Vrouwelijke topspeelsters centraal in Pepsi-campagne

Pepsi heeft een groep internationale vrouwelijke voetbalambassadeurs aangekondigd. Het gaat om speelsters die zich onderscheiden op én buiten het veld, en die een rol gaan spelen in de wereldwijde campagne van het merk deze zomer.

Tot het team behoren onder onderen Alexia Putellas, tweevoudig winnares van de Ballon d’Or Féminin, de Engelse aanvalster Lauren James, de Noorse vleugelspeelster Caroline Graham Hansen en Farah Jefry uit Saoedi-Arabië. Zij sluiten zich aan bij Leah Williamson, die al langer verbonden is aan het merk.

Focus op groei vrouwenvoetbal

Volgens Pepsi groeit het vrouwenvoetbal wereldwijd snel, met stijgende bezoekersaantallen en toenemende media-aandacht. Met de campagne wil het merk de zichtbaarheid van vrouwelijke voetballers vergroten en een nieuwe generatie fans aanspreken. 

Uitbreiding spelersgroep wereldwijd

Naast het wereldwijde team zet Pepsi ook in op lokale zichtbaarheid met onder anderen Signe Bruun, Josefine Hasbo, Stina Blackstenius, Johanna Rytting Kaneryd, Nadine Riesen, Riola Xhemaili, Jéssica Silva en Tatiana Pinto.

Pepsi verlengt UEFA-samenwerking

Pepsi heeft de samenwerking met UEFA Women’s Football verlengd tot 2030. Daarmee wil het merk bijdragen aan de ontwikkeling van de sport op mondiaal niveau. Cathy Graham Kidd, senior marketing director bij Pepsi: “Onze nieuwe ambassadeurs zijn niet alleen talentvol, ze hebben ook een enorme drive. Het vrouwenvoetbal groeit razendsnel en raakt wereldwijd een snaar bij fans.”

In de campagne die deze zomer wordt gelanceerd, staan Putellas, James, Graham Hansen, Jefry en Williamson centraal. De lancering wordt ondersteund met muurschilderingen in onder andere Londen, Oslo en de geboortestad van Putellas, Mollet del Vallès.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Belgische gamingcampagne stimuleert orgaandonatie

15-08-2025 | 13:48:00
In België is Virtual Donors gelanceerd, een campagne die orgaandonatie direct integreert in multiplayergames zoals Minecraft, Baldur’s Gate 3 en Fortnite

Bob Koigi: Sportfans zijn nu communities met invloed

15-08-2025 | 11:34:27
Van miljardencontracten voor uitzendrechten tot straatvoetbal-geïnspireerde stunts: de sportwereld zit midden in een marketingrevolutie.

Mathieu Plassard: Strategie en lef in de Franse reclamewereld

15-08-2025 | 11:27:00
Marketing Report.One sprak met Mathieu Plassard, de President en CEO van Ogilvy Paris, over hoe het bureau creativiteit, cultuur en technologie samenbrengt

[Vacatures] LEQUAL zoekt een Senior SEO Consultant

15-08-2025 | 10:02:00
LEQUAL is per direct op zoek naar Senior SEO Consultant

Michelle Waweru: American Eagle wint, maar riskeert veel

13-08-2025 | 14:23:00
De reclame van American Eagle, met actrice en filmproducent Sydney Sweeney in de hoofdrol, heeft flink wat losgemaakt in de marketingwereld.

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.