
Zestien campagnes genomineerd voor YouTube Works Awards 2025
De nominaties voor de vijfde editie van de YouTube Works Awards zijn bekendgemaakt. In totaal dingen zestien campagnes mee naar de prijzen voor de meest spraakmakende en impactvolle inzet van YouTube in het afgelopen jaar.
De bekendmaking werd gedaan door de jury onder leiding van Henriette van Swinderen van de Bond van Adverteerders. De jury bestond uit marketeers, content creators en creatieven uit de branche. Voor het eerst werd dit jaar AI-assistent NotebookLM ingezet om het jureren efficiënter te maken.
Van kleine merken tot grote campagnes
De categorie The Underdog richt zich op impactvolle campagnes van kleinere merken.
Genomineerd zijn:
- Daily Paper – From Creativity to Scalability
- Uitgekookt – Steeds meer mensen, Uitgekookt!
- Zelesta – Skyrocketing Zelesta Brand
- Werktalent – TransferTalent
In de categorie Creative Excellence staan campagnes centraal die uitblinken in creativiteit.
Hier zijn de genomineerden:
- KPN – Logbusters
- KPN – Stukje van Mij
- Calvé Pindakaas – Klaar voor de Sport
- Supergaande x Vodafone – Supergaande Zoekt Talent
Slimme mediamix en purpose-gedreven campagnes
De genomineerden voor Masterful Media Planning zijn:
- Tempo-Team – Het Geluid van Werkplezier!
- Adidas – Matchday
- TOTO – TOTO WedStrijd
- KPN – Level up je gameplay
In de categorie Changemakers, met purpose-driven campagnes, zijn de volgende merken genomineerd:
- Statiegeld Nederland – Get Statiemonnie
- Kruidvat – Verzorgingsarmoede in Nederland
- FNV Young & United – Jeugdloon Campagne
- KPN – Stukje van Mij
AI als hulpmiddel, maar beoordelen blijft mensenwerk
Henriette van Swinderen, juryvoorzitter: "Van uitgebreid en multimedia tot super simpel en über creatief. Heel inspirerend om te zien dat beide benaderingen effectief kunnen zijn! Ook hebben we dit jaar voor het eerst de AI-tool ingezet die ons goed geholpen heeft om snel bepaalde data terug te vinden. Uiteindelijk draait het op zo’n dag natuurlijk om het met elkaar van gedachten wisselen en elkaar overtuigen welke campagnes het beste zijn. Juist die uitwisseling van ideeën maakt een jurydag zo waardevol!"
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
ACT.agency gaat socialstrategie Museumkaart ontwikkelen
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Social Media Presentator
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Editor Cross Media bij Quest
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Digital Editor bij National Geographic
Dubai Chocolate: Hoe een virale campagne leidde tot een wereldwijde pistachecrisis
Gepubliceerd door: Saskia van Weert