Susan van Geenen vertrokken bij the Walt Disney Company

Susan van Geenen heeft the Walt Disney Company verlaten. Zij was daar sinds 2019 Vice-President Media Networks & Disney+ voor de Benelux. Wie haar taken heeft overgenomen, is onduidelijk.

Het is onbekend hoe Susan van Geenen haar carrière zal vervolgen. Op haar LinkedIn staat vermeld dat ze per juli 2023 met Garden Leave is. Bij the Walt Disney Company was ze vanaf het begin betrokken Disney+ en medeverantwoordelijk bij en voor lineaire tv-zenders zoals Disney Channel, Disney XD, National Geographic, Fox, ESPN, 24Kitchen en Baby TV.  Susan van Geenen is overigens ook bestuurslid van de stichting Ja Foundation die opkomt voor kansarme (wees)kinderen in vooral Suriname.

Commercieel beleid

Daarbij was ze ook de verantwoordelijke voor het commerciële beleid van deze producten in Nederland. De reclameverkoop van de genoemde zenders wordt via Ad Alliance (van RTL Nederland) gedaan. In België heeft The Walt Disney Company een eigen reclameverkoopbedrijf (Transfer). 

Screenforce en VCO

Namens the Walt Disney Company was zij ruim 7,5 jaar bestuurslid (penningmeester) bij brancheorganisatie Screenforce en ruim 4,5 jaar bestuurslid bij de Vereniging Commerciële Omroep (VCO). Susan van Geenen werkte van juni 2013 tot juni 2019 voor het toenmalige Fox Networks Group dat the Walt Disney Company in 2019 heeft overgenomen

Inmiddels is Marco de Ruiter benoemd tot bestuurslid van Screenforce. Marco de Ruiter is sinds April 2019 Country Manager Benelux bij Walt Disney Company en is net als Susan van Geenen afkomstig van het toenmalige Fox Networks Group.

The Walt Disney Company heeft nog niet gereageerd op vragen vanuit Marketing Report.

www.disney.nl

www.thewaltdisneycompany.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

The Walt Disney Company vervangt Star door Hulu bij Disney+

03-10-2025 | 17:10:00
The Walt Disney Company vervangt per 8 oktober het merk Star bij de streamingdienst Disney+ door Hulu

Ad Alliance komt met reclame bij ESPN-content op YouTube

21-07-2025 | 11:27:00
Ad Alliance gaat de reclame rondom de videocontent van ESPN (waaronder die van de Eredivisie) op YouTube verkopen

The Walt Disney Company hevelt NL-zenders over naar Spanje

15-07-2025 | 13:14:00
The Walt Disney Company heeft de Nederlandse en Belgische versies van de kinderzender Disney Channel in alle stilte overgeheveld van Nederland naar Spanje. Deze operatie is op 1 april 2025 geëffectueerd met het inleveren van de Nederlandse uitzendlicenties

Disney Jr. neemt plek in van Disney XD per 1 mei 2025

22-04-2025 | 10:39:00
The Walt Disney Company Benelux heeft besloten dat Disney Jr. per 1 mei 2025 de plek van Disney XD overneemt in Nederland en Vlaanderen

Ad Alliance gaat advertentieverkoop Disney+ doen in Nederland

29-08-2024 | 10:57:00
Ad Alliance (onderdeel van RTL Nederland) zal de reclameverkoop verzorgen van Disney+ die op 17 oktober 2024 van start gaat met een reclameversi
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Van AI-hype naar harde besluiten voor CMO’s

28-11-2025 | 11:51:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Digital Campaign Manager bij Mediaplus

28-11-2025 | 08:46:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar Digital Campaign Manager bij Mediaplus

The Fat Lady Agency of the Year op de BOCA’s 2025

27-11-2025 | 14:17:00
The Fat Lady heeft de titel Agency of the Year gewonnen bij de Belgische BOCA’s 2025. Bij de vierde editie van de BORAs, de Best of Reputations Awards won Whyte Corporate Affairs de titel Agency of the Year. Bij de 34° editie van de BOA’s, de Best of Activation Awards won Happiness Brussels de Agency of the Year Award

Sanne Houterman: Zo bouwt Cheil aan Nongshim in Europa

27-11-2025 | 14:01:23
In dit interview spreken we Sanne Houterman, Strategy Director van Cheil Benelux, over de keuzes achter die samenwerking.

Filmha.ai brengt kerstcommercial volledig tot leven met AI

27-11-2025 | 12:55:00
De studio wil met deze productie laten zien dat technologie een rol kan spelen in het ondersteunen van menselijkheid en emotie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.