Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd

[Grow by DPG Media] Polarisatie of pluraliteit; welke rol speelt de media?

In deze aflevering buigen René Zeedijk en Roger Verdurmen zich over de polarisatie binnen het politieke landschap en de rol van media hierin. Ze bespreken de polarisatiestrijd, de opmerkelijke inmenging van de creatieve wereld en de cruciale vraag: gaat de kiezer nog met een open blik de verkiezingen in of blijft de kiezer gevangen in zijn eigen bubbel? Kijk en luister de podcast met René en Roger over dit onderwerp via deze link. Wil je liever op Spotify luisteren dat kan via deze link.

Polarisatie: welke rol speelt de media?

Rond verkiezingstijd klinkt al snel de beschuldiging dat talkshows en traditionele media bijdragen aan de groeiende polarisatie. Volgens René en Roger is dat beeld te kort door de bocht.

Roger Verdurmen: “Polariseren - ik vind niet dat de talkshows dat doen en ik vind zeker niet dat het nieuws dat doet." "Er wordt gepolariseerd, maar dat wordt door de politieke partijen zelf gedaan.”

Waarom luisteren?

  • De opmerkelijke bemoeienis van de creatieve wereld met initiatieven als 'Stem voor stabiliteit' en 'Voor ons Nederland'.
  • Of de kiezer zich breed weet te oriënteren door verschillende media en zich buiten zijn eigen weet te informeren - op basis van onderzoek met Panel Inzicht.
  • Roger en René bespreken verschillende voorbeelden om jou of jouw merk te inspireren om zelf initiatief te nemen voor de democratie.

Luister nu en blijf op de hoogte van de ontwikkelingen die het medialandschap veranderen! Beschikbaar via Fluister, Spotify, Apple Podcasts en Grow.

www.dpgmediagroup.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven

Digitale gids That’s Entertainment versterkt merkvoorkeur Ziggo

21-10-2025 | 14:46:00
Het platform combineert inspirerende content, slimme distributie en een datagedreven aanpak om kijkers te gidsen door het brede entertainmentaanbod.

Crossmediale DPG Media-campagne scoort voor Rijn IJssel

16-10-2025 | 09:15:22
Rijn IJssel, een toonaangevende MBO-instelling in Arnhem, had de ambitie om meer studenten en ouders te bereiken voor hun open dagen.

Whazzup?! in Media #8: Politiek en media in balans

14-10-2025 | 15:09:01
In aflevering 8 van de podcast Whazzup?! in Media onderzoeken René Zeedijk en Roger Verdurmen het spanningsveld tussen journalistiek, eigenaarschap en politiek.

Case: M18% brandlift voor Austria Tourism

13-10-2025 | 09:34:59
Austria Tourism wilde het unieke Lebensgefühl van de Oostenrijkse wintersportgebieden onder de aandacht brengen bij Nederlandse wintersportliefhebbers.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.