Total Design herpositioneert Nierstichting

De Nierstichting lanceert een campagne rond nierdonatie bij leven en presenteert tegelijkertijd een aangepaste merkidentiteit. De veranderingen komen voort uit een herpositionering, ontwikkeld in samenwerking met Total Design.

Samenwerking met Niervereniging vormt basis

Onder de naam Nierkracht willen de Nierstichting en de Niervereniging als één werkorganisatie optreden. Deze koers moet zorgen voor een activistische en optimistische uitstraling. Milo van der Meij, Head of Communications bij Total Design: "Nierkracht staat voor een meer activistisch en optimistisch merk, een optelsom voor iedereen die bijdraagt aan gezonde nieren en een beter leven met een nierziekte."

Campagne benadrukt belang van levende donatie

Onder het motto Maak van een punt een komma vraagt de Nierstichting aandacht voor nierdonatie bij leven. De campagne is op 16 juni van start gegaan. Marten van der Leest, marketingmanager van de Nierstichting: "Het onderwerp is heel persoonlijk en de tone of voice luistert nauw, daarom hebben we tijdens de conceptontwikkeling expertise ingeroepen van patiënten, donoren, nefrologen, maatschappelijk werkers, coördinatoren nierdonatie bij leven en andere betrokkenen."

De campagne werd in co-creatie ontwikkeld met Total Design, Vechtlust, Leg Het Vast en Megawatt.

Langdurige wachtlijsten en sterfte door tekort aan donoren

Jaarlijks sterven ongeveer tweehonderd patiënten omdat een donornier te laat komt. Ruim elfhonderd mensen staan gemiddeld tweeënhalf jaar op de wachtlijst voor een niertransplantatie. De Nierstichting wil met deze campagne het belang van donatie bij leven onder de aandacht brengen.

Activistische toon in stijl en boodschap

Volgens onderzoek werd de Nierstichting vaak als deskundig en betrouwbaar bestempeld, maar dat profiel bleek niet onderscheidend genoeg in het huidige geefklimaat. Marten van der Leest: "Mensen kennen de Nierstichting, maar dat we innovatief en activistisch zijn is minder bekend."

De aangepaste merkstijl, ontwikkeld door Total Design, moet de activistische houding van de organisatie sterker uitdragen. De campagne loopt van 16 juni tot en met 13 juli en wordt breed ingezet via televisie, online en de eigen kanalen van de Nierstichting.

www.totaldesign.com

Lees ook:

Daymakers wordt onderdeel van ITA Group

09-12-2025 | 13:46:00
ITA Group heeft het Utrechtse experiencebureau Daymakers overgenomen. Daymakers ontstond uit de fusie van FX Agency en D&B Eventmarketing

[The List] Freshheads

09-12-2025 | 13:28:18
Freshheads helpt organisaties om ideeën en problemen te vertalen naar digitale oplossingen die meegroeien met de vraag.

Happy Horizon ontwikkelt digitaal platform fietsfabrikant vanRaam

09-12-2025 | 12:44:00
De bureaugroep ontwikkelt onder meer een productconfigurator, een dealerportaal en een onderdelenwebshop

Buutvrij for Life creatief bureau voor Week van het Vergeten Kind

09-12-2025 | 10:29:00
Het Vergeten Kind heeft na een bureau-oriëntatie in de zomer, in oktober Buutvrij for Life gekozen als creatief bureau voor de Week van het Vergeten Kind.

[Vacatures] Persuade zoekt een AI Creator

09-12-2025 | 08:41:00
Persuade is per direct op zoek naar AI Creator  (28 - 40 uur p/w)


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Politie start Operatie 1337 voor werving digitaal talent

09-12-2025 | 15:32:00
De politie zet met Operatie 1337 een online game in om digitaal talent te bereiken

Buutvrij for Life creatief bureau voor Week van het Vergeten Kind

09-12-2025 | 10:29:00
Het Vergeten Kind heeft na een bureau-oriëntatie in de zomer, in oktober Buutvrij for Life gekozen als creatief bureau voor de Week van het Vergeten Kind.

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Ad Interim Subscriptions Lead

09-12-2025 | 07:14:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar Ad Interim Subscriptions Lead

JOE pakt kerststress aan met ludieke themadiners

08-12-2025 | 11:18:00
Uit onderzoek van radiozender JOE komt naar voren dat 1 op de 5 luisteraars stress ervaart over de planning van de feestdagen

DEPT ontwikkelt Bijenkorf-campagne feestdagen

08-12-2025 | 09:34:29
DEPT heeft de feestdagen-campagne van de Bijenkorf ontwikkeld en maakt deel uit van de 155-jarige jubileumviering. Die jubileumviering startte tijdens de herfst/wintercampagne
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.