Total Design herpositioneert Nierstichting

De Nierstichting lanceert een campagne rond nierdonatie bij leven en presenteert tegelijkertijd een aangepaste merkidentiteit. De veranderingen komen voort uit een herpositionering, ontwikkeld in samenwerking met Total Design.

Samenwerking met Niervereniging vormt basis

Onder de naam Nierkracht willen de Nierstichting en de Niervereniging als één werkorganisatie optreden. Deze koers moet zorgen voor een activistische en optimistische uitstraling. Milo van der Meij, Head of Communications bij Total Design: "Nierkracht staat voor een meer activistisch en optimistisch merk, een optelsom voor iedereen die bijdraagt aan gezonde nieren en een beter leven met een nierziekte."

Campagne benadrukt belang van levende donatie

Onder het motto Maak van een punt een komma vraagt de Nierstichting aandacht voor nierdonatie bij leven. De campagne is op 16 juni van start gegaan. Marten van der Leest, marketingmanager van de Nierstichting: "Het onderwerp is heel persoonlijk en de tone of voice luistert nauw, daarom hebben we tijdens de conceptontwikkeling expertise ingeroepen van patiënten, donoren, nefrologen, maatschappelijk werkers, coördinatoren nierdonatie bij leven en andere betrokkenen."

De campagne werd in co-creatie ontwikkeld met Total Design, Vechtlust, Leg Het Vast en Megawatt.

Langdurige wachtlijsten en sterfte door tekort aan donoren

Jaarlijks sterven ongeveer tweehonderd patiënten omdat een donornier te laat komt. Ruim elfhonderd mensen staan gemiddeld tweeënhalf jaar op de wachtlijst voor een niertransplantatie. De Nierstichting wil met deze campagne het belang van donatie bij leven onder de aandacht brengen.

Activistische toon in stijl en boodschap

Volgens onderzoek werd de Nierstichting vaak als deskundig en betrouwbaar bestempeld, maar dat profiel bleek niet onderscheidend genoeg in het huidige geefklimaat. Marten van der Leest: "Mensen kennen de Nierstichting, maar dat we innovatief en activistisch zijn is minder bekend."

De aangepaste merkstijl, ontwikkeld door Total Design, moet de activistische houding van de organisatie sterker uitdragen. De campagne loopt van 16 juni tot en met 13 juli en wordt breed ingezet via televisie, online en de eigen kanalen van de Nierstichting.

www.totaldesign.com

Lees ook:

Alpha Tango en Yes Chef Studio bundelen krachten

16-06-2025 | 15:41:00
De samenwerking richt zich op het ontwikkelen van visueel onderscheidende websites in Webflow en Framer, met een combinatie van creatief ontwerp en technische uitvoering.

Dawn aan de slag voor Natwerk

16-06-2025 | 15:11:00
Creatief bureau Natwerk heeft Dawn geselecteerd als extern reclamebureau. De keuze volgt op een oriëntatietraject onder begeleiding van pitchconsultant Peter van Leeuwen van Leone BV.

Persuade ontwikkelt ondergoedcampagne voor Zeeman

16-06-2025 | 14:17:00
Zeeman heeft een campagne gelanceerd waarbij sport- en hobbyclubs uit Nederland poseren in hun ondergoed.

The Family en Open Now fuseren

16-06-2025 | 10:44:00
Met gedragswetenschap als basis wil het bureau merken helpen met bewezen creativiteit en meer impact.

Megawatt breidt uit met Stefan Leendertse en Bas den Bode

16-06-2025 | 10:27:19
De uitbreiding is ook het gevolg van de ambitie om blijvend te investeren in bestaande samenwerkingen.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.