The Invaders ontwikkelt livestream-serie Just Ask over mental health

Gaming for brands agency The Invaders ontwikkelde, in samenwerking met Streamdoctors, Mindshare en Just, de livestream-serie JustAsk. Een reeks uitzendingen op Twitch over mental health waarin bekende streamers Daniël Lippens, Fems en Puxque in gesprek gaan met de community, bekende gasten en GZ-psycholoog Najla.

Het doel? Het taboe rondom mental health verder doorbreken en jongeren de handvatten bieden om te dealen met topics als schermverslaving, piekeren en zelfbeeld. Ook bystanders komen uitgebreid aan bod. Iedereen kent immers wel iemand in zijn omgeving die worstelt met mentale klachten. Twitch is bovendien hét medium om die gesprekken te voeren: mentale gezondheid is daar een veelbesproken topic.

1 op de 3 Nederlandse jongeren heeft mentale klachten

Mentale gezondheid is de meest urgente kwestie voor jongeren als het gaat om hun welzijn, en toch blijft het vaak onbesproken. Het is gemakkelijker om te vragen naar fysieke klachten dan naar mentale zorgen.

René van Gerwen, manager merk & communicatie bij Just: "Vorig jaar hebben we al een eerste pilot op Twitch gedaan om te kijken hoe we als zorgverzekeraar met onze online zorgoplossingen op dit thema relevant kunnen zijn voor deze doelgroep. Dat het succesvol was, bleek niet alleen uit de interactie die op gang kwam tijdens de livestreams, het vertaalde zich ook naar een verdubbeling van de merkoverweging voor Just onder de kijkers."

Marie-Claire de Gou, Account Director bij The Invaders: "Als gaming for brands agency snappen we dat Twitch meer is dan enkel kills en skins. Het inzicht dat mental health daar een veelbesproken onderwerp is, was leidend in de ontwikkeling van Just Ask. Niet alleen weten wat de doelgroep speelt, maar ook wat er onder de doelgroep speelt, is key in het bereiken van jongeren."

Livestreams met Just Ask

De hele maand oktober zullen bekende hosts en Twitch-streamers Daniel Lippens, Puxque, Fems en de deskundige GZ-psycholoog Najla belangrijke onderwerpen aansnijden. Elke aflevering is er ook een speciale gast, waaronder influencer en YouTube-ster Sophie Ousri. Er staat steeds een ander thema centraal, waaronder zelfbeeld, piekeren en schermverslaving. De streams zullen live te zien zijn op het kanaal van Daniël Lippens. Na de livestream komen de afleveringen ook op het YouTube-kanaal van Just te staan.

Aflevering Datum Special guest
Zelfbeeld 10 oktober Sophie Ousri
Piekeren 17 oktober Nathan Rutjes
Schermverslaving 24 oktober Nigel Sean
Eenzaamheid 31 oktober Tim Senders

www.theinvaders.nl

www.just.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Porsche integreert in-car gaming met AirConsole

29-08-2025 | 12:25:00
Later dit jaar wordt de Porsche Macan uitgerust met AirConsole, een gamingplatform speciaal ontwikkeld voor in de auto

Gamers boven de 50 nu bijna een derde van de markt

20-08-2025 | 12:28:00
Bijna dertig procent van de Amerikaanse gamers is vijftig jaar of ouder. Dat blijkt uit een rapport van de Entertainment Software Association (ESA)

[Vacatures] The Invaders zoekt een Account Director / Operations Manager

13-08-2025 | 10:48:00
The Invaders is per direct op zoek naar Account Director / Operations Manager

[Vacatures] The Invaders zoekt een Campaign Lead

13-08-2025 | 10:32:00
The Invaders is per direct op zoek naar een Campaign Lead 

Frieda Ulsamer de Waard: Community bepaalt succes in gaming

18-07-2025 | 08:00:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we haar over de kansen van gaming voor merken en de rol van community’s in gamecampagnes


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.