TBWA en Centraal Beheer lanceren ProefPensioen-campagne

Moet jij straks doorwerken om rond te komen na je pensioen? Met een prikkelende campagne vraagt Centraal Beheer, op kenmerkende humoristische wijze, aandacht voor een serieus onderwerp: miljoenen Nederlanders zijn nog niet klaar voor later.

Uit nieuw onderzoek in opdracht van Centraal Beheer blijkt dat één op de drie werkenden zich niet goed voorbereid voelt op zijn of haar pensioen. Belangrijke drempels zijn een gebrek aan kennis, onduidelijkheid over wat het oplevert en niet weten waar te beginnen. En juist nu de nieuwe pensioenwet meer eigen verantwoordelijkheid legt bij werkenden, is die bewustwording cruciaal.

ProefPensioen: ervaren hoe het is om te sparen voor later

Ilse Kaljee, marketingcommunicatie lead bij Centraal Beheer: "Vanuit dit inzicht zijn we met ons creatieve bureau TBWA\NEBOKO gaan bedenken wat we kunnen doen om Nederlanders wél die eerste stap te laten zetten. Zo ontstond ProefPensioen: op laagdrempelige manier ervaren hoe het is om maandelijks iets opzij te zetten voor later, zonder verplichtingen. Ook krijgen klanten zo inzicht in hun persoonlijke situatie en hun opties. Na een half jaar bepalen ze zelf of en hoe ze verder willen met hun pensioenopbouw."

Humor als middel om een serieuze boodschap over te brengen

Hoe maak je een onderwerp als pensioen bespreekbaar? Kaljee: “Als branche weten we Nederlanders nog steeds onvoldoende te activeren om met hun aanvullende pensioen aan de slag te gaan. Dat geldt voor zowel zzp’ers als werknemers in loondienst.”

Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA\NEBOKO: "We wilden het onderwerp op een onconventionele manier onder de aandacht brengen. De kracht van Centraal Beheer zit in humor, denk aan Even Apeldoorn bellen. Ook nu gebruiken we een uitvergrote, grappige situatie om een serieuze boodschap over te brengen. Met deze campagne willen we mensen aan het denken zetten én in beweging krijgen, op een typische Centraal Beheer-manier."

Ervaringsverhalen openen het gesprek

Over de campagne-opzet zegt Ilse Kaljee: "Open praten over je financiën is niet vanzelfsprekend, en over je pensioen praten al helemaal niet. Naast de online video die op YouTube, Amazon Prime en social media te zien is, stimuleren we het gesprek door ervaringsverhalen te delen – van de actrice in de video tot bekende en onbekende Nederlanders die ook niet klaar zijn voor later. In een mix van owned, earned en paid media maken we Nederland bewust dat het tijd is om na te denken over hun financiële toekomst. En vooral: om er mee aan de slag te gaan."

www.tbwa.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Thijs de Boer verruilt TBWA\NEBOKO voor Persuade

03-11-2025 | 09:27:00
Thijs de Boer verhuist van TBWA, waar hij creatief directeur was, naar Persuade (Den Bosch/Amsterdam)

TBWA Australia aan de slag met merkstrategie ahm

21-10-2025 | 12:00:16
TBWA gaat geïntegreerde creatie, digitale en sociale communicatie leveren die voortbouwt op de challengerspositie van ahm in de verzekeringsmarkt.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.

Stichting ALS, Boldking, Albert Heijn en Michel Tiggelman winnen bij Audify Awards

03-10-2025 | 22:25:00
Stichting ALS, Boldking en Albert Heijn winnen bij Audify Awards; Michel Tiggelman (Randstad) is Audio-ambassadeur 2025
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.