Voetbal International en Libelle lanceren podcast

In aanloop naar het EK voetbal voor vrouwen bundelen Voetbal International en Libelle hun krachten in de vijfdelige podcastserie VIBELLE Podcast: Leeuwen en Leeuwinnen. De afleveringen zijn vanaf woensdag 25 juni wekelijks te beluisteren via Libelle.nl, het podcastkanaal van VI op YouTube en andere grote podcastplatforms. Het Europees Kampioenschap start op 2 juli.

In de podcast gaan Nienke Zondervan, coördinator lifestyle bij Libelle, en Freek Jansen, hoofdredacteur van Voetbal International, met elkaar in gesprek over voetbal. Daarmee komen twee werelden samen: die van lifestyle en die van sportjournalistiek. Onderwerpen als de invloed van voetbal op relaties en gezinnen, ouders langs de lijn, voetballende kinderen en het dagelijks leven binnen de profwereld komen aan bod.

Oranje Vrouwen en man-vrouwrelaties centraal

Naast aandacht voor het toernooi in Zwitserland, staat in elke aflevering een prominente gast centraal. In de eerste aflevering bellen Zondervan en Jansen met bondscoach Andries Jonker, die vooruitblikt op het EK.

Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle: "Waar mannenvoetbal al jarenlang oeverloos wordt besproken, geanalyseerd en becommentarieerd, is het nu de beurt aan vrouwenvoetbal om met hetzelfde enthousiasme eindeloze aandacht te krijgen. Met deze podcast geven wij het startschot. In deze nieuwe podcast laten we de klassieke mannen- en vrouwenwerelden samensmelten. Niet alleen de Leeuwinnen komen aan bod; ook scoren, rode kaarten en penalty’s in het speelveld van man-vrouwrelaties passeren de revue."

Freek Jansen, hoofdredacteur en verslaggever bij Voetbal International: "Dit idee is spontaan ontstaan toen we met de hoofdredacties van beide merken bij elkaar zaten. Het zijn echt op vrijwel alle vlakken twee totaal verschillende werelden, maar juist dat verschil in beleving van het voetbal en alles eromheen zal voor een verrassende en boeiende dynamiek kunnen zorgen. Het EK volgen we met VI met een verslaggever ter plaatse. Deze VIBELLE Podcast is een originele en verrassende toevoeging die voor veel herkenning zal zorgen."

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Van TV tot TikTok: hoe Nederland sport beleeft

04-11-2025 | 17:26:12
DPG Media voerde in juni 2025 samen met Panel Inzicht een onderzoek uit naar de sportbeleving van 500 Nederlanders tussen de 20 en 70 jaar.

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd

31-10-2025 | 08:00:00
In deze aflevering buigen René Zeedijk en Roger Verdurmen zich over de polarisatie binnen het politieke landschap en de rol van media hierin.

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven

[Vacatures] DPG Media zoekt een Operationeel Projectmanager Magazines

30-10-2025 | 08:56:00
DPG Media is per direct op zoek naar Operationeel Projectmanager Magazines (7 maanden) - Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.