Zandbeek ontwikkelt campagne voor NHA

Contentmarketingbureau Zandbeek verzorgt de merkcampagne van opleider NHA. Daarin staat de boodschap centraal dat we onze tijd zinvoller kunnen besteden dan aan social media, uitstelgedrag en roddelen.

Zandbeek gebruikte RootZ-methodiek om de onderwijsorganisatie te herpositioneren. Binnen deze methode, die vertrekt vanuit het principe van authenticiteit, staat het archetypisch denken van de Carl Gustav Jung centraal. De Zwitserse psychiater stelde dat een gelukkig persoon zich niet achter maskers verschuilt, maar leeft vanuit zijn eigen waarden en waarheid. Krachtige merken doen hetzelfde.

Als opleider vindt NHA dat iedereen de kans moet krijgen om zich te kunnen ontwikkelen. Die overtuiging leidde naar het archetype de bondgenoot. Als een soort bondgenoot stelt NHA bijvoorbeeld al gratis cursussen beschikbaar voor kansarme Nederlanders. En verzorgt het al jaren afstandsonderwijs voor Nederlanders die in het buitenland gedetineerd zijn.

Naast het vaststellen van de merkidentiteit en het archetype zijn de belangrijkste klantbehoeften in kaart gebracht. Uit marktonderzoek bleek dat meer dan de helft van de (potentiële) cursisten een opleiding of cursus wil volgen om zichzelf persoonlijk te ontwikkelen. Circa 30 procent doet dit om een (andere) invulling te geven aan hun vrije tijd.

Vanuit deze inzichten is het parapluconcept Dit is jouw tijd ontwikkeld. In zijn merkcampagne roept NHA op om na te denken wat je zou kunnen doen met alle tijd die nu verloren gaat aan zaken als zinloos scrollen, uitstelgedrag en roddelen. In verschillende campagne-uitingen houdt NHA mensen  als een soort kritische vriend een spiegel voor.

De meerjarige merk- en contentcampagne bestaat uit pre-rollvideo’s, social ads, radiocommercials, printadvertenties en een huis-aan-huis-magazine. In het verlengde is – met Sanoma als mediapartner - een branded contentprogramma in ontwikkeling. Op termijn wordt de campagne ook in België uitgerold.

www.nha.nl
www.zandbeek.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.