Vrouwelijke topspeelsters centraal in Pepsi-campagne

Pepsi heeft een groep internationale vrouwelijke voetbalambassadeurs aangekondigd. Het gaat om speelsters die zich onderscheiden op én buiten het veld, en die een rol gaan spelen in de wereldwijde campagne van het merk deze zomer.

Tot het team behoren onder onderen Alexia Putellas, tweevoudig winnares van de Ballon d’Or Féminin, de Engelse aanvalster Lauren James, de Noorse vleugelspeelster Caroline Graham Hansen en Farah Jefry uit Saoedi-Arabië. Zij sluiten zich aan bij Leah Williamson, die al langer verbonden is aan het merk.

Focus op groei vrouwenvoetbal

Volgens Pepsi groeit het vrouwenvoetbal wereldwijd snel, met stijgende bezoekersaantallen en toenemende media-aandacht. Met de campagne wil het merk de zichtbaarheid van vrouwelijke voetballers vergroten en een nieuwe generatie fans aanspreken. 

Uitbreiding spelersgroep wereldwijd

Naast het wereldwijde team zet Pepsi ook in op lokale zichtbaarheid met onder anderen Signe Bruun, Josefine Hasbo, Stina Blackstenius, Johanna Rytting Kaneryd, Nadine Riesen, Riola Xhemaili, Jéssica Silva en Tatiana Pinto.

Pepsi verlengt UEFA-samenwerking

Pepsi heeft de samenwerking met UEFA Women’s Football verlengd tot 2030. Daarmee wil het merk bijdragen aan de ontwikkeling van de sport op mondiaal niveau. Cathy Graham Kidd, senior marketing director bij Pepsi: “Onze nieuwe ambassadeurs zijn niet alleen talentvol, ze hebben ook een enorme drive. Het vrouwenvoetbal groeit razendsnel en raakt wereldwijd een snaar bij fans.”

In de campagne die deze zomer wordt gelanceerd, staan Putellas, James, Graham Hansen, Jefry en Williamson centraal. De lancering wordt ondersteund met muurschilderingen in onder andere Londen, Oslo en de geboortestad van Putellas, Mollet del Vallès.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.