Jeroen van Eck over de Zilveren Effie die Joe Public wint met OHRA

Joe Public en OHRA winnen een Zilveren Effie. Wij bellen Jeroen van Eck, oprichter van Joe Public Take-Away Advertising.

Dag Jeroen! Gefeliciteerd met jullie Effie!

Dankjewel. We zijn er erg blij mee. Elke Effie is moeilijk om te winnen en dan is deze nog zilver ook!

Het was niet jullie eerste Effie - op hoeveel staat de teller?

Dit was nummer 9, onze eerste was 7 jaar geleden. Sindsdien was het elk jaar raak. Deze streak willen we natuurlijk handhaven; adel verplicht!

Na een 10 jaar lopende succescampagne met OHRA gooi je alles op de schop. Is dat niet doodeng?

Ja, dat was doodeng. Wat wel hielp, is dat OHRA weer echt een publiekslieveling wilde en daarom ook voor de gedurfde concepten ging. Al snel kregen we door dat er iets moois aan het ontstaan was met Roos en Mathijs. Die overigens ook echt bestaan!

Nou, doe ons maar even versteld staan van de geweldige resultaten die aan de grondslag liggen van jullie geweldige case

OHRA heeft met de nieuwe Kilometerverzekering haar hoogste marktaandeel in 7 jaar tijd behaald en is sterk gegroeid in een dalende markt. En de nieuwe merkcampagne slaat enorm aan: een Gouden Loeki en ADCN-nominatie en nu dus al een EFFIE. En dat na één film! Over een paar dagen gaat trouwens de nieuwe zorgcampagne live, ook die wordt spraakmakend.

Wat is het laatste nieuws?

Dat we volgend jaar onze tiende Effie gaan winnen!

www.joepublic.nl
www.ohra.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.