W-Sport lanceert in Nederland bij KPN

De internationale vrouwensportzender W-Sport zal vanaf 18 augustus 2023 bij KPN te zien zijn voor alle tv-klanten van KPN. Bionic Media zal per 1 oktober 2023 de reclamezendtijd van deze zender exploiteren waarbij deze via ad-insertion zal worden ingevoegd. De zender zendt uit in het Engels, zonder ondertiteling.

W-Sport startte op 1 juli 2021 als internationale vrouwensportzender en is inmiddels in meer dan 30 landen te zien. Het kanaal is in Europa naast Nederland te zien in Portugal, België en Luxemburg en kent één internationale versie. In België startte het kanaal op 23 september 2022 en is daar vooralsnog zonder reclame.

Het kanaal zendt dagelijks voetbal, motorsport, basket, volleybal en andere sporten met vrouwen te zien. Daarmee wordt het (sport)aanbod in Nederland nóg diverser.

W-Sport zendt acht voetbalwedstrijden per week live uit van onder meer de Engelse Barclays Women's Super League (WSL), de Duitse Frauen Bundesliga, de Amerikaanse NWSL en de Zweedse Damallsvenskan.

Verder zijn live wedstrijden van de Women's Volleyball Bundesliga, Super League Triathlon, Netball Super League uit het VK en PAC 12 multisporten te zien waaronder basketbal, turnen en het Amerikaanse beachvolleybal.

Diverser aanbod

Jochem de Jong, Vice-President Partnerships, tv & entertainment bij KPN: "Als trotse sponsor van de KNVB, Oranje en de Oranje Leeuwinnen en hoofdsponsor van de Eredivisie voetbal, draagt KPN de sport een warm hart toe. Met de komst van W-Sport naar Nederland, ontstaat er een diverser aanbod van sportbeleving en dat juichen we bij KPN alleen maar toe."

Het is onbekend hoeveel huishoudens worden bereikt aangezien KPN geen abonneecijfers bekendmaakt. Volgens het laatst bekende cijfers had KPN op 31 december 2020 2,16 miljoen abonnees op zijn interactieve tv-product. De zender is overigens bezig om zijn distributie in Nederland uit te breiden en is naar verluidt ook bezig om te bezien of distributie bij VodafoneZiggo (3,6 miljoen huishoudens) gerealiseerd kan worden.

www.w-sport.com

www.overons.kpn

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Van TV tot TikTok: hoe Nederland sport beleeft

04-11-2025 | 17:26:12
DPG Media voerde in juni 2025 samen met Panel Inzicht een onderzoek uit naar de sportbeleving van 500 Nederlanders tussen de 20 en 70 jaar.

Pebble TV omgedoopt in StoryZoo & Friends

04-11-2025 | 15:22:00
De jeugdzender Pebble TV is per 1 november 2025 omgedoopt in StoryZoo & Friends. Het kanaal werd in januari 2025 overgenomen door Jefta Lentz, Johannes Gropp en Marvin Kooij

Lantern laat zien hoe tv consumentengedrag beïnvloedt

04-11-2025 | 09:08:46
Het project brengt voor het eerst in kaart welke acties consumenten ondernemen nadat zij een tv-commercial hebben gezien

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.