Willem-Albert Bol Country Director Azerion Nederland

Marcel Schuyt naar voetbalclub Fortuna Sittard

Willem-Albert Bol is per 1 september 2025 benoemd tot Country Director van Azerion Nederland.  Hij vertrok op 1 april 2025 bij mediabureau Abovo Maxlead, waar hij vier jaar CEO was. Daarvoor was hij onder meer zeven jaar werkzaam voor DPG Media. Hij werkte ook bij onder meer (het toenmalige) Vodafone, TBWA en toenmalige Sanoma/VNU.

Met zijn benoeming volgt Willem-Albert Bol Marcel Schuyt op, die per 11 augustus 2025 is benoemd tot algemeen directeur van voetbalclub Fortuna Sittard. Hij was sinds februari 2019 verantwoordelijk voor onder meer de Nederlandse activiteiten van Azerion als Regional Lead Benelux nadat Azerion Semilo had overgenomen.

Beursgenoteerd

Het sinds april 2022 in Amsterdam beursgenoteerde Azerion focust zich op digitale reclame, AI en cloudoplossingen. In 2024 haalde het 22,2 miljoen euro platform-omzet uit Nederland op een wereldwijde platformomzet van 497,8 miljoen euro. In juli verkocht Azerion zijn games-divisie om zich volledig te richten op digitale reclame, AI en cloudoplossingen voor adverteerders en publishers. Azerion is actief in 21 steden 

Jurriaan van Teunenbroek, Chief Publishing Officer van Azerion: “Wij zijn zeer verheugd met de komst van Willem-Albert. Als een internationale groep is het belang van een sterke thuismarkt niet te onderschatten. Wij denken dat onder zijn aansturing, wij Azerion met nieuw elan en energie in de Nederlandse markt gaan zetten. Zijn brede achtergrond en scherp profiel gaan ons zeker helpen om ons als leidende en innovatieve partij in de online advertentiemarkt te positioneren.”  

Willem-Albert Bol: “Afgelopen maanden heb ik mijzelf breed georiënteerd. Toen ik in gesprek kwam bij Azerion, werd ik enorm geprikkeld door hun groei en daadkracht. Ik kende ze natuurlijk al, maar in onze gesprekken voelde ik hun ambitie en energie nog meer. Het Azerion-team, wereldwijd en in Nederland, zit namelijk op goud. Zij hebben afgelopen jaren diverse advertentie- en techpartijen gekocht en samengevoegd. Nu is dus hét moment om die onderscheidende positie optimaal te benutten. In deze rol schakel ik met zowel adverteerders en hun bureaus als met de mediapartijen. Dat is een hele mooie combinatie voor mij, die goed aansluit bij wat ik eerder heb gedaan. Ik ga graag met het team mijn tanden erin zetten.”

De transfer van Willem-Albert Bol zal naar verwachting hoog in de top 10 Transfer van het Jaar kunnen eindigen.

www.azerion-nl.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Azerion verkoopt Whow Games aan DoubleDown Interactive

11-07-2025 | 09:37:38
De deal, ter waarde van 65 miljoen euro, bestaat uit een directe betaling van 55 miljoen euro en een variabele component van maximaal 10 miljoen euro.

E Power behoudt positie met regionale FM-frequenties

26-05-2025 | 17:40:00
Met de recente veiling van regionale FM-frequenties behoudt E Power zijn positie met deelnemende radiostations

E Power Audio sluit zich aan bij Azerion voor digitale audio

19-05-2025 | 16:07:00
De samenwerking biedt adverteerders in Nederland toegang tot een combinatie van lokale marktkennis en internationale distributiekracht.

Azerion en SoundCloud sluiten advertentiepartnerschap

06-05-2025 | 12:23:00
Azerion en SoundCloud gaan een samenwerking aan gericht op de versterking van digitale advertentiemogelijkheden in Europa en Mexico.

GroupM onderzoekt impact van advertenties in gaming

13-03-2025 | 10:53:17
Adverteren binnen en rondom videogames wint terrein en blijkt net zo effectief als video-on-demand.
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.