Tom Waes exclusief verbonden aan NPO en VRT

De Vlaamse presentator en acteur Tom Waes is de komende drie jaar exclusief te zien bij de publieke omroep in Nederland en België. Dit is het eerste resultaat van de vorig jaar aangekondigde samenwerking tussen NPO en VRT. De komende periode werkt Tom Waes voor KRO-NCRV aan een vervolg op zijn reisprogramma Reizen Waes en een nieuwe fictieserie.

Tom Waes

Remco van Leen, directeur video NPO: "Ik ben trots dat we een getalenteerde maker als Tom Waes door deze samenwerking met VRT de komende jaren aan de Nederlandse publieke omroep kunnen binden. Samen met KRO-NCRV hebben we deze mooie stap kunnen maken die onze gezamenlijke ambities met VRT goed onderstreept."

Ricus Jansegers, directeur content VRT: "Het is met gepaste trots dat we deze samenwerking bekendmaken. In uitdagende financiële tijden slaan VRT en NPO de handen in elkaar om hoogwaardige programma’s te kunnen blijven produceren met lokaal talent. Onze kijkers zijn dol op Tom Waes en dat geldt duidelijk ook voor de Nederlanders. Deze samenwerking met NPO is trouwens deel van een geheel: we bespreken ook hoe we de krachten kunnen bundelen op vlak van innovatie, digitale toepassingen, opleidingen."

Elkaar versterken

Tom Waes: "Ik ben ongelooflijk vereerd dat ik de komende jaren niet enkel programma’s voor de Vlaamse, maar ook de Nederlandse kijkers mag maken. Ik kom natuurlijk al vaker in ons buurland, dankzij Undercover of Reizen Waes. Enkele jaren geleden leerde ik onze noorderburen zelfs héél goed kennen in Reizen Waes Nederland. Ik kijk uit naar deze nieuwe samenwerking: er staan enkele heel mooie projecten op stapel."

De samenwerking tussen NPO en VRT ziet toe op het maken en uitwisselen van programma’s, het delen van technologie en innovaties, maar bijvoorbeeld ook tot het ontwikkelen van technieken om desinformatie te detecteren (en tegen te gaan), de gezamenlijke productie van educatief materiaal en het delen van strategisch onderzoek.

www.npo.nl

www.vrt.be

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

NPO 2025/2026: de plek van ons allemaal

10-09-2025 | 02:26:00
De NPO heeft samen met de publieke omroepverenigingen en NOS/NTR het radio- en tv-seizoen 2025/2026 gepresenteerd onder de noemer de plek van ons allemaal

[DutchMedia Podcast] over r/tv omzetten, verkiezingen en internettarieven

05-09-2025 | 10:37:11
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Verkiezingsprogramma’s: AI, (social) media en NPO

25-08-2025 | 15:50:00
Op 29 oktober 2025 zijn er na nog geen twee jaar opnieuw Tweede Kamerverkiezingen als gevolg van de val van de regering. Inmiddels hebben de meeste politieke partijen hun verkiezingsprogramma’s (in conceptvorm) geopenbaard

NPO Start en Videoland doen mee aan NMO Kijkonderzoek

24-07-2025 | 13:45:00
NPO Start en Videoland doen vanaf de lancering van fase 2 van het NMO Kijkonderzoek mee aan de meting van de streamingdiensten

[DutchMedia Podcast]: over NPO/Ster, WPP Media en streaming

18-07-2025 | 12:26:00
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.