172 finalisten Dutch Creativity Awards 2023

De complete lijst van 172 finalisten van de Dutch Creativity Awards 2023 is bekend. De finalisten zijn geselecteerd uit ruim 700 inzendingen in acht disciplines en 55+ categorieën.

Het juryberaad vond plaats in Capital C door een jury bestaande uit 130 professionals met een unieke expertise in verschillende creatieve disciplines. Alle inzendingen werden beoordeeld op idee, executie, relevantie en impact, met per categorie meer specifieke criteria.

Multidisciplinair werden meerdere nominaties toegekend aan Mis Niks/Interpolis, door Wefilm (8 x genomineerd), TikTok Sign Dance/T-Mobile door TBWA\NEBOKO (6 x genomineerd), en WikiTruth/Ukrainian Witness door Publicis (5 x keer genomineerd). Of zij ook in de prijzen vallen wordt bekendgemaakt tijdens de Awards Ceremony. Het volledige overzicht van de finalisten vind je hier.

Gouden lamp

Net als vorig jaar wordt de Members Award uitgereikt; een gouden Lamp die door ADCN-leden door middel van stemmen wordt toegekend. Anders dan voorgaande jaren worden de drie finalisten vooraf bekendgemaakt.

De Communications discipline blijft de grootste discipline waarbij het creatieve idee nog altijd centraal staat. De discipline Society was dit jaar wederom populair met maar liefst 88 inzendingen, waarvan er 25 zijn genomineerd.

De uitreiking van de Dutch Creativity Awards zal plaatsvinden op 31 oktober in Theater Amsterdam. Na de uitreiking wordt de avond afgesloten met een feest bij Club ACE. Voor ADCN-leden, freelancers, talent (<30 jaar), en non-profits zijn er tickets te koop met korting.

Het volledige overzicht is hier te vinden

www.adcn.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Countdown to Cannes - Britt Oude Lenferink

14-06-2025 | 09:00:00
In the countdown to Cannes Lions, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation

Mastercard zet OVPay in de spotlight tijdens Money20/20

13-06-2025 | 12:13:00
Tijdens Money20/20 in Amsterdam hebben Mastercard en de betrokken bureaus FCB Amsterdam, O2H Creative Solutions en Dentsu een campagne gelanceerd

Dutch PR Awards 2025 - Bjorn Rosner over Nederlandse Loterij

13-06-2025 | 11:03:00
Bjorn Rosner is woordvoerder bij Nederlandse Loterij. Hij is genomineerd voor PR Talent van het Jaar 2025

Countdown to Cannes - Emily Oostveen, Crip

13-06-2025 | 09:00:00
In the countdown to Cannes Lions, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation

CNX 2025 dag 1: AI innovaties en cultureel programma

13-06-2025 | 08:51:00
In dit verslag deelt David de Jong, journalist van Marketing Report, zijn indrukken van de eerste dag van het congres.

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.