TBWA/NEBOKO en McDonald's lanceren campagne voor de McCrispy

In de campagne, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO in samenwerking met McDonald’s Nederland, krijgen de McDonald’s-producten een menselijke dimensie. Voor het eerst worden ze tot leven gebracht met emoties – en soms zelfs met een gezicht. Dit zorgt ervoor dat er plotseling medelijden wordt gekweekt met de teleurgestelde Franse Frietjes en meeleven met de verdrietige Big Mac. Deze iconen proberen op een humoristische en ontroerende manier de kijker te raken.

Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\NEBOKO: “McDonald’s is een merk waar al veel voor is gedaan, maar deze campagne laat zien dat er altijd ruimte blijft voor vernieuwing en creatieve invalshoeken. Door een emotionele benadering zien we de iconische producten die we al jaren kennen in een nieuw licht. Zelfs favorieten kunnen te maken krijgen met concurrentie van nieuwkomers.”

Stijn Mentrop, Chief Marketing Officer bij McDonald’s Nederland: “Het gebeurt niet vaak dat we een nieuw product direct permanent op het menu zetten, maar de McCrispy wordt de nieuwe favoriet van onze gasten. We verkopen steeds meer kip, waardoor we het aanbod verbreden met deze knapperige smaakmaker. Met de campagne hopen we - op een komische manier - bewustzijn te creëren om eens niet te kiezen voor je oude vertrouwde favoriet, maar de McCrispy. Ga ‘m proeven én horen, want hij is behoorlijk knapperig.“

De campagne begon met een teasende fase op Out of Home (OOH) en radio, waarin trouwe gasten symbolisch afscheid namen van hun favoriete items zoals de Big Mac en de McNugget. Sinds deze week is de volledige campagne live op televisie, online, radio, en OOH, en werd de lancering gevierd met een tasting event.

Music supervision: Emilie Kannekens ( Massive Music) | Song: Goodbye My lover - Blunt, Scarbeck - (Sony Publishing NL /Peer Music NL) | Recording: James Blunt (Warner Music NL)

www.tbwa.nl

www.mcdonalds.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Wim Jan Zijlstra: Bij TBWA draait creativiteit altijd om groei

20-11-2025 | 10:46:00
In de studio van New Business Radio spraken Peter Wybenga en Bas Vlugt met Wim Jan Zijlstra, Head of Strategy bij TBWA\NEBOKO

Whitepaper TBWA onthult succesformule van merken

14-11-2025 | 13:54:00
Willem Maijvis en Philippine Eijsvoogel, strategen bij TBWA\NEBOKO, lanceren het whitepaper How to Build a Brand in the Modern Age.

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

TBWA en Centraal Beheer lanceren ProefPensioen-campagne

10-11-2025 | 17:19:33
Met een prikkelende campagne vraagt Centraal Beheer aandacht voor een serieus onderwerp: miljoenen Nederlanders zijn nog niet klaar voor later.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

The Fat Lady Agency of the Year op de BOCA’s 2025

27-11-2025 | 14:17:00
The Fat Lady heeft de titel Agency of the Year gewonnen bij de Belgische BOCA’s 2025. Bij de vierde editie van de BORAs, de Best of Reputations Awards won Whyte Corporate Affairs de titel Agency of the Year. Bij de 34° editie van de BOA’s, de Best of Activation Awards won Happiness Brussels de Agency of the Year Award

Sanne Houterman: Zo bouwt Cheil aan Nongshim in Europa

27-11-2025 | 14:01:23
In dit interview spreken we Sanne Houterman, Strategy Director van Cheil Benelux, over de keuzes achter die samenwerking.

Filmha.ai brengt kerstcommercial volledig tot leven met AI

27-11-2025 | 12:55:00
De studio wil met deze productie laten zien dat technologie een rol kan spelen in het ondersteunen van menselijkheid en emotie.

Anja Froeling: Selmore werkt aan bureau van de toekomst

27-11-2025 | 12:19:00
Froeling vertelt hoe Selmore zijn creatieve fundament behoudt, waarom guiding ideas belangrijker zijn dan ooit en hoe de samenwerking met DotControl moet leiden tot een bureau dat in Nederland nog niet bestaat.

Tien jaar awesome.: creativiteit blijft sterker dan algoritmes

27-11-2025 | 10:31:00
Inmiddels werkt awesome. voor organisaties als ANWB, BOVAG, Picnic, bol. en KNGF.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.