Whazzup?! in Media #10: Is Nederland klaar voor social commerce?

[DPG Media Advertising] In deze aflevering René en Roger de snelle ontwikkeling van social commerce.

In de 10e aflevering van Whazzup?! in Media praten Roger Verdurmen en René Zeedijk je bij over de opkomst van social commerce in Nederland en de highlights van 'This Year, Next Year'. Kijk en luister naar de podcast van Roger en René over dit onderwerp via deze link. Wil je liever op Spotify luisteren dat kan via deze link.  

Social commerce is de trend waarbij verkopen via sociale media centraal staan, is in China al goed voor een jaarlijkse omzet van 1,2 triljoen dollar. Maar welke kansen liggen er voor de Nederlandse markt?

Wat leer je in deze aflevering?

  • Social commerce in Nederland: Tim van der Wiel van GoSpooky onthult plannen om studio's te bouwen en zich klaar te maken voor een trend die al goed is voor 1,2 triljoen dollar in China. Hoe groot wordt dit in Nederland?
  • De overname van Media Markt door het Chinese JD brengt innovatie naar de Nederlandse retail. JD, dat in China zelfs een koelkast binnen 40 minuten levert, inspireert Media Markt om directe levering vanuit winkels in de Randstad mogelijk te maken.
  • Highlights van het This Year, Next Year-event: Onder anderen Remon Buter van WPP gaf een vooruitblik op de Nederlandse advertisingmarkt: een groei naar 7 miljard euro, met Connected TV als een van de grootste aanjagers.
  • Hoe Reinout Oerlemans de Intellectual Property van sterke franchises (zoals The Bold and the Beautiful) behoudt om zo grote mediagiganten te omzeilen.

Nog een laatste tip van René en Roger: laat je inspireren door het indrukwekkende verhaal van fotograaf Misan Harriman, die met zijn krachtige speech de zaal volledig stil kreeg. Ga nu naar zijn website: https://www.misanharriman.com

Whazzup?! in Media is nu beschikbaar op jouw favoriete streamingplatform of op de website van DPG Media Advertising.

Luister nu en blijf op de hoogte van alles wat er speelt in de wereld van media, adverteren en retail. Wat denk jij: is social commerce de toekomst voor Nederland?

Bronnen:

Hafkamp, M. (2025, 6 november). WPP Media presenteert een nieuwe organisatie en ziet ‘ongekende mogelijkheden’.

Boogert, E. (2025, 3 november). GoSpooky in live shopping met eigen streamingstudio’s.

www.dpgmediagroup.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Van TV tot TikTok: hoe Nederland sport beleeft

04-11-2025 | 17:26:00
DPG Media voerde in juni 2025 samen met Panel Inzicht een onderzoek uit naar de sportbeleving van 500 Nederlanders tussen de 20 en 70 jaar.

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven

Digitale gids That’s Entertainment versterkt merkvoorkeur Ziggo

21-10-2025 | 14:46:00
Het platform combineert inspirerende content, slimme distributie en een datagedreven aanpak om kijkers te gidsen door het brede entertainmentaanbod.

Crossmediale DPG Media-campagne scoort voor Rijn IJssel

16-10-2025 | 09:15:22
Rijn IJssel, een toonaangevende MBO-instelling in Arnhem, had de ambitie om meer studenten en ouders te bereiken voor hun open dagen.

Whazzup?! in Media #8: Politiek en media in balans

14-10-2025 | 15:09:01
In aflevering 8 van de podcast Whazzup?! in Media onderzoeken René Zeedijk en Roger Verdurmen het spanningsveld tussen journalistiek, eigenaarschap en politiek.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.