TBWA\NEBOKO ontwikkelt EK-campagne ING

In aanloop naar het EK Vrouwenvoetbal 2025 lanceert ING de campagne Van dromen naar doelen, een ode aan meiden en vrouwen die hun dromen najagen, op het veld en daarbuiten. Als hoofdsponsor van de KNVB zet ING zich al jaren in voor gelijke kansen in de sport. Met deze campagne benadrukt de bank haar onvoorwaardelijke support voor het vrouwenvoetbal en de ambitie om het minstens zo zichtbaar en gewaardeerd te maken als het mannenvoetbal.

In de tv-commercial zien we een jong meisje dat, geïnspireerd door Oranje Leeuwinnen Esmee Brugts en Veerle Buurman, haar droom omzet in een doel. De boodschap: met de juiste support en inspiratie is alles mogelijk.

Feyza Tamer, directeur brand, marketing en communicatie bij ING Nederland: "Wij geloven in de kracht van vrouwen én in de kracht van sport. Vrouwenvoetbal verdient dezelfde aandacht, waardering en support als mannenvoetbal. Daarom staan wij als trotse ING achter het Nederlands vrouwenelftal – en achter alle meiden en vrouwen die hun dromen najagen. Met deze campagne willen we laten zien dat elke droom een doel kan worden, als je de juiste support krijgt."

Female empowerment als rode draad

De campagne draait om het aanmoedigen van vrouwen om in zichzelf te geloven, hun ambities serieus te nemen en hun dromen om te zetten in concrete doelen. ING wil meiden en vrouwen inspireren én activeren – met rolmodellen, verhalen en praktische tools.

Financiële gezondheid als steun in de rug

Als onderdeel van de campagne deed ING onderzoek naar de financiële positie van vrouwen in Nederland. Daaruit blijkt dat 77 procent van de vrouwen geld belangrijk vindt om hun doelen te bereiken. Toch ervaart 1 op de 4 vrouwen een gebrek aan financiële middelen als belemmering. Ruim twee derde van de vrouwen denkt regelmatig na over hun financiële toekomst.

ING biedt daarom onder andere gratis inzichtgesprekken aan met financieel coaches. Zo’n gesprek biedt vrouwen – en uiteraard ook mannen – de kans om helderheid te krijgen over je financiële positie en te ontdekken welke stappen nodig zijn om persoonlijke dromen om te zetten in haalbare doelen.

Iedereen verdient een doel

ING wil met deze EK-campagne laten zien dat iedereen, ongeacht achtergrond of omstandigheden, de kans verdient om zijn of haar doelen na te jagen. Met inspirerende voorbeelden als Lieke Martens, profvoetbalster en ex-international, en scheidsrechter Shona Shukrula laat ING zien wat er mogelijk is als meiden en vrouwen de ruimte krijgen om te groeien.

De campagne is vanaf 10 juni zichtbaar via tv, social media, outdoor en de eigen kanalen van ING en KNVB. Ze eindigt met een krachtige belofte: "Trotse supporter van alle goalgetters": meiden en vrouwen die hun dromen najagen en doelen verwezenlijken. 

Onderzoeksverantwoording

ING voerde in samenwerking met onderzoeksbureau Ruigrok in mei 2025 kwantitatief onderzoek uit onder 1.536 Nederlandse vrouwen van 18 jaar en ouder (representatief naar leeftijd en opleidingsniveau).

Credits:

Klant: ING | Bureau: TBWA\NEBOKO | Productie: MAKE by TBWA\NEBOKO | Productiepartij: Better Call Sol | Regisseur: Roel Boorsma | Muziek: Massive Music | Post productie: Grading: De Grot, Edit: Ronnie | Media: IPG Mediabrands en DEPT

www.tbwa.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

McDonald's trekt AI-kerstcommercial terug

10-12-2025 | 19:54:00
McDonald's heeft de door TBWA\NEBOKO ontwikkelde kerstcommercial It’s the most terrible time of the year teruggetrokken

TBWA\NEBOKO maakt eerste (kerst)campagne voor Lindt LINDOR.

10-12-2025 | 07:45:00
TBWA\NEBOKO heeft afgelopen zomer een pitch van Lindt gewonnen en heeft de eerste (kerst)merkcampagne voor onder de noemer Pak uit met Lindt LINDOR ontwikkel

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven

Darre van Dijk meest invloedrijk in reclamebureauwereld

04-12-2025 | 14:58:00
Voor het vierde jaar achter elkaar staat Darre van Dijk van TBWA\Neboko op nummer 1. Hij voelt de hete adem van TBWA\Neboko CEO Rik Ledder in zijn nek
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.