VRT presenteert najaarsprogrammering: Amai zeg wauw! en Philippe Geubels

De VRT heeft zijn najaarsprogrammering bekend gemaakt. Zo start vanaf 4 september een late night talkshow onder de naam Amai zeg wauw! met Otto-Jan Ham op VRT 1, krijgt VRT Canvas een gewijzigde huisstijl en worden bij VRT Canvas en VRT Max de nodige programma’s vernieuwd.

VRT 1

VRT 1 bouwt voort op zijn vaste waarden afgewisseld met een flinke injectie humor, ontspanning en creativiteit.

De komische fictiereeks Boomer, Philippe Geubels met zijn quiz Ik heb het u letterlijk juist gezegd en Steven Van Herreweghe met De jaren 90 voor tieners zorgen voor ontspanning. VRT 1 brengt ook verhalen van hier die raken en verbinden, en die creatief verrassen. Zo krijgt het begrip talkshow een heel nieuwe interpretatie in Amai zeg wauw!, de laatavondshow van Otto-Jan Ham.

Arnout Hauben brengt het Belgische koningshuis op een verrassende manier tot leven in Interview met de geschiedenis: het Belgische koningshuis met een vernieuwende vertelvorm, waarbij Vlaamse topacteurs de koningen op majestueuze wijze tot leven wekken in combinatie met markante reportages.

Daarnaast leeft de kijker dit najaar mee met een vers seizoen van Kinderziekenhuis 24/7, De repair shop en het ontroerende Het laatste portret van Lieve Blancquaert. Beklijvende fictie van eigen bodem is er met De club, waarin drie koppels bevriend raken in de wachtzaal van de dienst fertiliteit. Op zondagavond zal de reeks van De Twaalf acht weken lang voor vele discussies en speculaties in de huiskamers zorgen.

Fans zitten op het puntje van hun stoel om te ontdekken wat er nu met Marianne in de serie Thuis gaat gebeuren, en ook het het programma Geld gezocht met Kamal Kharmach en Kristel Verbeke zal voor gespreksstof zorgen. Straffe verhalen en interessante feiten zijn er dit najaar in Factcheckers en #weetikveel.

Lotte Vermeir, Netmanager van VRT 1 en VRT Canvas: “Ik ben ontzettend tevreden over de mix die we dit najaar kunnen brengen. VRT 1 brengt opnieuw authentieke verhalen die kijkers raken en verbinden en die dit najaar meer dan ooit verrassen. Verhalen met impact, waar je 's avonds met het gezin of de dag nadien met collega's op doorgaat. En uiteraard ook verhalen die de kijkers samen doen ontspannen, lachen en genieten. Zo blijven we inzetten op een breed publiek. Fijn om te merken dat onze inspanningen om de jongere doelgroep meer te bereiken, vruchten afwerpen. We gaan verder door op deze succesvolle weg.”

Een volledig overzicht van de vernieuwde programmering van VRT 1 is hier te vinden.

VRT Canvas

Vanaf 4 september blijft VRT Canvas trouw aan zijn fundament: compromisloze topkwaliteit. De zender waarvan de naam op 4 september gewijzigd wordt in VRT Canvas, blijft inzetten op verdiepende actuaprogramma’s, eigen en internationale topdocumentaires, buitenlandse fictie en cultuur in zijn breedste vorm. En daaraan voegt de VRT dit najaar nog een portie humor toe.

Lotte Vermeir, Netmanager van VRT 1 en VRT Canvas: “VRT Canvas zet een spannende, nieuwe stap richting ideale wereld. Met de nadruk op kwaliteit, durf, humor en inspiratie belooft het een aantrekkelijk najaar voor alle kijkers.”

De duidingsprogramma’s Terzake en De afspraak vormen de ruggengraat van VRT Canvas. Zij krijgen in de loop van het najaar een nieuwe jas, zonder afbreuk te doen aan de ijzersterke inhoudelijke duiding van de actualiteit die de VRT Canvas-kijker verwacht. Ook de ploeg van Extra Time is nog lang niet uitgepraat over de belangrijkste bijzaak ter wereld: sport.

Op zaterdag brengt Vranckx verslag uit over grote brandhaarden en kleine verhalen op het wereldtoneel met een combinatie van de beste aankoop en werk van jonge documentairemakers. Sarah Vandeursen gaat in Sarah in Wokeland met jongere generaties in dialoog op zoek naar wat 'woke' nu eigenlijk betekent en waar de grenzen van humor liggen.

Hoe was het op school? onderzoekt wat er de laatste jaren misloopt in het onderwijs. In het aangrijpende Godvergeten getuigen tientallen slachtoffers voor het eerst over misbruik in de katholieke kerk. Ook de nieuwe geschiedenisreeks Hier en toen werpt elke week een nieuwe, intrigerende blik op een belangrijke passage uit de Belgische geschiedenis.

VRT Canvas zal voortaan om 19:30 uur met zijn programmering beginnen met The Office U.S. Verder programmeert VRT Canvas in het najaar de hele week de betere aankoopdocumentaires en -fictie waaronder Citizens at War: A Year in Ukraine, Domina en SAS Rogue Heroes.

De volledige najaarsprogrammering van VRT Canvas is hier te vinden.

De geplande najaarsprogrammering van de VOD-dienst VRT Max zijn hier te vinden 

www.vrt.be

www.vrt1.be

www.canvas.be

www.vrtmax.be

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Caroline van Turennout: Zuinig is kostenbewust en zorgzaam

19-09-2025 | 15:27:35
Tijdens het Time to Make Sense-event van Springbok in België sprak Bas Vlugt met Caroline van Turennout, directeur marketing en e-commerce bij Zeeman

Peter Van Wijnaerde: Inzicht in bureaus met Teamleader

19-09-2025 | 12:16:00
De Agency Benchmark onderzoekt jaarlijks de belangrijkste KPI’s die agencies hanteren en hoe deze per land verschillen

CMO's zetten sterker in op creators dan op AI en social ads

19-09-2025 | 10:51:00
Volgens het onderzoek is 97 procent van de CMOs van plan meer budget vrij te maken voor samenwerkingen met creators.

Twee derde van shoppers gebruikt generatieve AI dagelijks

19-09-2025 | 10:19:00
Voor 45 procent maakt het niet uit of een aanbeveling afkomstig is van een mens of van AI, zolang het maar aansluit op de behoefte.

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.