Vonneke Ritfeld (NPO FunX) is Radiovrouw 2023

Vonneke Ritfeld is verkozen tot Radiovrouw 2023. Ruim 20.000 mensen brachten afgelopen dagen een stem uit voor de verkiezing van Radiovrouw 2023. Ze is presentatrice van het programma Nordin & Vonneke bij NPO FunX dat ze samen met Nordin Besling maakt.

Tegenwicht Radioring

Het initiatief om te komen met een lijst voor de beste Radiovrouwen komt onder meer van presentatrice Astrid de Jong en is een reactie op het afschaffen van een aparte categorie vrouwen bij de Radioring (AVROTROS). Dit jaar is geen enkele vrouw genomineerd als beste presentatrice voor de Radioring.

Astrid de Jong: “Deze lijst is een vrolijke aanvulling op de feestelijkheden tijdens het RadioRing Gala van vanavond. Omdat we het jammer vonden dat vrouwen niet zo zichtbaar zijn in deze categorie, maakten we een lijst met goede en leuke radiovrouwen. De lijst is door minstens 20.000 mensen gelezen, dus we zijn ontzettend blij en tevreden met dit succes: heel veel radiovrouwen zijn alsnog even in het zonnetje gezet.

Er zijn geen verliezers. Deze lijst en daarmee heel veel radiomakers zijn deze week overspoeld met aandacht en positiviteit. Daar zijn we heel erg blij mee. En voor Vonneke Ritfeld zijn we dubbel blij”.

Influencer

Vonneke Ritfeld kreeg de Award voor Radiovrouw 2023 voorafgaand aan het RadioRing gala uitgereikt door haar collega Nordin Besling, tijdens hun gezamenlijke uitzending op NPO FunX. Vonneke Ritfeld is een influencer (onder de naam Vonneke Bonneke) met volgens eigen zeggen bijna 400.000 volgers en heeft een webwinkel waa ze wimpers, lipglace en zonnebrillen verkoopt.

Astrid de Jong is presentatrice bij NPO Radio 1 (Nachtzuster, Omroep MAX), NPO Radio  5 (invaller),  alsmede bij de regionale radiozenders van Omroep Flevoland en NH.

NPO FunX is de stadsjongerenzender van de NPO en vier lokale omroepen, die zich richt op multiculturele jongeren en uitzendt met vier stadsedities in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht op FM en online alsmede een landelijke editie kent via DAB+ en online. NPO FunX doet niet mee aan het NMO Luisteronderzoek, maar is wel onderdeel van  NMO Streaming Audio. In december 2023 haalde de radiozender gemiddled 351.058 gestarte sessies per week.

Top 10

In de Top 10 staan verder (in alfabetische volgorde):

Andrea van der Pol (NPO Klassiek, KRO-NCRV)
Angelique Houtveeen (Sublime)
Annemieke Schollaard (NPO Radio 2, AVROTROS)
Astrid Kersseboom (NPO Radio 1, NOS)
Chantal Quak (Radio 10, Talpa Network)
Emmely de Wilt (NPO Radio 2, KRO-NCRV)
Evelien de Bruijn (Radio 10, Talpa Network)
Lisanne Bronkhorst (Radio Veronica, Mediahuis Radio)
Marieke Elsinga (Qmusic, DPG Media)

www.radiovrouwen.nl

www.funx.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Maarten Duijne (adpaq) over digital audio advertising

05-09-2025 | 16:28:00
In juni 2025 zijn Maarten Duijne en Marvin Vacquier Droop begonnen met de startup adpaq, een bedrijf dat zich richt op digital audio advertising. We spreken hierover met Maarten Duijne

[DutchMedia Podcast] over r/tv omzetten, verkiezingen en internettarieven

05-09-2025 | 10:37:11
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Audify Awards uitgereikt tijdens Dag van de Audio

05-09-2025 | 09:58:00
Deze prijzen belonen de beste audiocommercials, de meest impactvolle non-spot audioreclames en de audio-ambassadeur van het jaar.

Jongeren combineren steeds vaker audio en beeld

04-09-2025 | 11:39:55
Uit onderzoek van MediaTest blijkt dat video een groeiend onderdeel vormt van de manier waarop jongeren audiocontent consumeren.

NMO Luistercijfers augustus 2025: NPO Radio 2 13+ marktleider; Qmusic 20-49 en 25-67

03-09-2025 | 23:59:00
Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic in de doelgroepen 20-49 en 25-67 marktleider blijft, maar dat NPO Radio 2 ondanks dalende cijfers in de doelgroep 13+ weer marktleider is
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.