Vlimse maakt Valentijnscampagne voor Intertoys

Intertoys lanceert de matchmakers: de perfecte spellen en speelgoedartikelen voor een eerste date, een campagne gemaakt door Vlimse.

Uit onderzoek blijkt dat spelen stress kan verminderen in een relatie, en tijdens een eerste date kan een spel helpen om de spanning te breken. Maar bovenal: je leert elkaar pas écht goed kennen wanneer je samen een LEGO-bloem in elkaar zet, moet samenwerken in een spel op de Nintendo Switch of de muziekkennis van je match uittest tijdens een potje Hitster Bingo, denkt Intertoys. 

Social, OLV, TV, DOOH en in-store

De campagne roept singles op om deze Valentijnsdag te kiezen voor één van de matchmakers van Intertoys. De social-firstcampagne is vanaf woensdag 29 januari te zien op de social-mediakanalen van Intertoys, een online videocampagne en zal terugkomen in alle tweehonderd Intertoys-winkels door middel van narrowcasting.

In de winkel zijn daarnaast de matchmaker-spellen voorzien van een label, en bij aankoop ontvangen klanten een speciale Intertoys Valentijnsdagkaart cadeau.

Vanaf 6 februari is de campagne te zien op tv rondom het RTL4-programma LEGO Masters en in de aanloop naar Valentijnsdag is er een landelijke digital out of home campagne rondom alle Intertoys vestigingen.

Helpen bij het grote ongemak dat daten heet

Celvin de Bie, Head of Marketing bij Intertoys: "In onze missie om iedereen aan het spelen te krijgen zijn we altijd op zoek naar relevante inhakers. Waar we onze positie als marktleider in speelgoed voor de doelgroep 4 tot 12 jaar heel stevig hebben staan, willen we onszelf ook serieus positioneren als dé bestemming voor een (jong)volwassenpubliek. Welk moment kunnen we dan beter aangrijpen dan Valentijnsdag. En al helemaal als we kunnen helpen bij het grote ongemak dat daten heet. Met een volwaardige touch-tell-sell-aanpak weten we in een korte periode een groot bereik op te bouwen en daarmee dan hopelijk ook veel succesvolle dates."

De campagne is ontwikkeld en geproduceerd door videobureau Vlimse, waarmee Intertoys ook in 2024 de themacampagne rondom Valentijnsdag en de meerjarige merkcampagne, Spelen is het LEUKSTE wat er is!, heeft ontwikkeld.

Speelse inhaker

Jeroen de Wit, oprichter van Vlimse: “Voor het tweede jaar mochten we een speelse inhaker creëren voor deze door clichés gedreven dag. In hechte co-creatie – van strategie tot productie – hebben we met een praktische aanpak een campagne neergezet die verrast én optelt bij het bestaande merkconcept Spelen is… Alle uitingen laten zien dat spelen, hoe oud je ook bent, verrassend goed verbindt.”

www.vlimse.com

Vlimse werkt concept: Trek? Bakker Bart. verder uit

10-06-2025 | 10:38:00
Bakker Bart heeft een online-videocampagne gelanceerd waarin het inspeelt op momenten waarop mensen onverwacht trek krijgen.

Volwassenen die speelgoed en spelen herontdekken

11-02-2025 | 11:06:00
Vlimse heeft onlangs een campagne ontwikkeld voor Intertoys rondom Valentijnsdag. We spreken hierover met Jeroen de Wit en Celvin Bie

Considerationlist SAN New Kids on the Block 2024 bekend

06-02-2025 | 11:27:00
SAN heeft de Considerationlist van het SAN New Kids on the Block Accent 2024 samengesteld. 28 Kandidaten/bureaus voldoen aan de criteria.

Grote Sinterklaas-campagnes Overzicht: het beste van 2024

25-11-2024 | 11:41:00
Marketing Report verzamelt de beste Sinterklaas-campagnes van 2024

Lidl lanceert Sinterklaas-campagne met hulp van Alfred en Dylan Haegens

12-11-2024 | 11:46:00
De campagne zet in op betaalbare speelgoedmerken zoals Lego, Paw Patrol, Barbie en Marvel.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SEA Water positioneert Santa als waterambassadeur

23-12-2025 | 10:55:00
Na jarenlange samenwerking met een wereldwijd frisdrankmerk verruilt Santa Claus zijn vertrouwde rol voor een positie bij SEA Water.

Philips en Prusa lanceren Gen Fix in Praag

22-12-2025 | 15:08:00
Philips heeft samen met Prusa Gen Fix gelanceerd Met het programma leren kinderen en gezinnen praktische reparatievaardigheden via 3D-printen

Rodger Werkhoven: Schadenfreudevrije kerst gewenst, allemaal!

22-12-2025 | 11:54:00
Beeld- en mediatechnoloog Rodger Werkhoven droeg op uitnodiging van OpenAI vanaf ’21 bij aan de ontwikkeling van DALL·E en ’t inbouwen ervan in ChatGPT.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen

22-12-2025 | 08:16:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Vtwonen - Amsterdam

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.