Campagne KRANT.NL gestart voor dagbladen DPG Media

DPG Media is een campagne gestart onder de noemer Lees je rijk. Via de website KRANT.NL wil DPG Media een platform bieden waar consumenten kennis kunnen maken met 11 Nederlandse krantentitels van DPG Media middels een proefabonnement van4, 6 of 8 weken.
 
Qua look & feel en tone of voice borduurt de campagne voort op de krantenmenscampagnes van DPG Media in 2019. Dit keer ligt de focus op de toegevoegde waarde dat het lezen van een krant heeft op het leven van haar lezers. Een krantenlezer is te zien die al dansend door verschillende actualiteiten heen beweegt en op verrassende plekken terechtkomt. Dit staat symbool voor het plezier waarmee je als krantenlezer je in alle soorten onderwerpen verdiept en beter begrijpt hoe de wereld in elkaar steekt. Daarom is de campagne heel stellig: De krant verrijkt je leven. Lees je rijk met de krant die bij jou past.
 
Cornel van Buuren, Marketing Manager, DPG Media: "Al enkele jaren gelden hebben wij ervoor gekozen om onze breder portfolio aan titels ook samen te vermarkten. Het inzicht hierbij is, dat veel consumenten interesse hebben in het actief volgen van nieuws. Maar zij hebben daarbij vaak niet gelijk 1 merkvoorkeur. Door de campagne te laten dragen door  KRANT.NL geven wij de consument de mogelijkheid om eerst een titel te ervaren en dan bij gebleken klik, zijn of haar keuze te maken. Deze aanpak heeft veel succes en daarom houden wij de aanpak in stand met weer een frisse campagne."



Credits:
DPG Media: Dennis Brouwer/Cornel van Buuren | Concept: naar idee van reclamebureau Shoq | Copy: Cornel van Buuren/Esther Nanninga  |
Regie Radio/TV: David van der Vegte | Producer Radio/TV: Cees Clous/Pascal Hielkema | Creatie print/EM : Edwin Westerbeek | Creatie online: Punktlich Media & inkoop: Gwendolyn Kleinjan & Erika Keizer ism Mindshare & Pink

www.krant.nl
www.dpgmedia.nl
www.dpgmediagroup.com

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie




 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Hotel L’Amour en Jumbo introduceren de campagne: Prijzenstorm

23-10-2025 | 12:03:00
Jumbo Supermarkten is gestart met de campagne Prijzenstorm, ontwikkeld door Hotel L’Amour. De actie speelt in op het herfstseizoen

TomTom brengt Tom by TomTom en campagne Good Drivers Only

23-10-2025 | 09:06:17
De introductie wordt ondersteund door de merkcampagne Good Drivers Only, ontwikkeld door Preacher Amsterdam.

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.