Vertrouwen en eenvoud centraal bij tv-kijken in 2025
[Screenforce] In een tijd waarin tv-kijken uiteenvalt in combinaties van content, is inzicht in wat kijkers echt waarderen essentieel
RTL AdAlliance heeft de resultaten gepresenteerd van de vierde editie van The New Life of the Living Room. In dit onderzoek wordt onderzocht wat belangrijk is in een steeds verder versnipperend medialandschap. Screenforce licht de belangrijkste bevindingen toe.
De onderzoekers benadrukken het belang van premium content, vertrouwen en betrokkenheid bij betrouwbare media. In een tijd waarin tv-kijken uiteenvalt in combinaties van content, apparaten en platforms, is inzicht in wat kijkers echt waarderen essentieel.
Lineaire TV en BVOD blijven uitgangspunt
De reclame-industrie staat voor veranderingen door aangepast kijkgedrag en de behoefte aan meer eenvoud. Traditionele media behouden hierin hun waarde. In Nederland schakelt 65 procent van de kijkers nog steeds eerst lineaire tv of BVOD in. Televisie wordt gewaardeerd vanwege de betrouwbaarheid, vooral in een tijd van desinformatie. Alleen professionele longform content wordt door kijkers als echte televisie gezien, ongeacht via welk apparaat of platform deze wordt bekeken.
Verandering in mediaconsumptie vraagt om nieuwe inzichten
De uitkomsten onderstrepen het belang voor adverteerders en mediabedrijven om in te spelen op het veranderende gebruik van schermen en content. Vertrouwen, eenvoud en kwaliteit blijven daarbij leidend.
Professionele content blijft norm voor tv-beleving
Ook uit de Nederlandse resultaten blijkt dat kijkers onderscheid maken tussen professionele producties en andere vormen van videocontent. Dit bepaalt in hoge mate hoe televisie wordt ervaren en gewaardeerd.
Dit is een samenvatting, lees het hele artikel op de website van Screenforce
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Screenforce: Total Video blijft centraal bij jongeren
21 november World Television Day
Tv behoudt sterke positie tussen streaming en social video
Lantern laat zien hoe tv consumentengedrag beïnvloedt
Screenforce: Context bepaalt aandacht voor reclames in december
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
GH+O ontwikkelt campagne voor 113 over suïcidepreventie
INDIE Amsterdam maakt kerstcommercial voor Schoonenberg
[Vacatures] ACT.agency zoekt een Designer
PRET Amsterdam maakt campagne voor Buurtteam Amsterdam
Bob Koigi: Van AI-hype naar harde besluiten voor CMO’s
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert