WOO: Wereldwijde OOH-uitgaven groeien naar $45,3 miljard in 2024

De 2024 WOO Uitgavenenquête brengt de wereldwijde uitgaven voor Out-Of-Home (OOH) in kaart voor 2023 en geeft schattingen van OOH-uitgaven voor 2024. Deze enquête wordt uitgevoerd via een korte vragenlijst aan WOO-leden en OOH-verenigingen wereldwijd en is de meest uitgebreide studie van OOH-uitgaven wereldwijd.

Met data die teruggaat tot 2019, stelt de WOO Global Expenditure-enquête onderzoekers in staat om de impact en het herstel van de Covid-19 pandemie te volgen, samen met lokale economische omstandigheden en investeringen in Digital Out-Of-Home (DOOH), die de groei van OOH wereldwijd aandrijven. Het begrijpen van deze groeifactoren in specifieke markten stelt WOO-leden en OOH-verenigingen in staat om lessen te trekken uit andere markten om groei in hun eigen markten te stimuleren.

De enquête van 2024 werd ingevuld door 109 leden, die 85 unieke gebieden beslaan – gezamenlijk goed voor 95 procent van het wereldwijde BBP en 78 procent van de wereldbevolking. Niet-gerapporteerde gebieden worden gemodelleerd op basis van soortgelijke gebieden, gebaseerd op bevolking en BBP per hoofd van de bevolking, waar mogelijk, of worden uitgesloten van het onderzoek.

De wereldwijde OOH-uitgaven in 2023 bereikten $41,9 miljard USD en vertegenwoordigden 5,2 procent van de wereldwijde advertentie-uitgaven (ADEX) – waarmee de grens van $40 miljard werd doorbroken en de omzet van 2019 van $36,3 miljard werd overschreden. Voor 2024 wordt verwacht dat de OOH-uitgaven zullen groeien naar $45,3 miljard USD.

Regionaal domineert APAC met bijna de helft van de wereldwijde OOH-uitgaven, namelijk $20,2 miljard, wat 40 procent van het wereldwijde BBP vertegenwoordigt. Europa rapporteert een omzet van $10,3 miljard, wat 25 procent van het totaal is, in lijn met het aandeel van het wereldwijde BBP. Noord-Amerika ($9,4 miljard), LATAM ($1,3 miljard) en Afrika ($0,7 miljard) lopen achter op hun aandeel in het BBP, hoewel de rapportage in Afrika uitdagender is en waarschijnlijk een groot deel van de informele economie niet meeneemt.

De wereldwijde DOOH-uitgaven stegen in 2023 tot $16,7 miljard USD, wat bijna 37 procent van alle OOH-inkomsten vertegenwoordigt en de belangrijkste aanjager blijft van de groei van OOH-inkomsten wereldwijd.

De investeringen in DOOH-infrastructuur variëren wereldwijd, waarbij Europa vooroploopt met 39,2 procent van de totale OOH-inkomsten, APAC net onder het gemiddelde zit met 36,1 procent, Noord-Amerika met 32,9 procent, LATAM met 31 procent en Afrika met 20,1 procent.

Het 'groeipotentieel' voor DOOH wordt geïllustreerd door gebieden die sterk hebben geïnvesteerd in DOOH-schermen. Van de top 10 markten op basis van totale OOH-volume, zijn Australië (76 procent van de OOH-inkomsten), het Verenigd Koninkrijk (65 procent), Duitsland (41 procent), China (40 procent) en Zuid-Korea (40 procent) de koplopers in de groei door DOOH.

Programmatic DOOH (geautomatiseerde advertentiehandel in DOOH) groeide tot een gerapporteerde totale uitgave van $1,2 miljard USD wereldwijd, wat 8,1 procent van de totale DOOH-inkomsten vertegenwoordigt. Aangezien deze gegevens niet in alle markten consequent worden verzameld, kan dit cijfer mogelijk een onderrapportage zijn van de werkelijke inkomsten die op deze manier worden verhandeld. Er wordt aanzienlijke groei verwacht in het rapport van 2025, dankzij een combinatie van toenemende marktacceptatie en meer uitgebreide rapportage van geautomatiseerde DOOH-inkomsten.

www.worldooh.org

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Print, podcasts en puzzels populairder in vakantietijd

13-06-2025 | 12:21:00
Uit onderzoek van Mediahuis en MediaTest onder ruim duizend respondenten blijkt dat mensen in deze periode niet minder, maar juist anders media consumeren.

TBWA\NEBOKO ontwikkelt EK-campagne ING

10-06-2025 | 15:22:46
In aanloop naar het EK Vrouwenvoetbal 2025 lanceert ING de campagne Van dromen naar doelen, een ode aan meiden en vrouwen die hun dromen najagen, op het veld en daarbuiten.

TBWA\NEBOKO ontwikkelt campagne voor Becel

09-06-2025 | 08:30:00
Becel introduceert de campagne Begin je dag goed, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO. De campagne richt zich op de eenvoudige stap om omega 3 en 6 binnen te krijgen

Bob Koigi: OOH-markt groeit, maar kent flinke uitdagingen

06-06-2025 | 13:46:00
De Out-of-Home (OOH) advertentiemarkt, ooit synoniem met statische billboards en straatmeubilair, ondergaat momenteel een ingrijpende transformatie.

Nijmegen en Delft willen ook reclamebeperking buitenreclame

02-06-2025 | 16:48:00
In navolging van Den Haag, Utrecht en Haarlem hebben ook de gemeenteraden van Nijmegen en Delft het verzoek gedaan om reclameverboden in de openbare ruimte in te stellen voor fosiele reclames
 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.