
Talpa Media doet reclame Viaplay
Talpa Media zal de reclame-exploitatie uitvoeren van de streamingdienst Viaplay en de te lanceren eigen lineaire zenders van Viaplay. Ook zal Talpa Network per 15 maart 2025 de zender SBS9 terugplaatsen op de plek van Viaplay TV met uitsluitend films, series en amusement zoals voor 5 april 2024 te zien was.
Viaplay TV
Per 14 maart 2025 zal Viaplay TV als standalone-zender gelanceerd worden bij vooralsnog alleen Odido en Delta. De grotere tv-zenders VodafoneZiggo en KPN hebben de komst van Viaplay TV als standalone zender (nog) niet gepland.
Viaplay TV zal als standalone-zender een pure sportzender worden met Formule1-trainingen en raceprogramma’s met Rob Kamphues, waaronder samenvattingen van Formule 1-races. Deze samenvattingen verdwijnen bij de NOS/NPO.
Betaalzender Viaplay TV+
Naast Viaplay TV zal een betaal-variant worden gelanceerd onder de naam Viaplay TV+ waar Formule1, Premier League voetbal en WK Darts te zien zal zijn.
Viaplay TV+ zal 16,99 euro per maand kosten. Viaplay TV+ profileert zich als alternatief voor iedereen die geen programma’s kan of wil streamen via de Viaplay app.
William Linders, CEO bij Viaplay Group Netherlands: “Als de premium aanbieder van live sport zijn we heel blij met deze twee nieuwe zenders, want hiermee maken we ons prachtige sportaanbod beschikbaar voor nog meer mensen. Viaplay TV biedt een mooi overzicht van de premium live sporten, en de samenvattingen van de Formule 1-wedstrijden. Met Viaplay TV+ bieden we mensen de mogelijkheid om heel eenvoudig, met een druk op hun afstandsbediening, te kunnen genieten van de mooiste live sportuitzendingen. We zijn heel blij met de samenwerkingen met Talpa Network, Odido en DELTA.”
Talpa Network
Talpa Network zal de operationele en technische distributie van de programma’s op de Viaplay TV-zenders voor zijn rekening nemen.
Joost Brakel, CEO van Talpa Network: “We kunnen terugkijken op een succesvolle pilot waaruit is gebleken dat er een grote behoefte in de markt is voor een dedicated lineaire Viaplay-zender. En we zijn blij dat we onze partner kunnen helpen met het ontwikkelen en verwaarden van niet één, maar twee eigen zenders! Ook dat is de kracht van onze open medianetwerkstrategie. Voor de SBS9-kijker is dit trouwens ook goed nieuws. Vanaf 15 maart brengen we SBS9 weer terug met films, Nederlandse programma’s en internationale komedieseries."
Het huidige Viaplay TV dat sinds 5 april 2024 bestaat, zendt een mix van programma’s van Talpa Network met de (herhalingen) van films, Nederlandse programma’s en komedieseries uit met sportprogramma’s van Viaplay.
Reclameverkoop
De reclameverkoop voor de streamingdienst Viaplay zal plaatsvinden via een mix van pre-rolls, splitscreen advertising en sponsorships. Zo zal Talpa Media adverteerders diverse manieren aanbieden om in contact te komen met een breed en betrokken publiek.
Talpa Media geeft aan erg blij te zijn met de exclusieve, brand safe en kwalitatieve content die Viaplay biedt. Volgens het salesbedrdijf van Tapa Network vormt dit een solide basis voor reclameverkoop. Talpa Media werkt volgens eigen zeggen aan een totaalverhaal: de lineaire zenders en de streamingdienst vullen elkaar aan in een geïntegreerde Total Video-propositie gericht op Sport.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Kamer wil samenwerking NPO, RTL Nederland & Talpa Network
BBC First heet vanaf 15 mei BBC NL
Talpa Network gestart met Radio Noordzee
Alexander Kousbroek start als CFO bij Talpa Network
Minister en ACM houden vast aan limiet radiokavels
Gepubliceerd door: David de Jong