Trident lanceert campagne rond spontaniteit en eigenheid

Trident Gum, onderdeel van Perfetti Van Melle sinds 2023, presenteert met TriDifferent een wereldwijde campagne die Gen Z aanmoedigt om af te wijken van de routine. De campagne positioneert een kauwgom als klein maar krachtig startpunt voor spontane keuzes en expressieve momenten in het dagelijks leven.

De campagne is ontwikkeld door FCB London in samenwerking met FCB Chicago en is Trident’s eerste grote merkinitiatief onder Perfetti Van Melle. Met kleurrijke visuals en energieke verhalen speelt de campagne in op de behoefte van jongere doelgroepen aan originaliteit en eigenheid, te midden van culturele herhaling in mode en media.

Ana Gomez del Campo, global marketingmanager bij Perfetti Van Melle: "TriDifferent vangt de energie van een generatie die zich beweegt in een wereld waarin alles steeds meer op elkaar lijkt – van sneakers tot streamingcontent. Die eenvormigheid zorgt voor een groeiend verlangen om iets anders te proberen.”

Campagne laat kleine keuzes groot effect hebben

De campagne, die op 4 augustus van start gaat in onder meer de Verenigde Staten, Canada, Spanje, Portugal en Griekenland, omvat televisiecommercials, digitale content, sociale media en influencersamenwerkingen. Twee korte films, aangevuld met social-first varianten, tonen hoe een ogenschijnlijk klein moment – zoals het nemen van een kauwgom – kan leiden tot een verandering in mindset.

Owen Lee, chief creative officer bij FCB London: "TriDifferent is een groot, herkenbaar platform voor Trident dat aansluit op de nieuwsgierigheid van Gen Z. Vanuit het idee dat zelfs een klein moment je hele vibe kan veranderen, willen we jongeren inspireren om het onverwachte te omarmen, ervaring voor ervaring.”

De campagne is geregisseerd door Gustav Sundström (MindsEye) en introduceert een toon voor Trident in de internationale kauwgommarkt. De campagne volgt op de aanstelling van Interpublic Group als wereldwijde partner voor het kauwgomportfolio van Perfetti Van Melle, waaronder merken als Dentyne, Stimorol, Hollywood, V6, Bubblicious en Bubbaloo.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.