
X-uitdager Threads bereikt in eerste vier weken ruim 800 duizend Nederlanders
Sinds de introductie van het sociale mediaplatform Threads per 14 december hebben reeds 829.000 personen de app en/of website bezocht.
Threads bezoekers hebben een ander profiel dan concurrent X(Twitter). Het profiel van Threads is vrouwelijker én jonger dan concurrent X.
In de eerste vier weken na de introductie van het nieuwe Meta-platform hebben reeds 829.000 personen in Nederland gebruik gemaakt van Threads (5,5% bereik).
Onder jongeren tussen de 13-34 jaar is het bereik het hoogst; 327.000 van hen heeft Threads bezocht. Van de bereikten door Threads is daarmee 39 procent onder de 35 jaar. Opvallend is dat in vergelijking met concurrent X het profiel van Threads aanzienlijk vrouwelijker is: 57 procent van de Threads-gebruikers is vrouw, ten opzichte van 40 procent bij X.
In bezoeksfrequentie zijn de Threads en X app-gebruikers nagenoeg gelijk: voor beide geldt dat de ene helft 1 tot 5 dagen in de maand gebruikt maakt van de dienst en de andere helft 6 dagen of vaker.
Van de Threads bezoekers komt 72 procent ook op X en is 28 procent dus géén X bezoeker (meer). Dit toegevoegde bereik op Threads bestaat ook voornamelijk uit vrouwen.
Threads is het jongste lid van de Meta-familie (met daarin onder andere ook Instagram en Facebook) en dat geeft gebruikers van Instagram de mogelijkheid om hun Instagram account te gebruiken voor het inloggen in Threads. Dit is terug te zien in het profiel van beide diensten. Het profiel van Threads-bezoekers toont grote overeenkomsten met dat van Instagram-bezoekers.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Meta gebruikt publieke content voor AI-training
Threads met reclame in Verenigde Staten en Japan
Wat betekent verwijderen externe factcheckers voor merken?
Kim van Sparrentak (GroenLinks): systeem moet veranderen om sponsoring techfascisten te stoppen
Martijn Snoep (ACM): big-techbedrijven hebben heel veel geld en diepe zakken om zich tegen toezicht te verdedigen
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen