Mieke De Ketelaere board member Springbok

AI- en tech-expert Mieke De Ketelaere is gestart als board member bij Springbok, het brandtech agency voor een duurzame toekomst.

Als bestuurder zal ze Springbok bijstaan om met creativiteit en technologie een positieve bijdrage te leveren aan merken, mensen en maatschappij. Springbok verwacht dat duurzame AI, of AI inzetten rekening houdend met de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen, disruptief zal zijn in reclame en marketing en Mieke De Ketelaere zal helpen om een voortrekkersrol te spelen.

Autoriteit op het gebied van AI

Mieke De Ketelaere (adjunct-professor aan de Vlerick Business School en auteur van onder meer Wanted: Human AI Translators) is een autoriteit op het gebied van AI en geen onbekende voor Springbok. Met haar eerdere ervaring in data- en marketingautomatisering bij SAS en Selligent is ze al jaren een van de koplopers en adviseur in het netwerk. Ze focust zich op de balans tussen people, planet en profit binnen digitalisering.

Mieke De Ketelaere: "Daarom werk ik graag met jonge mensen. Deze generatie is veel meer bezig met duurzaamheid en de ethische aspecten van technologie. Dat zie je ook bij Springbok. Dat AI een steeds grotere rol gaat spelen mag duidelijk zijn, maar dat betekent niet dat mensen overbodig worden. Integendeel. Menselijke vaardigheden zoals empathie en inlevingsvermogen zijn juist essentieel in de toekomst. Springbok is daar heel goed in. Ze kijken op een constructieve manier naar technologie door zich af te vragen wat voor impact het gaat hebben op mensen en de maatschappij. De combinatie van technische kennis en empathie levert veel meer op dan de som van zijn delen."

Koploper in automatisering en digitalisering

Bij Springbok werken ruim 400 mensen op het snijvlak van purpose, data en creativiteit. Sammy Colson, CEO van Springbok: "ChatGPT en andere AI-toepassingen veroorzaken een revolutie in onze sector die even groot is als de komst van het internet. Op het gebied van data en marketing automation leveren we cutting-edge marketingdiensten waar we al gebruik maken van machine learning en AI. We vinden het belangrijk om koploper te blijven in automatisering en digitalisering. Met Mieke De Ketelaere aan boord hebben we iemand die hier een autoriteit in is en mee richting kan bepalen."

Internationale groeiambities

Kim Verhaeghen, oprichter van Springbok: "In het kader van onze internationale groeiambities vinden we het belangrijk om ons te omringen met ervaren adviseurs die het verschil maken. We zijn trots dat Mieke zich als gerenommeerd tech-expert mee aansluit. Ze heeft bovendien het hart op de juiste plaats als het gaat om ethics en business as a force for good, waardoor ze erg goed past bij de missie van Springbok. Daarom werken we aan het opleiden van een nieuwe generatie mensen die AI juist leren inzetten met positieve gevolgen voor mens en samenleving."

www.springbokagency.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SEA Water positioneert Santa als waterambassadeur

23-12-2025 | 10:55:00
Na jarenlange samenwerking met een wereldwijd frisdrankmerk verruilt Santa Claus zijn vertrouwde rol voor een positie bij SEA Water.

Philips en Prusa lanceren Gen Fix in Praag

22-12-2025 | 15:08:00
Philips heeft samen met Prusa Gen Fix gelanceerd Met het programma leren kinderen en gezinnen praktische reparatievaardigheden via 3D-printen

Rodger Werkhoven: Schadenfreudevrije kerst gewenst, allemaal!

22-12-2025 | 11:54:00
Beeld- en mediatechnoloog Rodger Werkhoven droeg op uitnodiging van OpenAI vanaf ’21 bij aan de ontwikkeling van DALL·E en ’t inbouwen ervan in ChatGPT.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen

22-12-2025 | 08:16:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Vtwonen - Amsterdam

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.