Tag Resultaten
DPG Media zet eigen journalisten in campagne ADR-kranten
Onder het motto Da’s pas thuiskomen benadrukken de deelnemende kranten de waarde van lokale journalistiek.
Dawn aan de slag voor Natwerk
Creatief bureau Natwerk heeft Dawn geselecteerd als extern reclamebureau. De keuze volgt op een oriëntatietraject onder begeleiding van pitchconsultant Peter van Leeuwen van Leone BV.
Ulrike Handel/Marietje Schaake/Anita Zielina RvC Mediahuis
Mediahuis Groep heeft Dr. Ulrike Handel, Marietje Schaake en Anita Zielina benoemd in de Raad van Bestuur. De Raad van Bestuur is in België het equivalent van de Nederlandse Raad van Commissarissen
Omzetgroei dagbladen blijft achter bij inflatie
De Nederlandse dagbladen hebben in 2024 een omzetgroei van twee procent gerealiseerd, tot een totaal van 1.211 miljoen euro.
DDMA-whitepaper over post als marketingkanaal
DDMA heeft een whitepaper gepubliceerd waarin het het volledige proces van postcampagnes inzichtelijk maakt.
FD: overname RTL Nederland door DPG Media bijna rond bij ACM
Het Financieele Dagblad meldt dat de ACM met een aantal voorwaarden bereid is de overname van RTL Nederland door DPG Media goed te keuren
DPG Media 2024: omzetgroei, resultaat NL blijft achter
DPG Media heeft in 2024 een omzet gedraaid van 1,73 miljard euro en groeide daarmee met 2,4 procent. Het ebitda-resultaat daalde met 1,1 procent; de voortgezette bedrijfsresultaten bedroegen 3,6 procent minder
FD Mediagroep ontvangt B Corp-certificering
De internationale erkenning, toegekend door B Lab, bevestigt dat het mediabedrijf voldoet aan hoge sociale en milieustandaarden.
AD en DPG Media verhuizen naar de Coolsingel
De centrale redactie van het AD verhuist begin 2027 naar de Coolsingel in Rotterdam.
Jildou van der Bijl en Michiel Couzy gaan Het Parool leiden
Het Parool krijgt een hoofdredactie bestaande uit twee personen: Jildou van der Bijl en Michiel Couzy gaan samen leiding geven aan de Amsterdamse krant.
Commissariaat komt met model voor pluriformiteitsmeting
Het Commissariaat voor de Media komt met een model om de pluriformiteit van het nieuws te monitoren. Hiertoe heeft het drie wetenschappelijke pilotstudies laten uitvoeren om hiertoe te komen
DPG Media en Mediahuis sluiten deal Google Nieuws Showcase
DPG Media, Mediahuis Nederland en Mediahuis NRC hebben een overeenkomst gesloten met Google ten behoeve van Google Showcase. Daarmee is Google Nieuws Showcase voor Nederland gelanceerd
Patricia Veldhuis: De internationale blik past bij NRC
Patricia Veldhuis is sinds februari 2024 hoofdredacteur van NRC en directielid van Mediahuis NRC. We spreken haar over het nieuws dat NRC-abonnees de New York Times een jaar lang cadeau krijgen
NRC geeft abonnees toegang tot The New York Times
Abonnees kunnen een code aanvragen waarmee ze een jaar lang toegang krijgen tot alle content van The New York Times
NMO NPMM 2024 III: Digitale editie stuwt bereik dagbladen
Op een gemiddelde dag leest ruim een miljoen dertienplussers één of meer digitale edities van de krant. Dat blijkt uit bereikscijfers van NMO NPMM 2024 III
De Telegraaf vergroot bereik met digitale editie
Inmiddels leest 10 procent van de lezers de digitale versie van de papieren krant, en dit aandeel zal naar verwachting verder groeien.
Mediahuis groep: Stabiele omzet en stabiel resultaat in 2024
Mediahuis groep heeft een met 1,236 miljard euro omzet (+0,5 procent) en een operationeel resultaat van 151 miljoen (-1,3 procent) met een netto resultaat van 108 miljoen euro (-1,9 procent) min of meer stabiele cijfers gepresenteerd
Integratie versterkt crossmedialiteit
Het mediabedrijf Mediahuis Nederland is bekend van De Telegraaf, regionale dagbladen, radiostations, webshops en magazines. Per 1 april 2025 is de fusie met Mediahuis Noord en Mediahuis Limburg een feit. We spreke Boaz Shkolnik, directeur B2B bij Mediahuis Nederland
[SHOWREEL!] NRC = 1 miljoen in W1
NRC bereikt maandelijks ruim 2,4 miljoen Nederlanders, waarvan er 1 miljoen behoren tot de hoogste welstandsklasse (W1)
Studie van NRC en Mindshare naar advertenties podcasts
Sinds 2022 werken NRC en Mindshare samen om de impact van pre-roll-advertenties in NRC-podcasts te onderzoeken.
NMO lid van Audience Measurement Coalition
Het Nederlandse Nationaal Media Onderzoek (NMO) is lid geworden van de Audience Measurement Coalition, een internationale branchevereniging waarin internationale onderzoeksbureaus, Joint Industry Committees uit verschillende EU-landen en Media Owner Committees lid van zijn
Gepubliceerd door: Caspar Scherphuis