Aanstekelijk ontwikkelt Honig-campagne rond eettafel

Honig is gestart met een campagne die de werkelijkheid aan de eettafel centraal stelt. In samenwerking met bureau Aanstekelijk heeft het merk een serie video’s ontwikkeld onder de titel Hoe was jullie dag?. De campagne is gericht op gezinnen en laat zien hoe het er in veel huishoudens écht aan toe gaat rond etenstijd.

De aftrap van de campagne bestaat uit een video die inmiddels online en via digitale buitenreclame te zien is. In totaal volgen er vier video's waarin herkenbare thuissituaties centraal staan.

Etenstijd als moment van verbinding

Uit onderzoek van Honig onder tweehonderd respondenten blijkt dat ruim drieënnegentig procent het belangrijk vindt om met het gezin samen te eten. Het merk benadrukt dit moment als kans voor verbinding in het dagelijks leven.

Neal Kok, regisseur, creative en mede-eigenaar van Aanstekelijk: "Het moment waarop je eindelijk aan tafel zit en vraagt: ‘hoe was jullie dag?’ is voor ons hét hoogtepunt van de dag. Precies dat gevoel wilden we vangen; rommelig, echt en herkenbaar."

Geen perfectie, maar herkenbaarheid

In de campagne is bewust gekozen voor situaties die aansluiten op de realiteit van gezinnen met jonge kinderen. Neal Kok: "Alles wat je ziet komt dan ook voort uit onze eigen ervaringen. Zo werkten we met kinderen uit de buurt, aangevuld met acteurs, en hebben we met een topteam het gevoel van ‘hoe was jullie dag?’ echt tot leven gebracht."

Joyce Engels, brandmanager Honig: "Ik ben blij dat we weer kunnen laten zien waar Honig voor staat. Dat we al zo lang bijdragen aan meer rust en gemak in miljoenen huishoudens is mooi, maar wetende dat we ook een stukje tijd faciliteren waarin gezinnen echt met elkaar verbinden is voor het team en mijzelf fantastisch."

Credits:

Klant: KraftHeinz | Brand Honig: Joyce Engels, Laurens Noten en Idil Ozsari | Creatief bureau en productiehuis: Aanstekelijk | Creatie: Neal Kok en Djordy van Etten | Regie: Neal Kok | Productie: Malou Voskuilen | Post-productie: Bas Burggraaff | Dop: Richard Spierings | Fotografie: Kris Pouw | PR: PRSSKD

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List


Lees ook:

Anne Stokvis: Creatieve leegte is de snelste brandstof voor ophef

08-08-2025 | 12:43:00
sja, de creatieve lat lag niet hoog, kunnen  we stellen. Je hebt een van de meest opvallende actrices van dit moment tot je beschikking. Gen-Z hangt aan je lippen… en je brengt een klassieke blonde bombshell, billen, borsten en een woordgrap. Klaar

Bob Koigi: Foodmerken kiezen voor lef en creativiteit

08-08-2025 | 10:54:01
Zoeken is aan het veranderen. Niet langer beperkt tot het zoekveld van Google, verspreidt het zich nu razendsnel over sociale media en videoplatformen.

De Hypotheekshop kiest voor TheMerge

08-08-2025 | 10:04:00
De Hypotheekshop heeft gekozen voor TheMerge als creatief partner. De samenwerking resulteerde in een vernieuwde merkpositionering en een campagne

[Forum] Sydney Sweeney has great jeans

07-08-2025 | 13:08:00
Met regelmaat vragen wij bepalende spelers in ons vak in de rubriek [Forum] naar hun mening over actuele onderwerpen. Vandaag is de vraag: Wat vind jij van (de ophef over) de Sydney Sweeney has great jeans campagne Sydney Sweeney has great jeans campagne

Cees Faes: Woke-vertising hangt als kauwgom aan de schoen van onze branche

07-08-2025 | 10:23:00
Kijk naar deze campagne met Sydney Sweeney: slim idee, dikke knipoog, nul moraal. Resultaat? Beurskoers +20%, omzet door het dak.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.