TBWA\NEBOKO ontwikkelt Koningsdagcommercial voor Staatsloterij

Koningsdag vier je samen met jouw vrienden, dat is de boodschap die Staatsloterij uitdraagt in haar campagne voor de Koningsdagtrekking 2024. Deze campagne vertelt het verhaal van een jongeman die woont en werkt in Japan. Op een dag ontvangt hij verschillende hints van zijn vrienden uit Nederland. Wanneer het vervolgens Koningsdag is in Nederland, heeft hij een bijzondere verrassing voor zijn vrienden. 

Michael Kastelijns, Business Director Staatsloterij: "We zien dat de Koningsdagtrekking van Staatsloterij écht onderdeel van Koningsdag is geworden en thuishoort in het rijtje van de oranje tompouce en de vrijmarkt. Met deze campagne benadrukken we het gevoel dat Nederland heeft tijdens Koningsdag: samen zijn en samen vieren.’ Aansluitend bij de nieuwe campagne van Staatsloterij, en relevanter dan ooit dit jaar, is Groepsspelen, waarbij gewonnen prijzen gelijkwaardig over een groep spelers verdeeld worden. ‘Dé manier om samen met vrienden, familie of collega’s mee te spelen met Staatsloterij."

Anouk Zink, Managing Director TBWA\NEBOKO: "Sommige dingen in het leven zijn waardevoller dan het winnen van die ene grote hoofdprijs. Dat is de boodschap die we al jaren uitstralen bij de herkenbare Oudejaarscommercials van Staatsloterij en die nu ook bij de Koningsdagcommercial terugkomt. Met deze commercial werden we uitgedaagd om weer alles uit de kast te halen en een inspirerend en ontroerend verhaal te maken. Met als resultaat een commercial waarin we mensen aansporen om elkaar op te zoeken en samen te zijn, iets wat tekenend is voor Koningsdag."

Overal te zien 

De commercial wordt op 10 april om 19:00 uur gelanceerd op alle tv-zenders en daarna uitgerold naar radio, social media, online en outdoor in de retailkanalen waar de Koningsdagloten worden verkocht.

www.tbwa.nl

www.staatsloterij.nederlandseloterij.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Omnicom lanceert sportbureau Dark Horses in Nederland

08-07-2025 | 07:00:00
Dark Horses is oorspronkelijk opgericht in Londen en werkte internationaal voor merken als Adidas, Lay’s, Just Eat, TikTok en Nissan.

Rik Ledder: Prijzen versterken talent bij TBWA\NEBOKO

20-06-2025 | 09:50:00
Hij vertelt over het succes van TBWA\NEBOKO, de betekenis van prijzen in Cannes en de impact van AI

TBWA\NEBOKO wint Zilveren Lion; LePub Brons met Heineken

18-06-2025 | 15:38:00
TBWA\NEBOKO heeft met de campagne Maccie voor MacDonalds een Zilveren Lion gewonnen in de categorie Media en de subcategorie Use Of Mobile

TBWA\NEBOKO maakt zomercampagne voor McDonald’s

17-06-2025 | 15:55:00
De campagne draait om het delen van kleine gebaren van aandacht, zoals een glimlach of een extra McNugget bij een portie van negen.

TBWA\NEBOKO en McDonald's op Cannes Media-shortlist

16-06-2025 | 09:45:00
Met Maccie in de McDonald’s App stuur je geen betaalverzoek, maar een trakteerverzoek.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.