Talpa Network komt met FAST-kanalen

Lang Leve de Liefde, Chateau Meiland en De Bondgenoten

Talpa Network is bezig om FAST-kanalen te starten waar het via 24/7 lineair geprogrammeerde streams van eerder uitgezonden aflevering van een reeks, specials en complicaties op zal uitzenden. Het gaat om drie kanalen: Lang Leve de Liefde, Chateau Meiland en De Bondgenoten. FAST staat voor Free Ad Supported Streaming Television oftewel gethematiseerde kanalen met reclame.

Herbeleving

Een lanceerdatum voor de kanalen is nog niet bekend, wel heeft het mediabedrijf inmiddels voor drie kanalen de benodigde uitzendlicenties binnen. Thans is Talpa Network via Samsung TV Plus (en NLZiet) actief met het FAST-kanaal SBS6 Classics waar klassiekers uit de SBS6-geschiedenis te zien zijn.

Het is niet de bedoeling om een live meekijk-variant te gaan aanbieden. Volgens een woordvoerder van Talpa Network gaat het om de thematische herbeleving van programma’s waar veel kijkers graag naar teruggrijpen.

De distributie zal gefaseerd starten, via welke platforms is nog niet bekend gemaakt. Het is waarschijnlijk dat de FAST-kanalen bij onder meer Samsung TV Plus te zien zullen zijn.

Lang Leve de Liefde

Lang Leve de Liefde is een programma waar telkens twee onbekende kandidaten met elkaar samen in een huis overnachten om te daten met elkaar. Het huis is verdeeld in twee delen waardoor er elke aflevering twee koppels gevolgd worden. Het programma werd jarenlang op SBS6 uitgezonden, maar is sinds eind april verplaatst naar Net5. Lang Leve de Liefde bestaat sinds 2020 en wordt door Talpa Studios geproduceerd.

De Bondgenoten

De Bondgenoten is een reality-spelserie van SBS6 waarin 16 deelnemers in 4 teams afgesloten van de buitenwereld in villa’s via fysieke en kennisopdrachten strijden om een goede uitgangspositie in cycli van 4 weken. Het programma begon in 2023 en wordt door Talpa Studios geproduceerd.

Chateau Meiland

Cheateau Meiland is de realityserie van SBS6 over de familie Meiland dat sinds 2019 bestaat en door Vincent TV producties wordt geproduceerd.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Sky Radio The Christmas Station tot kerst te horen in Albert Heijn

06-12-2025 | 06:45:00
Vanaf 6 december tot aan kerst is Sky Radio The Christmas Station in alle winkels van Albert Heijn te horen

Sky Radio van feel good naar greatest hits

02-12-2025 | 01:15:00
Sky Radio zal zich vanaf begin 2026 voortaan focussen op greatest hits. Dit maakte Talpa Network tijdens het Talpa Media-evenement Connecting the Dots (voor adverteerders) bekend

Gezamenlijke nieuwsmediasector en NDP Nieuwsmedia sturen brandbrieven aan informateur Buma

20-11-2025 | 11:36:00
Zowel NDP Nieuwsmedia als 22 nieuwsmediaorganisaties gezamenlijk hebben brieven gestuurd aan informateur Sybrand Buma om hem op te roepen dat een volgende regering werk maakt van mediabeleid

Talpa Media: connecting the dots in veranderend medialandschap

18-11-2025 | 12:33:00
Talpa Media positioneerde zich op maandag 17 november 2025 voor meer dan 500 relaties in Amsterdam als een open netwerk met een volledig media- aanbod

Talpa Network zet in op dagelijkse talkshow De Juice met Yvonne Coldeweijer

17-11-2025 | 11:58:00
Talpa Network zet in op de dagelijkse talkshow De Juice met Yvonne Coldeweijer met gasten vanaf 5 januari 2026 op Net5. De talkshow zal elke werkdag om 20:00 uur worden uitgezonden
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

HvA-opleidingen lanceren positionering en campagne met Havas Lemz

10-12-2025 | 13:24:00
De opleidingen Communicatie en Creative Business van de Hogeschool van Amsterdam hebben een vernieuwde positionering, huisstijl en instroomcampagne geïntroduceerd

[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Designer (o.a. 3D & concept)

10-12-2025 | 08:36:00
Ocean Outdoor is per direct op zoek naar Designer (o.a. 3D & concept) - Marketing

TBWA\NEBOKO maakt eerste (kerst)campagne voor Lindt LINDOR

10-12-2025 | 07:45:00
TBWA\NEBOKO heeft afgelopen zomer een pitch van Lindt gewonnen en heeft de eerste (kerst)merkcampagne voor onder de noemer Pak uit met Lindt LINDOR ontwikkel

Politie start Operatie 1337 voor werving digitaal talent

09-12-2025 | 15:32:00
De politie zet met Operatie 1337 een online game in om digitaal talent te bereiken

Buutvrij for Life creatief bureau voor Week van het Vergeten Kind

09-12-2025 | 10:29:00
Het Vergeten Kind heeft na een bureau-oriëntatie in de zomer, in oktober Buutvrij for Life gekozen als creatief bureau voor de Week van het Vergeten Kind.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.