The APS Group
ontwikkelt campagne voorlichtingsplatform Vapen#jouwkeuze
Het aantal jongeren dat begint met vapen groeit alarmerend. De tabaksindustrie speelt hierin een rol door jongeren doelbewust verslaafd te maken. APS Group kwam daarop met een campagne die laat zien hoe jongeren het slachtoffer worden van een dodelijke industrie. Samen met voorlichtingsplatform Vapen#jouwkeuze vragen zij op deze manier aandacht voor de gevaren van vapen en roepen zij op om het burgerinitiatief NicotiNEE te steunen. Het doel? Een nicotinevrije generatie.
Danielle Cohen, longpatholoog en oprichter van Vapen#jouwkeuze: "De tabaksindustrie creëert op geraffineerde wijze een nieuwe generatie verslaafden. We moeten de regie terugpakken om onze kinderen te beschermen, nu en in de toekomst."
Nicotinevrije generatie
De campagne richt zich op het ondertekenen van het burgerinitiatief NicotiNEE. Dit burgerinitiatief roept op tot een wet (waarover 12 december wordt gedebatteerd in de Tweede Kamer) om de verkoop van producten met nicotine te koppelen aan het geboortejaar. Aan kinderen die na 1 januari 2012 zijn geboren mogen geen producten met nicotine meer worden verkocht. Een maatregel die effect sorteert vanaf 2030 als jongeren die in 2012 zijn geboren 18 jaar worden. Vanaf dit moment gaat elk jaar de leeftijdgrens van het verkoopverbod met 1 jaar omhoog en ontstaat er een nicotinevrije generatie.
Inmiddels hebben meer dan 56.000 mensen NicotiNEE ondertekend, maar dat moeten er nog veel meer worden.
Lennart Wienecke, creatief directeur APS Group: "Als vader van twee pubers zie ik hoe groot de aantrekkingskracht van vapen is. Ik wilde iets doen, en gelukkig is er iets te doen."
De campagne is volledig belangeloos tot stand gekomen en iedereen heeft gratis meegewerkt. Onderteken de petitie nu op www.nicotinee.nl.
Credits:
Bureau: The APS Group | Creatie: Lennart Wienecke, Maarten van Kempen, Roeland Verboom | Design/motion: Len Borghuis | Fotografie: Arthur Mebius | Modellen: Ella Durkje en Maarten Cools | Beeldbewerking: Jan Daniel Wolters | Media: JC Decaux, Gert Schrijvers | Aangeboden aan: Wanda de Kanter van NicotiNEE en Danielle Cohen en Frank Borm van Vapen#jouwkeuze
www.theapsgroup.com
www.vapenjouwkeuze.nl
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
13-06-2025 | 12:13:00
Tijdens Money20/20 in Amsterdam hebben Mastercard en de betrokken bureaus FCB Amsterdam, O2H Creative Solutions en Dentsu een campagne gelanceerd
13-06-2025 | 12:00:00
Met deze serie wil de verzekeraar jongeren bewust maken van het belang van verzekeren, op een manier die aansluit bij hun leefwereld.
13-06-2025 | 11:47:00
Nu het grootste evenement binnen de creatieve marketingwereld, het Cannes Lions Festival eraan komt zetten bureaus en merken hun beste beentje voor
13-06-2025 | 08:29:00
Scooperz is directly looking for Account Director EMEA - Breda
12-06-2025 | 17:26:34
Sinds januari is het bureau verantwoordelijk voor strategie, contentcreatie en communitymanagement, met nadruk op TikTok.
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen