The Fat Lady Agency of the Year op de BOCA’s 2025

Whyte Corporate Affair Agency of the Year bij BORA’s 2025; Happiness Brussels Agency of the Year bij BOA’s 2025

The Fat Lady heeft de titel Agency of the Year gewonnen bij de BOCA’s 2025. De BOCA’s zijn de Belgische Best of Content Awards. Er zijn 39 awards uitgereikt, waarbij 15 verschillende bureaus in de prijzen vielen.  Het was het eerste jaar dat naast de Client Jury en de pers, een Expert Jury prijzen mocht uitdelen.

The Fat Lady won 6 Awards, waaronder 2 Gold Client Awards, een Silver- en Bronze Expert Award, een Craftsmanship Award en de Press Award met zijn klanten DNS Belgium, Ghent University en VOKA. 

Happiness Brussels en HeadOffice zijn runner ups: Happiness Brussels won een Expert Gold en Silver Award, evenals een Client Silver en twee Craftsmanship Awards met hun klanten Albert Heijn en Burger King; HeadOffice met een Expert Gold- en Silver Award, een Client Silver en een Craftsmanship Award met hun klanten Samsung en Solidaris. De Sustainability Mention: ging naar Bold&Pepper met hun klant Gilead Sciences met We are here.

BORA’s 2025: Whyte Corporate Affairs

Bij de vierde editie van de BORAs, de Best of Reputations Awards won Whyte Corporate Affairs de titel Agency of the Year dankzij hun 2 Gold en 3 Silver Awards voor maar liefst vier verschillende klanten: Delhaize, Lantis, Mondelez en Medtronic & Plaspraat.

Bij de BORA’s werden 38 awards uitgedeeld, verdeeld over 14 verschillende bureaus.  MMBSY ging was de op op één na grootste winnaar met 1 Gold, 1 Silver en 2 Bronze voor A.S.Adventure, de Belgische Cardiologische Liga en CKS. Zij wonnen ook de Sustainability Mention voor A.S.Adventure. Walkie Talkie, het agency of the year van afgelopen jaar, tekent ook dit jaar voor een sterk palmares met 6 Awards, waarvan 1 Silver en 5 Bronze voor 6 verschillende klanten: Event Flanders, Febelco, Mediawijs, Ray, Roger Raveel Museum en Panos.

BOA Awards 2025: Happiness Brussels

Bij de 34° editie van de BOA’s, de Best of Activation Awards won Happiness Brussels de Agency of the Year Award. Dit bureau won 7 BOA’s (3 Gold, 2 Silver en 2 Bronze) voor Albert Heijn (Swappen) en Burger King met twee verschillende campagnes: Lost Password en Burger to King, waarmee ze zowel bij de Client Jury als de Creative Jury scoorden.

In totaal werden er bij de BOA Awards 46 Awards uitgereikt, verdeeld over 15 verschillende bureaus.

AKQA volgt op de tweede plek met 6 BOA’s (1 Gold, 4 Silver, waaronder een Creative Silver en 1 Bronze) met hun campagnes voor henzelf (AQUA), Helan (If I could talk to my younger self) en Takeaway.com (Caf’eetjes).

VML won met 7 BOA’s, waaronder 3 Silver en 4 Bronze Awards (waaronder 1 Creative Bronze) voor OVAM (The Reverse Stand) en Child Focus met twee verschillende campagnes (Finding Juliette & Little Lady Justice).

De Press Award ging naar mortierbrigade voor hun campagne voor The masked Singer voor Recupel en Hotel Bonka won de Sustainability Mention voor Fost Plus en Propaganda Goup. Cera kreeg en Social Impact Mention voor hun Notenkrakken-campagne.

De uitreiking van de Best Of Activation Awards, Best of Content Awards, Best of Repurtation Awards en de Belgian Event Awards vonden plaats op woensdag 26 november 2025 in Asiat Park in Vilvoorde.  

www.bestofactivation.be

www.bestofreputation.be

www.bestofcontent.be

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Sanne Houterman: Zo bouwt Cheil aan Nongshim in Europa

27-11-2025 | 14:01:23
In dit interview spreken we Sanne Houterman, Strategy Director van Cheil Benelux, over de keuzes achter die samenwerking.

Filmha.ai brengt kerstcommercial volledig tot leven met AI

27-11-2025 | 12:55:00
De studio wil met deze productie laten zien dat technologie een rol kan spelen in het ondersteunen van menselijkheid en emotie.

Anja Froeling: Selmore werkt aan bureau van de toekomst

27-11-2025 | 12:19:00
Froeling vertelt hoe Selmore zijn creatieve fundament behoudt, waarom guiding ideas belangrijker zijn dan ooit en hoe de samenwerking met DotControl moet leiden tot een bureau dat in Nederland nog niet bestaat.

Tien jaar awesome.: creativiteit blijft sterker dan algoritmes

27-11-2025 | 10:31:00
Inmiddels werkt awesome. voor organisaties als ANWB, BOVAG, Picnic, bol. en KNGF.

Happiness maakt van elke Black Friday-deal een Wingman-actie

27-11-2025 | 09:16:43
Onder de naam The Smoothest Promo verandert Happiness Amsterdam iedere Black Friday-deal in een Wingman-actie
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.