert nieuwe merkidentiteit: Today is the day

10-10-2025 | 15:37:02
Schiphol introduceert nieuwe merkidentiteit: Today is the day. Betrokken bureaus zijn Eastwood Brand Consultancy, Thonik en ACE

Nick Toet ontwikkelt Nick’s Noedels voor La Place

09-10-2025 | 10:32:00
La Place en Nick Toet sloegen de handen ineen om een gerecht te ontwikkelen dat niet alleen vers en gezond is, maar écht in de smaak valt bij kinderen

[Vacatures] ACE zoekt een Senior Creative

06-10-2025 | 08:36:00
ACE Social is per direct op zoek naar Senior Creative - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.