TBWA\NEBOKO en ING lanceren merkcampagne

Bankhelpdeskfraude aangepakt met Check het Gesprek

ING introduceert een campagneconcept waarin de bank laat zien hoe klanten de services van ING kunnen gebruiken. En vooral: hoe goed dat voelt voor de klant. De eerste campagne gaat over de oplossing Check het gesprek. Met deze in-app oplossing zie je direct of ING jou belt. De tool is een middel in de strijd tegen bankhelpdeskfraude, dat zijn oplichters die zich voordoen als medewerker van de bank. In de televisiereclame en online video’s zien we een dame die op deze manier ontdekt dat zij een oplichter aan de lijn heeft. Hier rekent zij op geheel eigen wijze mee af. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met TBWA\NEBOKO.

Het concept onderscheidt zich door een simpel construct waarin ING per campagne één oplossing aanbiedt die direct helpt met geldzaken. Check het gesprek is de eerste concrete oplossing binnen dit platform. Door deze functionaliteit in de ING Mobiel Bankieren App kunnen klanten eenvoudig controleren of ING ook daadwerkelijk belt, zodat ze niet ten prooi vallen aan oplichters. Sinds de introductie daalde het aantal bankhelpdeskfraudes onder ING-klanten in 2024 met 43 procent. 78 procent van de ING-klanten geeft aan zich dankzij de functie weerbaarder te voelen tegen fraudeurs.

Optimistische benadering

De slimme oplossingen van ING geven je financiële zelfvertrouwen een boost. Vanuit heel herkenbare alledaagse behoeften en drijfveren rondom geld, laat de campagne op een invoelbare manier concreet zien wat ING jou te bieden heeft en hoe lekker dat voelt als je meer mogelijkheden hebt. Geen grootse beloften of emotioneel drama, maar pragmatische oplossingen voor jouw geld, en het voordeel dat het je oplevert. 

De campagne komt tot leven via een 360-aanpak, van televisiereclame en online video, tot social media en eigen middelen. 

Credits

Bureau: TBWA\NEBOKO | Productie: Better Call Sol, MAKE, Kapsalon, De Grot, Bibian Bingen (Fotografie) | Muziek: MassiveMusic | Media: Initiative, DEPT®

www.tbwa.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.

Omnicom lanceert sportbureau Dark Horses in Nederland

08-07-2025 | 07:00:00
Dark Horses is oorspronkelijk opgericht in Londen en werkte internationaal voor merken als Adidas, Lay’s, Just Eat, TikTok en Nissan.

Rik Ledder: Prijzen versterken talent bij TBWA\NEBOKO

20-06-2025 | 09:50:00
Hij vertelt over het succes van TBWA\NEBOKO, de betekenis van prijzen in Cannes en de impact van AI

TBWA\NEBOKO wint Zilveren Lion; LePub Brons met Heineken

18-06-2025 | 15:38:00
TBWA\NEBOKO heeft met de campagne Maccie voor MacDonalds een Zilveren Lion gewonnen in de categorie Media en de subcategorie Use Of Mobile

TBWA\NEBOKO maakt zomercampagne voor McDonald’s

17-06-2025 | 15:55:00
De campagne draait om het delen van kleine gebaren van aandacht, zoals een glimlach of een extra McNugget bij een portie van negen.
 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.