Vera Kops: TEAM LEWIS biedt internationale slagkracht

[Marketing Report TV] Vera Kops en Maud van der Elesen over het verbinden van PR, digital en content marketing

Vera Kops is Vice President TEAM LEWIS Western Europe and Consumer EMEA. Maud van der Elsen is Senior Campaign Executive bij het PR-bureau. Ze waren te gast bij Marketing Report TV. In een gesprek met Bas Vlugt deelden ze hun inzichten over de internationale ambities van het bureau, de kracht van datagedreven PR, de rol van AI en het belang van sectoroverstijgende kennis in de PR- en marketingwereld.

TEAM LEWIS, het internationale creatieve PR- en marketingbureau, helpt bedrijven hun merk en verhaal zichtbaar te maken via zowel traditionele als moderne mediakanalen. Vera Kops: “We combineren owned media met aanvullende diensten voor bijvoorbeeld social kanalen.”

Vera Kops is verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding in Nederland en de groei in België en Frankrijk. Vera Kops: “Daarnaast leid ik een deel van ons Europese consumenten-lifestyleportfolio.” De voertaal binnen het bureau is Engels, maar de wortels zijn stevig verankerd in lokale markten.

Eigen domeinen

Met vestigingen in Eindhoven en Amsterdam speelt TEAM LEWIS in op diverse markten. In Eindhoven ligt de nadruk op B2B, terwijl Amsterdam meer gericht is op B2C. Maud van der Elsen: “Ons team creëert zijn eigen domeinen, bijvoorbeeld met focus op duurzaamheid, ICT of tech.” Maud van der Elsen, die recent werd uitgeroepen tot PR-belofte van 2024, vertelt: “Ik werk juist voor uiteenlopende klanten en hou me graag bezig met datagedreven PR.”

Volgens Maud van der Elsen speelt AI hierbij een steeds belangrijkere rol: “AI kan enorm helpen bij het opzetten van een goed onderzoeksplan en het bedenken van inspirerende vragen of onderwerpen. Maar het creatieve aspect blijft belangrijk: echt vernieuwende onderzoeksvragen bedenken om maatschappelijke thema’s onder de aandacht te brengen. AI weet wat we al weten, maar we moeten kritisch blijven om nieuwe inzichten te vinden.”

Vera Kops benadrukt dat de kracht van TEAM LEWIS zit in de combinatie van PR, digital en content marketing: “PR is bij ons niet het eindpunt, maar een beginpunt dat we combineren met andere kanalen. Zo geven we PR-resultaten extra impact en werken we in verschillende industrieën, waardoor we kennis kunnen overdragen tussen sectoren. Dat maakt ons sterk.”

Inzet van data

In Eindhoven werkt TEAM LEWIS voor klanten als Boels, dat data inzet voor onderzoek naar arbeidsomstandigheden en verduurzaming, en HousingAnywhere/Kamernet, een verhuurplatform dat inspeelt op de dynamiek van de woningmarkt. Vera Kops: “We hebben ook een eigen AI-platform ontwikkeld dat processen stroomlijnt en ons toegang geeft tot een enorme hoeveelheid internationale informatie. Dit stelt ons in staat om verhalen te maken die aansluiten bij journalistieke behoeften. Die schaalbaarheid en informatiekracht zijn echt een meerwaarde.”

Voor Maud van der Elsen was de erkenning als PR-belofte een bijzondere mijlpaal. Maud van der Elsen: “Eigenlijk begon het al bij de nominatie, dat vond ik al een enorme eer. Maar winnen was echt de kers op de taart. Daarna kreeg ik veel leuke reacties, zowel intern als extern. De award staat nog steeds trots op mijn bureau.” Inmiddels is zij jurylid voor de Dutch PR Awards 2025.

Bekijk de video hier:

Marketing Report TV is powered by Iron Films en Abovo Maxlead

 

IRON Films is een creatief productiebedrijf gespecialiseerd in Virtual Production, Motion Control en visuele pre-productie. Vanuit onze Pop-Up studio's in Nederland (co)produceren we commercials voor televisie en online. We combineren technische expertise met creatieve visie en helpen organisaties bij de implementatie van toekomstgerichte productietechnieken, zoals led-volumes, real-time rendering en pre-visualisatie. Naast producties bieden we ook advies, trainingen en tools voor onderwijsinstellingen en mediaprofessionals.

 

Wij zijn Abovo Maxlead; 230 specialisten in marketing en media, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. We zijn het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. We zijn eigenzinnig. Eigenzinnig in marketing en media.

