The Weber Shandwick Collective lanceert tool voor meten effect van earned media

The Weber Shandwick Collective (TWSC), het strategische communicatie- en adviesnetwerk, lanceert een oplossing voor het meten van het effect van earned media en creativiteit op de bedrijfsresultaten.

De Earned Impact Value is gebaseerd op de bevindingen uit de eerder gepubliceerde Earned Effect Study in samenwerking met IPA, het Institute of Practitioners in Advertising. Deze studie toonde aan dat campagnes, die langdurige publiciteit en conversatie genereren, een beduidend grotere zakelijke impact hebben.

Met gebruik van eigen AI-modellen is dit de eerste wereldwijde tool die de impact van earned media en creativiteit meet op de korte, middellange en lange termijn. De tool bestaat uit drie onderdelen.

  • The Earned Score beoordeelt real-time de effectiviteit van media-inzet op de korte termijn, met focus op merkpubliciteit en -conversatie;
  • The Scenario Planner analyseert impactscenario’s op kwartaalbasis en wat de verschuiving van merkprioriteiten voor mogelijke reputatiegevolgen heeft op de middellange termijn;
  • The Conversion Model toetst op de lange termijn de impact op bedrijfsresultaten voor het sturen van strategische investeringen voor maximaal resultaat.

Hier download je een samenvatting van het hele rapport

www.tthewebershandwickcollective.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Betting Wonen vergroot zichtbaarheid met campagne

01-07-2025 | 14:34:00
Betting Wonen, al 90 jaar een vertrouwd adres in de Achterhoek voor comfortabel wonen, wilde haar merk nieuw leven inblazen.

Fusie DPG en RTL NL: Kans of risico voor adverteerders?

30-06-2025 | 14:38:00
Vrijdag is bekend geworden dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) groen licht geeft voor de overname van RTL Nederland door DPG Media.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Programmatic & Platform Success Manager

27-06-2025 | 11:11:00
DPG Media  is per direct op zoek naar Programmatic & Platform Success Manager - Amsterdam

Adform lanceert visuele DOOH-planner

26-06-2025 | 10:51:20
Nederland is een van de eerste vijftien landen waar adverteerders Digital-Out-of-Home (DOOH)-campagnes direct kunnen plannen, targeten en optimaliseren binnen een omnichannel platform.

[Vacancy] Serviceplan has a position for Creative Production Manager

26-06-2025 | 09:58:00
Serviceplan Amsterdam is directly looking for Creative Production Manager

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.