The Family-oprichters en Edwin Veer lanceren AI for Detail

AI-contentstudio combineert technologie met beeldbewerking, storytelling en oog voor merkgevoel.

De contentstudio AI for Detail richt zich op het combineren van kunstmatige intelligentie met menselijke creativiteit. Het bureau is een initiatief van Eduard van Bennekom, Linda de Graaff en Edwin Veer, en focust op beeldretouche waarin nuance, emotie en merkgevoel samenkomen.

Vanuit The Family Amsterdam brengen Eduard van Bennekom en Linda de Graaff hun ervaring in branding en storytelling in. Samen met Edwin Veer, digital artist met ruim twintig jaar ervaring, bouwen zij aan een team dat dagelijks werkt aan AI-gegenereerde visuals en video’s. De studio produceert onder andere content voor merken in fashion en fast moving consumer goods.

Beeld met een ziel

"Met AI for Detail willen we laten zien dat technologie pas écht waarde krijgt als je er een menselijk verhaal van maakt," vertelt Edwin Veer. "Juist daarin schuilt onze kracht: in het creëren van beeld met een ziel," vult Eduard van Bennekom aan. Volgens hen draait het om imperfecties die beelden menselijk maken, zodat content echt en geloofwaardig overkomt.

Combinatie van snelheid en zorgvuldigheid

Het team werkt inmiddels voor merken als Maandag, Azur Ibiza, Regiobank, TUI en Zaanse Mayonaise. Door AI slim in te zetten, werkt de studio snel en efficiënt. Elk gegenereerd beeld wordt vervolgens nauwkeurig aangepast, met oog voor esthetiek en merkidentiteit.

Parallel aan The Family Amsterdam

Eduard van Bennekom en Linda de Graaff blijven naast AI for Detail actief binnen The Family Amsterdam. Ook Edwin Veer blijft werken als digital artist.

www.aifordetail.ai

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

NDP Nieuwsmedia: nieuwsbedrijven gaan voor Nederlands AI-taalmodel GPT-NL

17-07-2025 | 22:21:00
Een aantal Nederlandse nieuwsuitgevers leveren een omvangrijke verzameling nieuwsartikelen voor de training van het AI-taalmodel GPT-NL

Patrick Petersen: Is AI slim of de mens dom?

17-07-2025 | 11:40:46
Kun je kunstmatige intelligentie nog "intelligent" noemen als het geen bewustzijn of begrip heeft? Is het vooral een projectie van onze verwachtingen?

Dennis Hoogervorst: verslag van IIEX Europe 2025

16-07-2025 | 16:18:00
IIEX Europe, het jaarlijkse congres voor insightsprofessionals die de toekomst voor zich willen zien, bracht op 17 en 18 juni opnieuw honderden vakgenoten

90 procent van marketeers gebruikt GenAI voor videocampagnes

16-07-2025 | 11:51:00
De ontwikkeling van videoadvertenties verandert in hoog tempo, blijkt uit het rapport 2025 Digital Video Ad Spend & Strategy Full Report van IAB.

Jeroen de Bakker strategisch adviseur Ainigma

15-07-2025 | 15:16:00
Jeroen de Bakker is per 1 jul 2025 aangesteld als strategisch adviseur bij Ainigma. Ainigma is een bouquet consultancybedrijf die door Arne Mosselman is opgericht

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.