Zoë Brandenburg neemt leiding ShowHeroes Nederland over

Tim Samsom draagt per 1 juli de leiding van ShowHeroes Nederland over aan Zoë Brandenburg. Na twee jaar als Country Manager en in totaal negen jaar betrokkenheid bij het bedrijf, kiest Tim Samsom voor een volgende stap in zijn loopbaan. Zoë Brandenburg, momenteel Agency Lead, wordt Commercieel Directeur en is daarmee Samsoms opvolger.

Onder leiding van Samsom groeide ShowHeroes Nederland uit tot een stevige speler binnen het medialandschap, met een team van tien medewerkers en samenwerkingen met verschillende bureaugroepen, merken en publishers.

Brandenburg volgt Samsom intern op

Zoë Brandenburg heeft de afgelopen vier jaar bij ShowHeroes gewerkt. In haar laatste functie was zij als Agency Lead verantwoordelijk voor klantrelaties en commerciële groei. Eerder werkte zij onder andere bij DTG en JCDecaux.

Zoë Brandenburg: “De afgelopen vier jaar heb ik meegebouwd aan wat ShowHeroes Nederland vandaag de dag is. Het is bijzonder om nu het volgende hoofdstuk te mogen leiden. Ik ben geen buitenstaander die alles op zijn kop komt zetten. Ik ken het team, ik ken de verhalen achter onze klanten – en ik kijk ernaar uit om daarop voort te bouwen.”

Vertrouwen in de toekomst en intern leiderschap

Tim Samsom: “Ik ben trots op wat we hebben opgebouwd. ShowHeroes Nederland is uitgegroeid tot een betrouwbare partner voor bureaus, adverteerders en publishers. Nu het team staat en onze groei versnelt, is dit voor mij het juiste moment om het stokje over te dragen. Zoë is in mijn ogen de juiste persoon voor deze rol. Samen met het team zal zij de ingeslagen weg voortzetten en verder uitbouwen.”

Ilhan Zengin, CEO van ShowHeroes Group: “Tim heeft laten zien dat hij niet alleen resultaten behaalt, maar ook een team kan bouwen dat zelfstandig verder kan groeien. Hij bracht structuur, versterkte onze commerciële slagkracht en creëerde een cultuur waarin mensen verantwoordelijkheid nemen. Dat hij nu bewust ruimte maakt voor nieuw leiderschap zegt veel over zijn manier van werken en het vertrouwen dat hij heeft in het team. Zoë kent de markt, is inhoudelijk sterk en weet op een natuurlijke manier zowel klanten als collega’s mee te nemen. In haar nieuwe rol als Commercieel Directeur krijgt ze de kans om die kwaliteiten verder uit te bouwen, met het doel om binnen een jaar volledig door te groeien naar de rol van Country Manager.”

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Giovanni Piccirilli verlaat RTL Nederland (en DPG Media)

12-12-2025 | 13:11:00
Giovanni Piccirilli, CTO van RTL Nederland heeft aangekondigd het bedrijf te verlaten. In de gewijzigde organisatiestructuur met DPG Media is de Vlaamse Frank Mathys die al CTO was van DPG Media, voortaan ook CTO voor de audio- en video-unit waar RTL Nederland onder valt

Rogier Croes Chief Strategy Officer STROOM

11-12-2025 | 09:39:00
Hij wordt verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de strategische koers van het mediabureau, de vertaling van de MediaCommerce-visie naar klanten en proposities, en het versnellen van innovatie op het snijvlak van media, creativiteit, technologie en AI.

De outsourcing-paradox: zo worden je IT’ers waardevoller

09-12-2025 | 15:15:55
Veel marketingteams willen vooruit, maar blijven hangen in dezelfde patronen.

Erik Eggens PR Director NewsLab

08-12-2025 | 10:53:28
In deze functie geeft hij leiding aan het corporate team, dat werkt voor klanten als ABN AMRO, Achmea, Atos, AWS en De Hypotheker.

Alfred breidt team uit met vijf collega’s

04-12-2025 | 11:24:28
Met deze uitbreiding wil het bureau meer capaciteit en diversiteit toevoegen om de groei en nieuwe opdrachten in de komende periode te ondersteunen
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.