Top NPO, RTL Nederland, EMG, NEP, Talpa Network en NCP komt samen tijdens Mediapact Online Event

Op woensdag 27 september 2023 vond het eerste Mediapact Online Event plaats, georganiseerd door de zes initiërende partijen van het Mediapact Respectvol Samenwerken (RTL Nederland, NPO, Talpa Network, EMG, NEP The Netherlands en de NCP (Nederlandse Content Producenten).

Tijdens het event ging Humberto Tan onder meer in gesprek met de CEO’s van de zes initiërende partijen, het onlangs aangetreden bestuur van Mores.online en regeringscommissaris Mariëtte Hamer.

Frederieke Leeflang (voorzitter Raad van Bestuur NPO), Sven Sauvé (CEO van RTL Nederland), Pim Schmitz (CEO van Talpa Network), Arjan van Westerloo (CEO van NEP The Netherlands), René Delwel (CEO van EMG The Netherlands) en Manon van der Hoek (voorzitter van Nederlandse Content Producenten en Chief Commercial Officer & Legal Officer van Fremantle Nederland: “Een cultuurverandering en gedragsverandering begint met het juiste voorbeeld vanuit de top. Als CEO's nemen we die volledige verantwoordelijkheid.

Bij het Mediapact staan onze medewerkers centraal, met aandacht voor hun veiligheid en werkplezier. Dit vereist niet alleen volledige transparantie, maar ook een stevige structuur, verandering in processen en gedrag, en open communicatie.

Het is van essentieel belang dat we elkaar aanspreken, zaken bespreken en gezamenlijk optrekken om te weten wat er speelt in onze organisaties. We realiseren ons dat we nooit klaar zijn, maar we koesteren de onschatbare waarde van het delen van ervaringen. Daar heeft het Mediapact aanzienlijk aan bijgedragen."

Mariëtte Hamer, regeringscommissaris voor seksueel grensoverschrijdend gedrag en seksueel geweld, zei: "In het afgelopen anderhalf jaar is van de talkshowtafel tot aan de keukentafel met elkaar gesproken. Dat heeft er mede voor gezorgd dat een aanpak over (seksueel) grensoverschrijdend gedrag op gang is gekomen.

De media heeft daarin een belangrijke rol gehad. Het mediapact geeft daar verder vorm aan, op initiatief van de organiserende partijen. Vaak wordt gesproken over cultuurverandering, maar het betreft ook daadwerkelijk een verandering van gedrag. De top heeft daarbij een belangrijke voorbeeldfunctie.”

Siri Wouters, algemeen bestuurslid en Febe Deug, voorzitter van Mores.onlline: “We willen benadrukken dat het meldpunt mores.online er voor iedereen in de mediabranche is en sector onafhankelijk is. Onze visie voor de toekomst is helder: we zijn hier om organisaties te ondersteunen bij preventieve maatregelen. We bieden de bouwstenen voor een solide basis en begeleiden bij het oplossen van incidenten op een constructieve wijze."

Binnen het Mediapact zijn verschillende initiatieven ontwikkeld om training, bewustwording en gedeelde verantwoordelijkheid te bevorderen. Een voorbeeld hiervan is de e-learning die in 2024 beschikbaar wordt gesteld aan alle medewerkers in de mediabranche, die de nieuwe standaard zet voor respectvolle samenwerking.

Alle informatie over de verschillende activiteiten en ontwikkelingen binnen het Mediapact is te vinden op respectvolsamenwerken.nl, op onze social media-kanalen (waaronder LinkedIn), en via de interne communicatiekanalen van onze partners.

Er werd ook een kunstwerk onthuld, gecreëerd door Frank de Ruwe (Street Art Frankey) en speciaal ontworpen voor het Mediapact. Dit unieke kunstwerk is voortaan te zien op het Mediapark in Hilversum. Atta de Tolk, een meester in woordkunst, sloot het online evenement af met een ter plekke geschreven spoken word.

www.respectvolsamenwerken.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Dille & Kamille sluit op Black Friday en start Plantenservice

13-11-2025 | 15:30:17
Het merk kiest voor Green Friday en richt zich op zaaien en vergroenen in plaats van kopen en consumeren.

Prefab hoezen voor modulaire bouw

10-11-2025 | 15:49:00
In de modulaire bouw telt elke minuut. Productie en plaatsing volgen elkaar snel op, maar daartussen ligt een kwetsbare fase: transport en opslag.

Hokra wint aanbestedingen van Fontys Hogeschool en VolkerWessels

04-11-2025 | 17:35:49
Het bureau verzorgt voor beide organisaties de levering, webshop en logistiek van promotionele middelen, met nadruk op creativiteit, duurzaamheid en uniforme merkuitstraling.

JCDecaux biedt jongeren gratis toegang tot Amsterdam in Motion

23-10-2025 | 15:10:03
Op 27 oktober 2025, precies op de 750ste verjaardag van Amsterdam, opent burgemeester Femke Halsema Amsterdam in Motion in de Zuiveringshal Oost van Westergas.

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkelt kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.