Warner Bros Nederland kondigt Marike van Kasteren aan als Business Director

Warner Bros. International Television Production Nederland (WBITVP NL) kondigt vier invullingen aan van diverse managementfuncties binnen WBITVP NL en Hollands Licht.  

Marike van Kasteren is per 1 augustus. gestart als de Business Director van WBITVP NL en volgt daarmee Nelsje Musch-Elzinga op. Marike van Kasteren was de laatste vier jaar binnen WBITVP NL werkzaam als Director Legal & Business Affairs. Die rol is overgenomen door de voormalig Senior Legal Counsel Brigitte van Bennekom. In Marike haar nieuwe rol als Business Director is ze verantwoordelijk voor alle zakelijke aspecten van de vier productielabels binnen Nederland: WBITVP NL, BlazHoffski, Dahl TV en Hollands Licht. Marike rapporteert in haar rol rechtstreeks aan Michiel van der Hoeven, Managing Director van deze labels.  

Michiel van der Hoeven, Managing Director WBITVP NL: ‘’Ik ben zeer verheugd om met Marike in haar nieuwe rol samen te werken. Marike heeft de laatste jaren niet alleen bewezen te beschikken over een zeer scherpe geest en analytisch vermogen, maar ze is ook een buitengewoon loyale en betrokken collega. Marike kan rekenen op veel draagvlak binnen onze organisatie. Het is voor ons allen zeer goed nieuws dat Marike deze nieuwe stap in haar carrière binnen WBITVP kan zetten.’’ 

Marike van Kasteren: ‘’Met veel plezier ben ik begonnen in mijn nieuwe rol en ik kijk er naar uit om samen met mijn vertrouwde collega’s bij te dragen aan het verdere succes van WBITVP NL, BlazHoffski, Dahl TV en Hollands Licht"

Nieuw management team Hollands Licht 

Binnen Hollands Licht heeft er een herstructurering plaatsgevonden. Mark Furstner is benoemd tot Head of Hollands Licht. Mark werkte de laatste jaren zeer succesvol als producent voor Hollands Licht, waar hij onder andere verantwoordelijk was voor de successeries ‘Het Jaar Van Fortuyn’ en ‘Red Light’. Mark heeft vanaf 1 september de leiding van Hollands Licht op zich genomen. 

Daarnaast is Piek Wolfs gestart als Head of Productions. In haar nieuwe functie is zij onderdeel van het Management Team van Hollands Licht en is ze verantwoordelijk voor het budgetteren, onderhandelen en plannen van alle producties van Hollands Licht. Als Supervisor Production and Business heeft Piek Wolfs haar sporen de afgelopen twee jaar binnen én buiten Hollands Licht meer dan verdiend.   

Michiel van der Hoeven: ‘’We zijn zeer enthousiast dat Mark nu de leiding neemt bij Hollands Licht, zodat zijn enorme vakkennis en expertise nog breder kan worden ingezet. Daarnaast zijn we ontzettend blij dat Piek zich nu definitief bij ons heeft aangesloten en dat we onze samenwerking in deze nieuwe structuur kunnen voortzetten.’’ 

www.wbitvpnetherlands.com

Lees ook:

Strijd om Warner Bros. Discovery: officiële afwijzing bod Paramount Skydance

18-12-2025 | 01:23:00
De zogeheten board van Warner Bros. Discovery heeft het vijandige het bod van Paramount Skydance om het bedrijf voor 108,4 miljard over te nemen, afgewezen en raadt aandeelhouders af om daarop in te gaan

Netflix koopt Warner Bros. en HBO Max voor 82,7 miljard dollar

05-12-2025 | 14:45:00
Netflix heeft aangekondigd de film-/tv-studios Warner Bros. en de streamingdienst HBO Max te kopen van Warner Bros. Discovery voor een totale waarde van 82,7 miljard dollar

Transfer Media verzorgt reclame Eurosport en Discovery

30-09-2025 | 18:26:58
Transfer Media neemt vanaf 1 december de reclameregie van Eurosport en Discovery in Franstalig België op zich.

Paramount Skydance bereidt overnamebod voor op Warner Bros. Discovery

12-09-2025 | 12:18:00
Paramount Skydance zou een overnamebod voorbereiden om Warner Bros. Discovery over te nemen.

Advertentieruimte HBO Max Kids exclusief bij Transfer Media

09-09-2025 | 08:00:00
De samenwerking met Warner Bros. Discovery maakt het mogelijk om advertentieruimte aan te bieden binnen de speciaal ingerichte omgeving voor kinderen

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.

Stedin zet energietransitie centraal in employer branding

17-12-2025 | 13:56:00
Stedin heeft een employer branding campagne gelanceerd onder de naam Werk dat energie oplevert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.

StudioM eert bekerhelden in Eurojackpot KNVB Beker-campagne

17-12-2025 | 12:53:00
De contentserie markeert dat het bekertoernooi voortaan de naam Eurojackpot KNVB Beker draagt en richt zich op de spelers die het toernooi kleur geven.

ABU en Higuita doorbreken beeld rond uitzendwerk

17-12-2025 | 10:37:19
In de campagne vertellen uitzendkrachten zelf hoe hun werk aansluit bij hun leven en ontwikkeling.

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.