VCCP ontwikkelt eerste VK-tv-campagne voor Primark

Kledingretailer Primark heeft samen met bureau VCCP een campagne gelanceerd rond de herfst/wintercollectie denim. Onder de titel In Denim We Can is dit de eerste uiting van het merkplatform That’s So Primark in het VK. De campagne benadrukt de waardepropositie van de collectie, met jeans vanaf twaalf pond.

Het idee achter de campagne is dat de juiste jeans kan bepalen hoe iemand zich voelt. Daarmee wil Primark zich positioneren als een toegankelijke keuze voor stijlvolle en kwalitatieve denim. De campagne loopt via televisie, buitenreclame, digitale kanalen, winkels en transportreclame, aangevuld met social en influencer-activiteiten.

Eerste televisiespot voor Primark in het VK

De lancering bevat de eerste Britse televisiespot van Primark. De commercial werd geregisseerd door Grammy-winnaar Nadia Marquard Otzen (Academy Films), met choreografie van Ryan Heffington. Op de soundtrack staat de cover I Heard It Through The Grapevine uit 1979 van The Slits. In de film bewegen vrouwen in Primark-denim zelfverzekerd door hun dagelijkse routines.

De campagne bouwt voort op het eerdere werk van VCCP voor Primark, waaronder de introductie van de Primark Portal, een ontwerp dat merkuitingen over alle kanalen heen verenigt. Ook ondersteunt de campagne de landelijke uitrol van de Click & Collect-service.

Samenwerking met meerdere bureaus

De productie werd uitgevoerd door Girl&Bear, met PR-ondersteuning van Weber Shandwick en Momentum. Publicis Media UK verzorgde de mediastrategie en inkoop.

Wendy Duggan, marketing director Primark: "In een tijd waarin waarde belangrijker is dan ooit voor shoppers, hebben wij meer vertrouwen dan ooit in wat Primark biedt: stijl, kwaliteit en betaalbaarheid. We hebben onze denimcollectie naar een hoger niveau gebracht en lanceren nu onze beste denimlijn tot nu toe. Daarom vonden we dit het juiste moment om groter uit te pakken, zowel creatief als in media."

Nikki Lindman, creatief directeur VCCP: "In Denim We Can brengt een universele waarheid tot leven: kracht zit in denim, niet alleen als kledingstuk, maar ook als gevoel. We weten allemaal dat wanneer we een goedzittende jeans aantrekken, we ons sterker, stoerder, capabeler en zelfverzekerder voelen – het is zelfvertrouwen in de vorm van stof."


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Natwerk en AM ontwikkelen campagne rond leefomgevingen

02-09-2025 | 15:39:00
Met de campagne wil AM laten zien hoe het bedrijf kijkt naar de mogelijkheden van gebiedsontwikkeling en hoe leefomgevingen met maatschappelijke waarde kunnen worden gecreëerd.

Persuade ontwikkelt campagne voor betaalbare diamant Zeeman

02-09-2025 | 14:38:00
De campagne moet laten zien dat diamanten niet altijd duur hoeven te zijn en maakt de vaak ondoorzichtige markt toegankelijker.

Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne voor ZZUPER

02-09-2025 | 12:11:00
Met de slogan Fiks je dikke noodbuffer worden vakmensen als timmermannen, metselaars en installateurs gewezen op de risico’s van langdurige uitval.

Dentsu Creative werkt voor Prinses Máxima Centrum

02-09-2025 | 09:27:00
De samenwerking begon met de campagne voor de Maand van Kinderkanker. Hierin staat het thema beter worden centraal

Cheil ontwikkelt wereldwijde campagne voor Samsung AI Home

02-09-2025 | 09:10:00
Het bureau is verantwoordelijk voor de creatieve lijn, de hoofdcommercial en de internationale uitrol.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.