Willem-Albert Bol Country Director Azerion Nederland

Marcel Schuyt naar voetbalclub Fortuna Sittard

Willem-Albert Bol is per 1 september 2025 benoemd tot Country Director van Azerion Nederland.  Hij vertrok op 1 april 2025 bij mediabureau Abovo Maxlead, waar hij vier jaar CEO was. Daarvoor was hij onder meer zeven jaar werkzaam voor DPG Media. Hij werkte ook bij onder meer (het toenmalige) Vodafone, TBWA en toenmalige Sanoma/VNU.

Met zijn benoeming volgt Willem-Albert Bol Marcel Schuyt op, die per 11 augustus 2025 is benoemd tot algemeen directeur van voetbalclub Fortuna Sittard. Hij was sinds februari 2019 verantwoordelijk voor onder meer de Nederlandse activiteiten van Azerion als Regional Lead Benelux nadat Azerion Semilo had overgenomen.

Beursgenoteerd

Het sinds april 2022 in Amsterdam beursgenoteerde Azerion focust zich op digitale reclame, AI en cloudoplossingen. In 2024 haalde het 22,2 miljoen euro platform-omzet uit Nederland op een wereldwijde platformomzet van 497,8 miljoen euro. In juli verkocht Azerion zijn games-divisie om zich volledig te richten op digitale reclame, AI en cloudoplossingen voor adverteerders en publishers. Azerion is actief in 21 steden 

Jurriaan van Teunenbroek, Chief Publishing Officer van Azerion: “Wij zijn zeer verheugd met de komst van Willem-Albert. Als een internationale groep is het belang van een sterke thuismarkt niet te onderschatten. Wij denken dat onder zijn aansturing, wij Azerion met nieuw elan en energie in de Nederlandse markt gaan zetten. Zijn brede achtergrond en scherp profiel gaan ons zeker helpen om ons als leidende en innovatieve partij in de online advertentiemarkt te positioneren.”  

Willem-Albert Bol: “Afgelopen maanden heb ik mijzelf breed georiënteerd. Toen ik in gesprek kwam bij Azerion, werd ik enorm geprikkeld door hun groei en daadkracht. Ik kende ze natuurlijk al, maar in onze gesprekken voelde ik hun ambitie en energie nog meer. Het Azerion-team, wereldwijd en in Nederland, zit namelijk op goud. Zij hebben afgelopen jaren diverse advertentie- en techpartijen gekocht en samengevoegd. Nu is dus hét moment om die onderscheidende positie optimaal te benutten. In deze rol schakel ik met zowel adverteerders en hun bureaus als met de mediapartijen. Dat is een hele mooie combinatie voor mij, die goed aansluit bij wat ik eerder heb gedaan. Ik ga graag met het team mijn tanden erin zetten.”

De transfer van Willem-Albert Bol zal naar verwachting hoog in de top 10 Transfer van het Jaar kunnen eindigen.

www.azerion-nl.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Hawk by Azerion en Adsquare breiden samenwerking uit

18-09-2025 | 15:29:00
Hawk by Azerionen en Adsquare breiden hun samenwerking uit naar Latijns-Amerika, het Midden-Oosten, de Verenigde Staten en extra Europese landen.

[Forum] Wat is goede content?

17-09-2025 | 23:59:00
In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer stellen we juryleden van de Influencer & Content Marketing Awards 2025 de vraag

Willem-Albert Bol: Azerion, de grote snoepwinkel vol kansen

12-09-2025 | 12:47:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Willem-Albert Bol van Azerion

Rebranding Azerion markeert focus op digitale advertising

11-09-2025 | 13:42:00
Azerion heeft een rebranding doorgevoerd met een vernieuwde visuele identiteit, een herontworpen website en een versterkte aanwezigheid op sociale media.

Azerion ziet omzet en winstgevendheid verder groeien

28-08-2025 | 09:25:14
Azerion heeft in het tweede kwartaal van 2025 een omzet gerealiseerd van 147,4 miljoen euro, een stijging van ruim 6 procent
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.