Van een full funnel, crossmediale marketingcampagne tot een nieuwe website, en van een verse huisstijl tot een complete omnichannel marketingstrategie; we kunnen het allemaal voor je maken. We zijn continu op zoek naar de meest effectieve marketing- en mediamix, in nauwe samenwerking met onze klanten. Omdat we alle disciplines onder één dak hebben zijn de lijnen kort en kunnen we je optimaal bedienen. We kennen elke markt als onze broekzak.

www.abovomaxlead.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Edward Knol: Het onderscheid van Initiative zit in de mensen

17-12-2025 | 10:19:29
Sinds zijn start als Managing Director bij Initiative kijkt Edward Knol met frisse blik naar het bureau en de rol die het speelt in het medialandschap.

Folders zetten 86 procent van lezers aan tot actie

12-12-2025 | 11:37:00
Volgens het onderzoek in opdracht van Spotta leest ruim 90 procent van de Nederlanders van 18 jaar en ouder folders.

Frederique Rote: Waarom deze AI-kerstreclame misging

11-12-2025 | 15:57:00
Waarom vinden we pratende dieren in Pixar-films schattig, maar geeft deze reclame sommige mensen de kriebels? 

Eric Welles: Laten we creativiteit zaaien, geen paniek

10-12-2025 | 08:44:15
In de marketingbranche lijken onrust en doemscenario’s nooit ver weg. AI dat banen overneemt, bureaus die verdwijnen, creativiteit die onder druk staat.

Miljoenste mailing mijlpaal voor Spotta

05-12-2025 | 11:54:47
Na campagnes voor onder meer UberEats, AniCura en EuroParcs introduceert Spotta nu een alles-in-1 oplossing voor adverteerders.

Jeroen Oppatja: Groei door de kracht van creatie & tech

05-12-2025 | 08:33:00
Oppatja vertelt hoe VML in Nederland is opgebouwd, hoe het internationale netwerk dagelijks waarde toevoegt

Martijn Terbruggen: Wissel.nl maakt cadeaubonnen waardevast

04-12-2025 | 10:51:55
Terbruggen vertelt hoe het bedrijf uitgroeide tot marktleider, welke keuzes het maakte in marketing en hoe sportsponsoring een effectieve rol speelt

Mark Veenman: Metro geeft adverteerders een captive audience

01-12-2025 | 14:56:00
In het gesprek met Bas Vlugt vertelt Mark Veenman over het bereik van de metro’s, de kracht van digitale schermen en het vernieuwde buitenreclameonderzoek

The Family 2.0: door fusie ontstond ander type bureau

01-12-2025 | 12:20:00
Het gesprek laat zien hoe creativiteit en gedragswetenschap elkaar versterken en hoe de fusie leidde tot een bureau met een scherpere strategische basis.

Imco van Elk: Marketplaces worden strategisch belangrijk

01-12-2025 | 09:03:54
Tijdens het gesprek vertelt hij hoe marketplaces zijn uitgegroeid tot een volwassen onderdeel van de totale commerciële strategie

Anja Froeling: Selmore werkt aan bureau van de toekomst

27-11-2025 | 12:19:00
Froeling vertelt hoe Selmore zijn creatieve fundament behoudt, waarom guiding ideas belangrijker zijn dan ooit en hoe de samenwerking met DotControl moet leiden tot een bureau dat in Nederland nog niet bestaat.

Sjoerd van der Meijden: We maken contentcampagnes schaalbaar

27-11-2025 | 12:07:00
In het gesprek vertelt Van der Meijden hoe het smart content distribution platform Headline ontstond, waarom het redactionele contentcampagnes toegankelijker maakt en hoe zowel publishers als adverteerders profiteren van een transparant en schaalbaar model.

Timo Vrijenhoek: Spotta biedt merken sterk brievenbusbereik

27-11-2025 | 10:01:43
Vrijenhoek ziet dat veel adverteerders nog steeds denken aan het folderpakket, zonder zich te realiseren hoe breed het dienstenaanbod inmiddels is

Sanne van Kuijk: BUUT maakt financiële opvoeding makkelijker

26-11-2025 | 10:43:56
Van Kuijk vertelt hoe het concept is ontstaan, hoe jongeren en ouders het gebruiken en waarom de timing voor een bank als BUUT relevanter is dan ooit.

Daan Vrijsen: Strategie wordt steeds belangrijker in media

26-11-2025 | 08:42:44
Hij vertelt hoe de rol van media verandert, waarom klanten vaker de behoefte hebben aan een strategische partner en hoe zijn team meebeweegt met de markt


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.