The Social Hub ondersteunt trans community tijdens Pride

The Social Hub kiest bewust positie voor de trans community. Terwijl veel bedrijven wereldwijd hun beleid rond diversiteit aanpassen of beperken, stelt The Social Hub, gevestigd in Amsterdam, meeting- en eventruimtes gratis beschikbaar aan initiatieven die zich inzetten voor deze doelgroep. Op 30 juli start het initiatief Shout it from our roof met een activistische Pride-event in Amsterdam.

Ruimte voor zichtbaarheid en steun

Met het initiatief Shout it from our roof geeft The Social Hub transpersonen letterlijk en figuurlijk een podium. De activistische Pride-event op 30 juli bij The Social Hub Amsterdam City vormt het begin van een reeks acties in Europa, gericht op zichtbaarheid en steun voor transpersonen. Gedurende het hele jaar kunnen activisten en organisaties die zich inzetten voor de trans community kosteloos gebruikmaken van meeting- en eventruimtes.

The Social Hub als ontmoetingsplek

The Social Hub is al vijf jaar tijdens Amsterdam Pride de centrale ontmoetingsplek als The Pride Hub. De organisatie blijft zich inzetten voor een inclusieve omgeving waar iedereen zichzelf kan zijn. Het hele jaar door organiseert The Social Hub activiteiten voor en door de LGBTQIA+-community en versterkt zo lokale communities.

Programma en samenwerking

Op 30 juli is er een publieksevent in samenwerking met queer dancecollectief IsBurning. Het programma, gehost door Ma’Ma Queen, biedt ruimte voor zelfexpressie en ontmoeting. Bezoekers kunnen hun boodschap achterlaten op een manifestatiemuur en hun stem laten horen vanaf een speciaal ontworpen zeepkist. Tijdens het event draaien DJ’s uit de LGBTQIA+-scene, waaronder Ambu Bambu b2b Zobayda en Valley Dolly b2b Grace Sands.

Carlos Valdes, initiatiefnemer IsBurning: "The Social Hub heeft me altijd het gevoel gegeven dat we er echt bij horen en oprecht onderdeel zijn van wat ze aan het opbouwen zijn, en dat betekent veel voor mij als ambassadeur. We krijgen de ruimte om mee te denken en bij te dragen aan betekenisvolle projecten, en dat waarderen we enorm. Pride staat dicht bij mij, maar ook bij IsBurning, en daarom voelt het extra bijzonder om ons netwerk en onze creativiteit in te zetten voor dit krachtige en noodzakelijke initiatief."

Maatschappelijke missie centraal

Charlie MacGregor, oprichter en CEO van The Social Hub: "Bij The Social Hub zijn we een thuis voor een wereldwijde community. Alle identiteiten zijn welkom, zonder labels. Onze missie is altijd geweest om mee te bouwen aan een inclusievere wereld. Dat zie je terug in hoe we onze teams samenstellen, hoe we onze gasten verwelkomen en hoe we onze ruimtes ontwerpen. Want wij geloven dat een betere samenleving begint op plekken waar iedereen wordt gezien, gehoord en de ruimte krijgt om zichzelf te zijn.

We praten niet alleen over safe spaces, we creëren ze. En juist nu, met de toenemende weerstand tegen diversiteit en inclusie en het wereldwijd terugdraaien van fundamentele rechten, blijven we vastberaden om álle stemmen te versterken, juist nu ze op veel plekken worden gesmoord. Deze Pride, en ver daarna, staan we niet alleen naast de LGBTQIA+-community. We geven het podium door.

We stellen onze ruimtes beschikbaar aan activisten en gemeenschappen, als veilige en warme plekken om samen te komen, evenementen te organiseren, elkaar te steunen en luid en trots te vieren. Bij The Social Hub zijn we er niet alleen om onze diverse community zichtbaar te maken. We zijn er voor krachtige expressie, pure vreugde en grenzeloze trots, nu en altijd."

Duurzame betrokkenheid

Het initiatief Shout it from our roof sluit aan bij de maatschappelijke missie van The Social Hub. Sinds 2024 is de non-profit TSH Talent Foundation actief, die jaarlijks een procent van de wereldwijde omzet aan non-profit besteedt. Programma’s als het Changemaker Scholarship Programme en de Better Society Academy ondersteunen opkomende changemakers.

Symbolische donatie meeting- en eventruimtes

The Social Hub doneert daarnaast 99 uur aan meeting- en eventruimtes aan lokale initiatieven en activisten. Dit verwijst naar de Transgender Day of Remembrance op 20 november, die slachtoffers van anti-transgeweld herdenkt. In Wenen organiseert The Social Hub meerdaagse programma’s gericht op diversiteit, gelijkheid en inclusie.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Alfred Verhoeven: AI en het huwelijk van Google en Apple

16-12-2025 | 13:57:25
Ik probeer politiek te vermijden als ik het over marketing heb. Maar helaas zijn er te veel zaken die vanuit de overheid de wereld van reclame en communicatie beïnvloeden.

Tien jaar awesome.: creativiteit blijft sterker dan algoritmes

27-11-2025 | 10:31:00
Inmiddels werkt awesome. voor organisaties als ANWB, BOVAG, Picnic, bol. en KNGF.

Reframe versterkt bestuur met Yvonne Prins en Ikrame Azaaj

10-11-2025 | 16:38:00
Yvonne Prins, co-founder van MAD MOJO, neemt het voorzitterschap over van Baba Touré, terwijl Ikrame Azaaj, teamleider bij MWM2, toetreedt tot het bestuur

NATWERK en ARTIS lanceren Pridecampagne

30-07-2025 | 13:33:18
Onder het motto Omarm je aard(e) – Love your nature vieren ARTIS en creatief bureau NATWERK seksuele diversiteit in de natuur tijdens Pride.

awesome. en Humanistisch Verbond lanceren serie Boegbeelden

29-07-2025 | 11:02:00
De reeks is een reactie op de toenemende beperkingen van LHBTIQA+ rechten in Europa en benadrukt het belang van zichtbaarheid.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.