TAMBR maakt adaptief AI soundlogo voor de M100 2025-lijsten

Het M100 Event, hét podium voor de meest invloedrijke professionals uit de media- en marketingwereld, heeft een uniek soundlogo gekregen. Dit audio logo is gebaseerd op data uit de M100 ranglijsten en past zich met behulp van AI aan aan de zeven categorieën.

Soundlogo's reflecteren opvallende thema’s

De soundlogo's reflecteren opvallende thema’s zoals duurzaamheid, diversiteit, en regio. Met behulp van AI zijn deze scores gekoppeld aan muzikale variabelen van de oorspronkelijke compositie door TAMBR-componist Eric Magnée. Hierdoor verschilt het sound logo elke keer in karakter, maar blijft het tegelijkertijd herkenbaar als onderdeel van de M100-familie. 

Dynamisch en vernieuwend 

Niels de Jong, Sonic Strategist bij TAMBR: “Het audiologo beweegt mee met de data en vertelt op een unieke manier het verhaal van de M100-categorieën. Het maakt abstracte data tastbaar en versterkt de identiteit van het evenement.”

Op 4 december kunnen gasten tijdens het M100 Diner live ervaren hoe bijvoorbeeld de meest carnivore - MediaAgency100, de vrouwelijkste - Marketing250 - en de jongste - DigitalAgency100 - lijsten klinken en toch bij elkaar horen. 

Realtime aanpassen aan touchpoints

Willemijn van Hussen: “In de toekomst zien we ook voor andere merken mogelijkheden. Denk aan logo's die zich realtime aanpassen aan touchpoints, een bepaalde doelgroep of submerk"

Tijdens het M100 Event worden de lijsten en de bijhorende sound logo’s openbaar gemaakt. 

Experts in sonic branding - TAMBR

www.tambr.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Dit zijn de genomineerden voor de Audify Awards 2025

30-09-2025 | 09:34:00
De jury keek naar de kracht van geluid, auditieve originaliteit en de manier waarop merk en boodschap elkaar versterken.

[Case] Giesbers Retail: DA - De vriendelijke specialist

04-06-2025 | 15:54:00
DA wil zich nadrukkelijk onderscheiden als de vriendelijke specialist. Giesbergsretail en Hippo Creative Studios hebben dit vertaald naar een tv-commercial

Heinz-jingle scoort hoogste herkenning in onderzoek TAMBR

22-05-2025 | 09:40:16
De klassieke jingle van Heinz Sandwich Spread blijkt ook na vijftien jaar afwezigheid nog stevig in het geheugen van consumenten te zitten.

Willemijn van Hussen (TAMBR): Audio is je merkstem

10-04-2025 | 11:00:00
Willemijn van Hussen is te gast bij Marketing Report TV. Zij vertelt over de herkenbaarheid van soundlogo’s, stemmen en sonic branding

Live happy van TUI bekendste soundlogo van touroperators

12-02-2025 | 09:23:00
Het soundlogo van TUI is in korte tijd uitgegroeid tot de bekendste jingle in de reisbranche. Live Happy werd in 2022 gelanceerd, maar is inmiddels bekend bij driekwart van de consumenten.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.